Var skaffar man befruktade hönsägg?

vindvissla

Trådstartare
hej! jag har inga höns själv men min kompis har och hon är lite sugen på att skaffa ett par svenska. kan man köpa befruktade ägg i sverige och flyga över till irland?

vad ska jag googla på, var kan jag hitta ägg?

Sv: Var skaffar man befruktade hönsägg?

Hos dom som föder upp höns. :idea:
Läs i forumets trådar för förslag på hönsras. Om inte kompisen redan bestämt sig för en.

Kolla också först upp vad myndigheterna säger om att införa levande djur/ägg till Irland.

LIA

Ok, jag ska kolla i hönstrådarna senare, hon är rätt öppen för rasförslag men gärna någon som lägger bra.

Så man kan bara knata in till någon som föder upp höns och fråga?

I stort sett alla som har höns har befruktade ägg, bara man har en tupp. Jag har för mig att det går bra att skicka över landsgränserna. En av de raserna jag har görs det så med eftersom det inte finns så många av dom här. Men det är väl bäst att höra efter först iaf.

Ja det är ju sant :) Jag ska fråga min kompis mamma, de har haft höns innan och kanske känner någon som har nu.

Det finns inget "buke" för hönsfolk?

Ja det är ju sant :) Jag ska fråga min kompis mamma, de har haft höns innan och kanske känner någon som har nu.

Det finns inget "buke" för hönsfolk?

Du har ju hönstråden här med ;) Det finns några bukare som har avelsägg bla. Raser och bilder finns i hönstråden:laugh:

Annars är det alternativ.nu

alternativ kändes som ett jätteprojekt :) Jag ska se om jag hittar nåt skoj i hönstråden!

Ah toppen tack! Jag letade bland kycklingar och ägg och gav upp rätt så snabbt! Där ska jag definitivt kolla!

Liknande trådar

Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 630
Senast: Sel
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 079
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 669
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama