Var kan man köpa??

L

Leonas Spirit

Var kan man köpa biliga men bra utrustning för distans???:)

Sv: Var kan man köpa??

cliffords.se har en del distans utrustning som är lite billigare än distansritt.nu, har dock aldrig testat dem själv. Kolla också på hastnet.se för där brukar det finnas en del begagnat.

Jag kan berätta en hemlis, som inte så många vet. ;)

Det är att man kan rida lika fort i ett vanligt träns, och med vanlig förbygel.

Åh nej du! Nu ljuger du ;)

Dessutom är det ju inte först i mål som är viktigast, det är faktiskt att man har snyggast färger som är viktigast.

Du har totalt missuppfattat hela sporten juh!

(ifall någon missat det så är jag ironisk)

Oj, jag som trodde att det gällde att ha snyggast häst i fin form.

Nej,nej. Ni har heeeeelt fel båda två.
Läckraste hinkarna är det som gäller!:angel:

Skurhinkar finns i flera fina färger och former:D

Ursäkta mig

Det var så jävla klockrent.:D

Jag kan bara reomendera på
Blocket, hästnet och alla andra olika hästforum

// Ros-Marie

För mig som inte är så duktig på att ta hand om lädret så har jag minnen av hur lädertränsen såg ut efter ritterna. :eek:
I bästa fall blev det i alla fall upphängt o då hade det rätt form men ibland blev det liggandes o formade sig efter hur det låg. Div fågelbon har jag försökt mjuka upp med olja eller fett.

Ja, jag är lat så det får bli syntet.

// Linda

*hi hi* :D
Ja, jag är också ruggigt lat med lädervården så jag är helfrälst i syntetträns! Har precis i dag fått hem ett nytt i gult! Weeeo! :bow:

Kanske kan man dessutom räkna hem kostnaden för tränset i form av utebliven kostnad av lädertvål, olja och framför allt den tid man spar genom att tvätta tränset (läs: lägga tränset på golvet i duschen och låta det tvätta sig självt) samtidigt som man själv tar en dusch efter ritten. Är ju klockrent! :angel:

Skämt å sido - syntettränsen går säkert att hitta begagnade på såväl återförsäljares egna salutorg som på diverse annonsmarknader. De är ju så attans tåliga också så jag kan knappast tänka mig att det syns på dem att de är använda - och skulle det ändå synas går det ju bra att köpa bara den delen som "reservdel" (och kanske i en matchande läcker annan färg!!!) ju! :D

...och ja, visst är det väl "prylarna som gör ryttaren"??? det har i allafall jag tagit fasta på :rofl: :rofl: *ironisk kommentar, men det blir liiiite roligare om man tillåter sig "tro" på den*

Vad för sadel ska man ha? fungerar det inte med vanlig? Eller blir det för obekvämt?

Du måste ha sadel och träns till hästen. Till ryttaren så måste du ha krage på den tröjan eller skjortan som du rider i och du måste själv ha en hållare för nummerlappen med dig. I övrigt ska du ha kläder som inte skämmer ut sporten. Vad det nu innebär....

Men vad för sadel är bäst? Bomlös är de så bra som man kan läsa om dem? passar de verkligen alla hästar?
Om man är van att rida i sin hoppsadel med klossar på... vad för bomlös typ finns det då som kan vara liknande?
Är lite ute på hal is vad gäller sadlar. va ju 100 år sen man red ordentligt...

Den bästa sadeln att rida distans i är den som passar hästen :D

Själv rider jag i en Torsion Trekking (bomlös) och både jag och hästen gillar den skarpt. "Trenden" just nu verkar annars vara Podium (och jag är mycket nyfiken på den sadeln jag också) ;)

Jo att den bästa är den som passar hästen förstår jag ju ;)
Men det jag undrade var om en bomlös sadel passar alla hästar. Det brukar stå så i beskrivningarna. Och jag har aldrig varit i kontakt med en bomlös sadel ryttare så jaghahr inte haft möjlighet att se eller höra någons erfarenhet.
Sen va ju frågan då jag alltid (när jag rider) rider i min hoppsadel, allt annat känns fel fel fel... Så hur blir det i en bomlös?

Nej, alla bomlösa passar inte alla hästar. Men det finns nu ganska många modeller så man kan hitta en bomlös till de flesta.
Sen är det svårt med nya sadlar. Men det man hatar första gången kan bli riktigt bra i längden.
// Linda

Har du något förslag vad man ska titta på om man har ett varmblod då?
Han har inte jätte mycket manke.

hmm... varmblod - om jag inte minns helt galet så tror jag att "Liten" här på Buke skulle kunna hjälpa dig en del med frågor angående sadel till varmblod. Har bestämt för mig att hon hade lite bekymmer med sitt sadelletande till varmblod (och jag tror att det var lite mindre manke där också). Testa att PM:a henne om hon inte dyker upp här i tråden :laugh:

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
404
Senast: Pegasus63
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 293
Senast: Elo
·
Hästmänniskan Just nu har jag ca 12 min att köra till stallet, 1 mil. Mest grusvägar att rida på och vi rider oftast själv då de bara finns en annan...
2
Svar
31
· Visningar
2 537
Senast: Svartkatt
·
Fordon Vad har ni för bilar? Vi behöver köpa en till bil i familjen och är ute efter en prisvärd, bränslesnål bil som är pålitlig och alltid...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 892
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025