vardagsklänningar

Ciindy

Trådstartare
Är på jakt efter snygga vardagsklänningar men har problemet att allt känns för uppklätt. Jag tycker att det är enormt snyggt att ha klänning och jag avundas alla som kan glida runt i vardagen i klänning utan att se ut som att de ska på galamiddag.

Jag jobbar i skola och är ung, under 25 år. Klänningarna får inte vara för kort eller urringad men ändå kännas ung och fräsch.

Ge mig lite tips. Vad tycker ni är bra vardagsklänningar? Gärna bilder och lite tips på hur ni skulle matcha med skor och smycken.

Några av mina vardagsklänningar

klaumlnning5_zps46d0446c.jpg

klaumlnning1_zpsczfme9g1.jpg

klaumlnning2_zpsvbiyoq5w.jpg

klaumlnning3_zpsjvqg4z3e.jpg

klaumlnning4_zpscfkgm4e3.jpg

klaumlnning5_zpsvyh7vszz.jpg

Har oftast klänning/kjol sommartid, men har sällan smycken och sommartid blir det antingen ballerina, sandaletter eller pumps i lämplig färg och utförande, så jag är inte direkt stylad.

Jättefina klänningar allihopa. Definitivt sånt som jag skulle vilja ha på sommaren och sådana klänningar har jag redan massvis av. Det jag söker är mindre somriga och sånt man kan ha året runt med en kofta och varma strumpbyxor när det är kallt. Gillade verkligen modellen på klänning nummer ett i @Emtherlia inlägg, en sån enfärgad i marinblått hade varit en dröm.

Gillar även modellen i @Gnist inlägg, bild nummer fyra. Den skulle bli ganska somrig även enfärgad men känns ändå som vardag.

Closet! De har jättefina klänningar tycker jag som sitter väldigt snyggt. På deras hemsida kan du kika under "Day Dresses". Exempel:

d189_navy_-_front_model.jpg

d1549b033_front_mannequin_1.jpg

d1430_damask_-_front_model.jpg

j823_wine_front_4.jpg

almari_j850_seam_detail_full_dress_front_4.jpg

http://www.closetclothing.co.uk/

:) Jag har UK 10 i mina vilket motsvarar 38 och har 36 i vanliga fall, så ta en storlek större än vad du har.

Edit: Det finurliga är att de fungerar prima till vardags med ett par enklare ballerinas eller liknande och kan kläs upp till fest med ett större halsband och högklackat!

Jag älskar poloklänningar! Helst med lång ärm och lite lagom bekväm längd. Är de långa kan det vara snyggt med slits i sidan. Dessa går att variera i oändlighet med accessoarer och tex. ett skärp i midjan. Jag brukar ha stora klossiga halsband till, snygga klackar, kanske en färgglad sjal antingen runt halsen eller som turban/huvudbonad. Går att klä ner och klä upp helt enkelt!

Personligen har jag en stor hangup på mönstrade poloklänningar!

avstand.jpg

marcjacobsoutfit_0.jpg

Just nu sitter jag dock i en helgrå poloklänning där jag istället adderat färgglada accessoarer!

Personligen undviker jag snitt som jag vet inte klär min kropp. Jag undviker ärmlöst då jag inte har varken slanka eller vältränade armar, holkärm känns som djävulens påfund och är sällan klädsamt på ngn (min personliga åsikt) så det har jag aldrig heller. Jag undviker också för korta klänningar vilket jag inte känner mig snygg/bekväm i och är noga med att om klänningen är figursydd, att midjan sitter på rätt plats. Klänningar där midjan sitter för högt (även om det bara är ngn centimeter) är ofta väldigt oklädsamt, speciellt för mig som är liten i midjan men stor över höfterna.

Senast ändrad av en moderator:
Åh! Jag totalt älskar alla klänningar @Idas har I sitt inlägg. Hade kunnat ta allihop, perfekt!
Poloklänningarna var också enormt snygga men på någon annan. Själv är jag för feg för att ha så pass utstickande och mönstrade kläder

Uppklädd eller nedklädd är ju lätt att variera med vad man har till?

Höga klackar och glammigare smycken gör kläderna festligare än inga smycken alls och sportskor eller kängor. Samma plagg kan funka både till vardag eller fest beroende på vad man har till.

Det är lite roligt det här med vad man "kan ha".
Jag har i stort sett enbart större örhängen. Gillar att det skramlar eller klirrar. Vet inte hur många gånger andra sagt till mig att - jag skulle också vilja ha sådant där men jag kan inte för det passar inte på mig. Jag kan inte för mitt liv se att personen skulle missklä i större örhängen.

Själv känner jag mig jättekonstig i halsband eftersom jag har sådana komplex för min obefintliga hals. Jag har huvudet direkt på axlarna.... De få gånger jag vågar så får jag glada tillrop om att det är snyggt. Suck.

