Våran 8 åriga tik , opererades akut natten till måndag för Livmoderinflammation - Allt gick bra - händelseförloppet var jobbigt då hon först behandlades i 11 dagar med Sulfa, men som inte hade effekt , så operation bokades in på fredagens återbesök och skulle ske måndag kl 1 , men på söndags natten fick hon jätte ont så vi åkte in akut o hon opererades ( hon är njursjuk sedan hon var 4 år - vilken gjorde att det först prövade behandlas med sulfa )
Nu har jag tagit bot förbandet som satt över operationssåret - tvättade lite med koksalt .
Men min undran är ska man täcka över det igen eller ska det vara öppet så det får luftats ? Tänker att risken att det kommer in ngt smuts är stor när det är oskyddat ( hon är en liten bichon/ cotton blandning , som nästan har magen i marken )
Nu har jag tagit bot förbandet som satt över operationssåret - tvättade lite med koksalt .
Men min undran är ska man täcka över det igen eller ska det vara öppet så det får luftats ? Tänker att risken att det kommer in ngt smuts är stor när det är oskyddat ( hon är en liten bichon/ cotton blandning , som nästan har magen i marken )