Värderna på detta hö?

J

Jempa77

Är det bra värden på detta hö?

Energi 8.3 megajol/kg hö

Råprotein 63g kg/hö

Mvh-Jenny

Sv: Värderna på detta hö?

Normalhö skulle jag säga, men mer åt det energirika hållet än åt det energifattiga. Ett bra hö till de flesta svenska hobbyhästar.

Ja det är bra:) Kvoten är ungefär 7,6 så du behöver förmodligen inget extra proteintillskott, utan kan använda inget kraftoder alls eller normalt kraftfoder till det höet beroende på vad din häst behöver.

Har man en lättfödd häst kanske man skulle vilja ha lite lägre värden för att kunna ge en hyffsat stor giva iaf utana tt hästen blir fet:)

Va bra:D, tack för era svar, hade en tabell hemma någonstans men kunde inte hitta den......tur man har er på buke:banana:

Du måste veta Smältbart råprotein för att det ska gå att säga något.

Du har bara angett Råprotein

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 547
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
713
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 290
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
636
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring
  • Uppdateringstråd 31