Värdera om hus

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare Terqa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 3 390
Nackdelen, om man ser det som en sådan, är att hela lånet kommer omfattas av amorteringskravet, det finns dock en alternativregel som säger att det nya lånet med säkerhet i bostaden istället kan amorteras med 10 %. Men i övrigt ser jag inga direkta nackdelar förutom då kostnaden för värderingen.

Om topplånet redan ligger i bostaden och inte är ett sk. blancolån borde ni inte omfattas alls av reglerna om ni inte utökar lånet.

Återigen, min tolkning av reglerna.

Topplånet ligger i huset varav jag som du säger inte tror amorteringskravet bör gälla, och vi ska ju som sagt inte utöka lånet. Men lite svårtolkat, så det är ju något vi måste ta reda på :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 642
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 765
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 916
Senast: Oknytt
·
Hemmet Hittade ingen bra rubrik men denna får duga... Jag är uppväxt i villa men har på min höjd bott i BR-radhus själv. Jag gillar inte... 5 6 7
Svar
136
· Visningar
14 559
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring