Stalldagen börjar med att man kommer gåendes upp på stallplan inser att det står en ponny i hö ladan greppar tag i ponnyn leder ut den i hagen, helt uppenbart att han inte behöver nån frukost denna morgon heller...
Skickar ett sms till ägaren: "Gissa vart jag hittade din ponny" *skickar*
Skickar iväg ett följdsms med texten: "igen"
Allt detta för en "nödlösning" på lagning av en trasig boxdörr som ägaren inte riktigt haft "tid" att ta tag i än...
Ger alla övriga hästar frukost och ska börja mocka... hittar inte grepen... *letar*
Hittar den på dynghögen för att den som hade gårdagens stallpass glömde ta in den i stallet igen Försöker få loss den fastfrusna grepen utan att skada den går iväg till ladan för att hämta skottkärran och börjar mocka... Leder ut alla hästarna till sina hagar och ska fylla på med vatten där det behövs... Hittar inte vredet till kranen *letar* efter ca 30min letande och fortf inte hittat nått går man in till stallägaren som visst hade vredet i sin jackficka
Fyller upp med vatten fyllerpå i hagarna tar in hinkarna som ska till boxarna för kvällen och ställer dem i uppvärmda sadelkammaren...
Dags att fixa hö+ kraftfoder letar över hela stallplanen, stallet, ladan för att hitta alla hinkar och ikea säckar...
Ska börja med att göra iordning kraftfodret...
Vart är måtten??!! *får en flashback av att måtten ligger i stallet och inte i foderladan där dem borde... går och hämtar*
fixar kraftfoder och ska börja med hö...
Springer och hämtar några ikeakassar som blåst iväg och börjar fixa hö... den gamla balen är slut går för att hämta kniven för att öppna en ny:
Vart är den J*vla kinj*veln!!!!???
*letar yttliggare 30min innan stallägaren kommer ner med kniven som tydligen legat på hennes köksbänk hela morgonen*
Hehe... Behöver jag klargöra vad mitt vardagsproblem är i stallet? :P