VÅR NY FAMILJEMEDLEM *bildtråd*

Wild Rein

Trådstartare
Åh, i Januari är hon leveransklar och kommer hem till oss...Den sötaste lilla dunboll man har sett...
Vad kallar man en kisse som denna? Vad ska hon heta?
Nu ska vi försöka att hitta en kisse till som är lev. klar vid ungefär samma tid...10 Januari...

XbigMANGALA10dec2007105.jpg

XbigBEAUTIFULMANGALA10dec2007092.jpg

XbigBRAGALAbirmakittens8v18dec20072.jpg

Någon annan som har eller har erfarenhet av Helig Birma?? Kom gärna med massor av tips och råd!!!

Sv: VÅR NY FAMILJEMEDLEM *bildtråd*

min erfarenhet är att dom är helt underbara :) våran dog vig ett års ålder njursten :cry: tycker de ser ut som en saga :)

Så bedårande söt hon var!!! :love:

Jag har en helig birma-grabb som är helt underbar!! De är lugna och utnyttjar inte så mycket höjd (som t.ex Burmor). De är sociala (i alla fall de jag träffat, inkl. min egen)och vill gärna vara med och se vad familjemedlemmarna gör.

Tengel.jpg

Så bedårande söt hon var!!! :love:

Jag har en helig birma-grabb som är helt underbar!! De är lugna och utnyttjar inte så mycket höjd (som t.ex Burmor). De är sociala (i alla fall de jag träffat, inkl. min egen)och vill gärna vara med och se vad familjemedlemmarna gör.

Tengel.jpg

Åhhhh vad fin han är!!:love:
Jag längtar efter våran....
Velade länge mellan Ragdoll och Birma...
Har dock ingen erfarenhet av Birma som ras...vad speciellt som man bör ha i minnet??
:)

Nja, inte just nått speciellt vad jag kan komma på. Förutom att ge det lilla livet Massa kärlek. ;)

Det enda är väl att de kan vara känsliga för vanlig narkos och kan dö. Självklart kostar "specialnarkos" mycket mer. Men min klarade vanlig narkos vid kastration.

Åh, i Januari är hon leveransklar och kommer hem till oss...Den sötaste lilla dunboll man har sett...
Vad kallar man en kisse som denna? Vad ska hon heta?
Nu ska vi försöka att hitta en kisse till som är lev. klar vid ungefär samma tid...10 Januari...

XbigMANGALA10dec2007105.jpg

XbigBEAUTIFULMANGALA10dec2007092.jpg

XbigBRAGALAbirmakittens8v18dec20072.jpg

Någon annan som har eller har erfarenhet av Helig Birma?? Kom gärna med massor av tips och råd!!!

Jag har en Helig Birma. :)
Och min pappas ex har fyra, och hon har fött upp och har ställt ut katter också. Nu ställer ho bara ut lite då och då. Men jag har blivit uppföd med Helig Birma, och dom är ju helt underbara! :love:
Gå in på www.birma.se :idea:

Vad har du fått katten infrån, vilken uppfödare?

Jag har en Helig Birma. :)
Och min pappas ex har fyra, och hon har fött upp och har ställt ut katter också. Nu ställer ho bara ut lite då och då. Men jag har blivit uppföd med Helig Birma, och dom är ju helt underbara! :love:
Gå in på www.birma.se :idea:

Vad har du fått katten infrån, vilken uppfödare?

Jaa det verkar vara en underbar ras:love:...för att inte tala om ett sånt bedårande utseende...
Hon kommer ifrån Kimayarozes...

Jag antar att du "bara" ska ha henne som sällskap. Tänkte på att hon inte har några sockor (fram). Eller ser jag helt fel?

En supersöt liten flicka, Birman har ett så otroligt sött ansikte!!

"Din" uppfödare har förresten en släkting till mina britter tror jag. En lila britt som jag tror heter S*Applecat Very Very Vega. Om hon har kvar henne.

Hihi :)
En sån söt!
Har länge varit svag för Helig Birma :) :love:

Vad sägs om Puder då? Hehe :p
Eller Fluffi? :rofl: moaha :p

Jag antar att du "bara" ska ha henne som sällskap. Tänkte på att hon inte har några sockor (fram). Eller ser jag helt fel?

Du ser helt rätt, hon har dåliga sockor fram vilket vi blev väl informerade om av uppfödaren...Vår tanke är en go sällsis....!:love:
Enligt vad vi kan förstå så är hon i övrigt väldigt fin och korrekt, "bara" dessa mini sockor fram..

Du verkar insatt i rasen, en *dum* fråga...vet någon vad skillnaden blir jämfört med en *vanlig* katt då rasen har dåligt med underull?? Fäller den mindre eller finns det ingen skillnad (förutom att den då är väderkänslig)???
:)

Senast ändrad:

En supersöt liten flicka, Birman har ett så otroligt sött ansikte!!

"Din" uppfödare har förresten en släkting till mina britter tror jag. En lila britt som jag tror heter S*Applecat Very Very Vega. Om hon har kvar henne.

Stämmer alldeles precis de...Very Very Vega...yep!!:)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 112
Senast: Thaliaste
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 422
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 207
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar