Vårdnadsintyg?

emma74

Trådstartare
Har precis varit i kontakt med sssb (studentbostäder) och de säger att för att få en "studentlägenhet" måste jag visa upp ett "vårdnadsintyg" på att jag har gemensam vårdnad om barnen med mitt ex... men var får man det ifrån då? vi är ju överens och har inte blandat i någon myndighet... har jag missat nåt?

Sv: Vårdnadsintyg?

Gjorde ni inte det strax efter att barnet var fött?
Eftersom vi inte var gifta fick vi gå till stadsdelsförvaltningen och skriva på faderskapsintyg och delad vårdnad. Men om man var gifta blir det automatiskt delad vårdnad har jag för mig.

Gjorde ni inte det strax efter att barnet var fött?
Eftersom vi inte var gifta fick vi gå till stadsdelsförvaltningen och skriva på faderskapsintyg och delad vårdnad. Men om man var gifta blir det automatiskt delad vårdnad har jag för mig.

Jag var gift med barnens pappa när de föddes :)
så ja - vi har automatisk delad vårdnad... och eftersom vi inte är osams om barnen nu när vi skiljer oss så är ju inte någon "myndighet" inblandat iden biten i alla fall... trodde jag

Ingen myndighet är inblandad nu nej, men det lär ju finnas registrerat någonstans att ni har gemensam vårdnad - har ni haft det från början så kvarstår det ju.

Vårdnadsintyg ? Vårdnadsintyg är väl ett intyg som visar vem som vid dödstillfället har hand om den avlidnes bo och gäller enbart vid kvittering av försändelser. :confused: Skrivs ut av en begravningsbyrå.

Intyg om gemensam vårdnad inhämtas från Skattemyndigheten

Senast ändrad:

Ring folkbokföringen för ett personbevis som talar om vilka som är barnets vårdnadshavare.

Vårdnadsintyg ? Vårdnadsintyg är väl ett intyg som visar vem som vid dödstillfället har hand om den avlidnes bo och gäller enbart vid kvittering av försändelser. :confused: Skrivs ut av en begravningsbyrå.

Intyg om gemensam vårdnad inhämtas från Skattemyndigheten

Jag använde bara termen som jag fick skickad till mig från studentbostadsförmedlingen - jag antog att de visste vad intygen de vill ha heter ;)

Ring folkbokföringen för ett personbevis som talar om vilka som är barnets vårdnadshavare.

Tack!! Och då är jag uppenbarligen tillbaka på det jag frågade bostadsförmedlingen om - vilken sort av personbevis de ville ha... :idea:

Personligen tycker jag inte att det är helt uppenbart att "Personbevis som talar om vilka som är barnets vårdnadshavare" (som man inte kan beställa direkt från hemsidan?) är samma sak som ett "Vårdnadsintyg" och att de kunde vara aningens mer tydliga med vad de vill ha för papper...

Att jag frågar är att enda chansen jag har att få en studentbostad är att hugga en "sistaminuten" och då måste man skriva kontrakt samma dag och ha alla papper i ordning innan:idea:

Det är kanske någon som själv inte vet vad h*n frågar om som kallar det vårdnadsintyg.
Det kan också vara så att h*n som så många andra blandar ihop boende och vårdnad, d v s menar att du ska visa intyg på att barnet bor hos dig varannan vecka, vilka många tror att gemensam vårdnad innebär.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 936
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
26
· Visningar
2 907
Senast: Mirre
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 581
Senast: Enya
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
1 202
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama