Våren 2015

tack - tryckte lite fel på tangenterna. :)

De är absolut ljuvliga. Små skönheter i skiraste vitt och ljust blått.
Står länge och funkar även att ta in i liten vas.
Hoppas det dyker upp sådana här! Annars får jag skaffa!

I morse gick jag och tittade på mina fina vårlöksknoppar. Ikväll när jag kom hem hade NÅGON ätit upp allihop :rage: Jag misstänker mina vänner hararna som skuttar runt på vallen...

https://instagram.com/p/00YazWvIDa/?taken-by=bo_pa_landet

Oj, du frågar verkligen fel person :D
Jag är personen som enbart sätter en sorts växter i rabatten för att sedan kunna köra uteslutningsmetoden när jag ska luka ogräs (det som det finns mest av ska nog vara kvar) eller så låter jag allt växa upp och det som inte blommar klassificeras som ogräs. :o
Jamen, det var ju du som lyckades utröna att min förra bildfråga var VÄXTER :up: Inte kinapuff, olm eller katamaran som jag misstänkte :D

Ansluter mig till tråden med en fråga; höga och rangliga skott(från frösådd), vad ska bort där? Ljus? Vatten? Värme?
Dom växer ju och verkar må bra men dom börjar närma sig 3-4 cm i höjd och hade gärna fått skaffa sig lite blad också... Det handlar om tomat, koriander och timjan.

Ansluter mig till tråden med en fråga; höga och rangliga skott(från frösådd), vad ska bort där? Ljus? Vatten? Värme?
Dom växer ju och verkar må bra men dom börjar närma sig 3-4 cm i höjd och hade gärna fått skaffa sig lite blad också... Det handlar om tomat, koriander och timjan.

Det är värmen som är boven. Kanske för lite ljus också.

Det verkar som om åtminstone några tulpaner överlevde min minst sagt omilda behandling :love:

994439_10153291112333953_1130429213652391082_n.jpg

Fjädrar i det lilla barret :D

Blommorna får också ta skydd under taket, tidigt igårmorse vaknade jag av ösregn och flög upp och satte dom under taket :angel: Kunde inte somna om med vetskap om att de skulle dränkas!

Suck.. Glömde vattna min pluggbox. Gissa hur många plantor som överlevt? :arghh:
Får väl köpa nya fröer och köra igen.

Något positivt, en hel del av lökarna jag satte på balkongen har kommit upp! Hoppas jag inte glömmer bort att vattna dem bara.
Vad gör jag med lökar i kruka när de blommat klart? Låta dem sitta kvar eller kan jag ta bort dem och använda krukan till annat? Hur förvarar man lökar över sommaren?
Hmm är nog enklast att bara låta dem vara.. Går ju plantera typ ringblommor runt om.

Gräver ner dem? :cool: Men jag har haft påskliljelökar liggandes utomhus hela sommaren utsatta för väder och vind, fått ner dem i jorden framåt höstkanten och de har blommat året därpå.

Jag har ingenstans att gräva ner dem annars hade det varit det självklara valet. Den enda jord som finns på min balkong är i krukorna.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka