Var hitta sammetsgardiner?

Rie

Trådstartare
Eller andra gardiner som dämpar ljud bra?
Hemtex hade inga, ej heller Åhle'ns.

Ska vara på äldreboende där man inte har mattor och det då glammar irriterande.
Andra tips?
 
Sv: Var hitta sammetsgardiner?

Jag såg sammetsgardiner (i brunt tror jag) på Ikea när jag var där förra veckan. Själv har jag ett par mörklila från Hemtex som de sålde ut vintern 2009. :love:
 
Sv: Var hitta sammetsgardiner?

Jag har ett par röda och ett par bruna sammetsgardiner från Ikea. Tror de fanns i grönt förut också... kostade 600 kr/paret för ca 1 år sedan i längden 2,5m.
 
Sv: Var hitta sammetsgardiner?

Hittade inga på Jysk. De hade velour i metervara men det är ju inte samma sak.
Jag gick in i en gardinaffär men där skulle de ha 450 kr metern för tyg och det var i häftigaste laget när man ska ha 5 meter.
Det bör finnas billigare någonstans.
I värsta fall får jag väl ta från Ellos men färgen är fel.
 
Sv: Var hitta sammetsgardiner?

"Riktiga" gardiner är dyra. Fördelen med proffstyg är att du får vad du vill ha.

Gardintyg klassas på olika sätt. Bl.a. beträffande ljudupptagning. det finns tyg som "äter" ljud :idea:

En välsorterad gardinbutik kan säkert ge dig massor av olika förslag på lämpliga tyger. Men meterpriset låter helt normalt... Tyg är dyrt. Såvida man inte köper slaskbilligt. Man får vad man betalar för.

Köper du billigt sammetstyg är det inte alls säkert att det dämpar speciellt bra....

En av mina bästa vänner (tapetserare) säljer gardintyg. Maila mig om jag ska undersöka läget ... :)
 
Sv: Var hitta sammetsgardiner?

Tack för tipset. Ska nog knata in på gardinaffären och fråga om ljuddämpande gardiner. Kanske det finns annat än sammetsgardiner som gör ett bättre (och billigare) jobb?
När jag var in så var det massor med folk (pga lönehelg?)så jag (och sambon) ville inte vänta.
Det måste bli på lördag då den affären är i min hemmastad och jag inte känner till någon sådan affär i jobbstaden.
Ska dock dyka på mina kollegor och höra med dem om affär.
 

Liknande trådar

Mat Hittar inga andra som är lika bra och Bonnie lee säljs inte längre Sverige eller ens Europa längre. Känns som en mindre katastrof vad...
Svar
3
· Visningar
691
Senast: cassiopeja
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
14 543
Senast: tott
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
25 378
Kropp & Själ Om någon i familjen har misstänkt ringorm, ska övriga familjemedlemmar stanna hemma då tills man har besökt läkare och fått provsvar...
Svar
9
· Visningar
725
Senast: Bapelsin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp