ankic

Trådstartare
Våran 8 åriga tik , opererades akut natten till måndag för Livmoderinflammation - Allt gick bra - händelseförloppet var jobbigt då hon först behandlades i 11 dagar med Sulfa, men som inte hade effekt , så operation bokades in på fredagens återbesök och skulle ske måndag kl 1 , men på söndags natten fick hon jätte ont så vi åkte in akut o hon opererades ( hon är njursjuk sedan hon var 4 år - vilken gjorde att det först prövade behandlas med sulfa )

Nu har jag tagit bot förbandet som satt över operationssåret - tvättade lite med koksalt .
Men min undran är ska man täcka över det igen eller ska det vara öppet så det får luftats ? Tänker att risken att det kommer in ngt smuts är stor när det är oskyddat ( hon är en liten bichon/ cotton blandning , som nästan har magen i marken )

Hon har börjat klia sig med bakbenen - smart men inte bra :(
Rädd att hon ska fastna i en klammer med en klo - kanske måste man täcka över igen - men det kanske måste luftas för att hela - Tratten sitter i fel ände ;) Dom är verkligen inte dumma

När min lilla blandis (1,6 kilo så hon har inte heller magen högt över marken ;)) kastrerades sa de att hon inte behövde ha något på såret (mer än förbandet de första dagarna), och om hon blev skitig skulle jag bara skölja av såret med ljummet vatten så länge såret såg fint ut i övrigt. Dock så var hon sydd med invändiga (säger man så?) stygn vilket gjorde att hennes operationssår såg ut som en liten rispa på magen, jag vet inte om de rekommenderar samma sak när de har använt sig av klammer.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 213
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som...
2
Svar
29
· Visningar
8 679
Senast: skuggi
·
Hundhälsa Jag behöver råd, och eftersom jag inte har någon annan att rådfråga, vänder jag tillbaka till min ungdoms forum ... Det här blinr långt...
Svar
6
· Visningar
2 262
Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 273
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Tips på mellanstor hund för barnfamilj