Jag gillar klänningar från Bonprix och på zalando finns många märken.
Sen tycker jag det beror på vad du har för skor till. Om man har speakers och den stilen tycker jag inte det blir så uppklätt.

Jag använder nästan bara klänningar på jobbet. Har hittat de flesta på Vila eller Indiska. Vila har många bra vardagsklänningar. Indiska hittar jag lite guldkorn på då och då.

Kör mycket på modeller liknande den här:

http://se.vila.com/vila/short-dress...colorPattern=14025464_Black_444326&forceScope=

Jag jobbar på kontor, tycker de funkar bra där.

Jag är sämst på att orka matcha med accessoarer. Kör på enkelt halsband och enkla örhängen, stövletter på vintern (olika modeller) och pumps/ballerina på sommaren. Möjligen ibland en scarf.

Uppklädd eller nedklädd är ju lätt att variera med vad man har till?

Höga klackar och glammigare smycken gör kläderna festligare än inga smycken alls och sportskor eller kängor. Samma plagg kan funka både till vardag eller fest beroende på vad man har till.

Det är lite roligt det här med vad man "kan ha".
Jag har i stort sett enbart större örhängen. Gillar att det skramlar eller klirrar. Vet inte hur många gånger andra sagt till mig att - jag skulle också vilja ha sådant där men jag kan inte för det passar inte på mig. Jag kan inte för mitt liv se att personen skulle missklä i större örhängen.

Själv känner jag mig jättekonstig i halsband eftersom jag har sådana komplex för min obefintliga hals. Jag har huvudet direkt på axlarna.... De få gånger jag vågar så får jag glada tillrop om att det är snyggt. Suck.

Precis! Speciellt om man är ute och reser älskar jag att ha plagg som lätt går att ändra från vardag till fest. Eller om man måste gå direkt från jobbet till ett event. Jag tar ofta med mig accessoarer till jobbet så att jag snabbt kan svira om och sticka iväg nånstans. Håret är extremt viktigt också tycker jag. Ofta ser man att man satsar massa krut på själva plagget (tex klänningen) men har håret hängande i en oidentifierbar icke-frisyr och helt missat accessoarer osv. Då tycker jag att det kvittar vad man har på sig! För mig ingår hår, smink, skor, accessoarer i själva konceptet

PS. Ang stora örhängen- i love it! En av mina favoriter är ett par YSL vintage från 80-talet som är typ 1dm eller likn :P

Precis! Speciellt om man är ute och reser älskar jag att ha plagg som lätt går att ändra från vardag till fest. Eller om man måste gå direkt från jobbet till ett event. Jag tar ofta med mig accessoarer till jobbet så att jag snabbt kan svira om och sticka iväg nånstans. Håret är extremt viktigt också tycker jag. Ofta ser man att man satsar massa krut på själva plagget (tex klänningen) men har håret hängande i en oidentifierbar icke-frisyr och helt missat accessoarer osv. Då tycker jag att det kvittar vad man har på sig! För mig ingår hår, smink, skor, accessoarer i själva konceptet

PS. Ang stora örhängen- i love it! En av mina favoriter är ett par YSL vintage från 80-talet som är typ 1dm eller likn :P
Nu beskrev du mig i minsta detalj :D fast jag brukar sällan klä mig för festligheter utan väljer aktivt vardagsplagg som jag tycker känns fina och aldrig smink/smycken/håruppsättningar :p

Closet! De har jättefina klänningar tycker jag som sitter väldigt snyggt. På deras hemsida kan du kika under "Day Dresses". Exempel:

d189_navy_-_front_model.jpg

d1549b033_front_mannequin_1.jpg

d1430_damask_-_front_model.jpg

j823_wine_front_4.jpg

almari_j850_seam_detail_full_dress_front_4.jpg

http://www.closetclothing.co.uk/

:) Jag har UK 10 i mina vilket motsvarar 38 och har 36 i vanliga fall, så ta en storlek större än vad du har.

Edit: Det finurliga är att de fungerar prima till vardags med ett par enklare ballerinas eller liknande och kan kläs upp till fest med ett större halsband och högklackat!
Oj vad mycket snyggt dom hade - Tack för tipset!! :up:

Tack för alla tips! Nu blir det lite shopping fast pengarna egentligen borde hamna på sparkontot

Tycker det är tråkigt att man blir fast i tänket att man inte kan och vågar ha vissa kläder. När jag är bortrest, oftast utomlands, har jag alltid massa fina mönstrade och färgglada kläder som jag inte har hemma. Finns nog ingen gång jag känner mig så fin som då heller. Är nog dags att börja våga och ta på sig "glada" kläder

Liknande trådar

Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 268
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 190
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 458
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 407
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur