Våra underbara hingstar!!

harri

Trådstartare
Tycker att vi borde ha en tråd för oss som rider hingstar!! Kan ni inte berätta vad det är ni sitter på (inga namn om det är en avelshingst), vad ni gör, vilka mål mm ni har tillsammans?? Och självklart är det KRAV på bilder:love:

:bump:Så in med info och bilder på era underbara hingstar!:bump:

Sv: Våra underbara hingstar!!

Sitter på och sitter på... Men kunde inte låta bli ;)

2 årig (1 år på bilden) shetlandsponny vid namn ISAK.
Ska ställas ut för första gången i augusti. Ska bli så spännande :D

Min sötnöt:D

Haflinger
f.2004
150 cm i mkh
Utbildad LA dressyr, LC hopp

Vi hoppar, dressyrar och rider i skogen:) Tränar regelbunder för tränare och har börjat tävla lite smått. Han är en dressyrtalang men hoppar även mycket bra men har tyvärr en feg matte så det blit tyvärr lite lite av den saken:angel: Vi har tävlat LC dressyr med vinst i och LC hopp. Han är väldigt sent tagen så han är endast utbildad i ca 1½ år men han är otroligt lättlärd så det går fort:)

i43104979._szw1280h1280_.jpg

i43105035._szw1280h1280_.jpg

i43105173._szw1280h1280_.jpg

i43106555._szw440h440_.jpg

:eek:

:eek:

:love::love::love:

Tänk om en sån häst fanns fast bara sisådär 15-20 cm högre.. *drömdregla lite*

Min Irish Cob-hingst Alfie :love:

IMG_9146.jpg

IMG_9180.jpg

Han är 3 år och är under inridning, jag har precis börjat trava lite på honom så några direkta ridbilder finns inte förutom liknande denna, jag får återkomma med sånt senare ;)
IMG_0428.jpg

Sen har jag även denna IC-hingsten och ja jag är inte ridklädd men tanken var aldrig att rida utan det gjorde egentligen fv'en men jag ville sitta upp och känna då det såg lite segdraget ut..;) (+ att jag själv inte hade ridit på närmare två år pga en egen skada)
IMG_0211.jpg

IMG_0215.jpg

IMG_0246.jpg

Åh vad vacker den sista bilden på 3-åringen -var:love::love: Synd att ni inte var lite närmare kameran och syns mera, du kunde rama in den:idea:

Senast ändrad av en moderator:

Tack, jag valde medvetet att inte beskära bilden mera och få oss närmare eftersom omgivningen och himlen var så vacker med sina blyertsgrå moln osv.

Shit vad maffiga:eek: Måste vara häftigt att sitta på en sån! Å vilken härlig teckning 3-åringen har:love:

*PUTT PUTT*

Det måste finnas fler där ute som rider/har hingstar??

KL

Åh vad fina dom är! Jättesnygga!

Är medryttare på en nordsvensk hingst, riktigt fin. Rätt härlig att rida, men han rids egentligen akademiskt och jag har bara lärt mig lite grunder sen jag började rida han, så det blir lite blandat med engelskt,

Har tyvärr inga bilder, men har tänkt dra dit syrran nån gång så hon kan ta kort/filma när jag rder :) Tror faktiskt inte jag tagit ett enda kort på hästen.... :o

Min medryttarponny Becksi <3

2dhwa4x.jpg

och hans sälskap Omar som jag också sköter om (dock extremt fet efter sommarbete på bilden)

2dhid90.jpg

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 203
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 863
Senast: mars
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 814
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar