var hitta ponnypar??

Sv: var hitta ponnypar??

"Vi kommer ju självklart att köra dom var för sig också, men sambon saknar körningen jätte mycket, och vi har fastnat för dessa små sharmtroll, envisa, busiga och upptågslystna djur som även kallas shettis... "

HELT enkelt underbar beskrivning av shettisar:bow::bow:

Jag tycker att ni verkar tänka VÄLDIGT sunt förövrigt!
Jag blev då med shettis nr 2 i april.. Har turen att min kompis har litet shettis stuteri och hon "råkade" ha en hingst som matchade våran Joystick väldigt bra.. Så nu har jag två shettisvallackar..(kastrerade 1 september) födda -06 och -07. Den äldre är bara körd sen i juli så mycket arbete återstår men så småningom ska dessa gossar sättas ihop till ett par.. JAG har aldrig hållit i ett par partömmar ens så allt kommer att ske med hjälp av erfaren instruktör och under ordnade former..

Hoppas att ni hittar erat shettispar

Anna-Carin

"JAG har aldrig hållit i ett par partömmar ens så allt kommer att ske med hjälp av erfaren instruktör och under ordnade former..
Det hade knappt jag heller. Men jag har haft bra medhjälpare och hittills har allt gått oförskämt enkelt!

Förra helgen fick jag dock provköra ett frieserpar!! Vilken häftig känsla :love: Men oj så stort och så nervös jag var, ett sånt par skulle jag INTE vilja ansvara för själv och jag skulle definitivt inte ge mig på att sätta ihop ett nytt par i den storleken. Jag är SÅ nöjd med mina shettisar :D

Jag kan då GLATT konstatera efter dagens utflykt med gossarna att jag nu har två VALLACKER!!!!:bump::bump:

Körde Joystik och tog Pegasus på släp och for hem till Sofia som jag köpte Pegasus av. Sist jag var hem dit med Pegasus så var han hemsk.. vrålade som besatt och kunde inte koncentrera förrän han var hemma hos oss igen..

Idag så gick det bara super!!.. Sofia kom och mötte oss beredd att ta över Pegasus.. men han TITTADE bara åt sin halvbror å när jag rörde lite på longerlinan så vände han huvudet mot MIG :):) å pratade inte ens..
Joystick däremot..Han småpratade med alla fina hästar där å hundarna också..

Nu kan jag leda gossarna bredvid varandra utan att de försöker attackera varandra.. Pegasus har dock bara gått i vagn 3 månader och växer så det knakar igen nu...

Ber om ursäkt för trådkapningen

Liknande trådar

A
Körning Hej! Jag har en ponny (140cm mkh) som är inkörd av hennes förra ägare. Nu funderar jag på att börja köra henne lite så smått igen, men...
Svar
1
· Visningar
845
Senast: Nora
·
B
Hästhantering Hej! Sitter här med en klump i magen och vet att det kommer bli tufft att skriva detta inlägget men jag behöver verkligen all hjälp jag...
2 3
Svar
59
· Visningar
8 484
Senast: Beritas
·
N
Körning Igår när jag jobbade hittade jag en gammal Ridsport från 1982, och i den en artikel om körningen som "slagit till". Där skrevs det om...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 537
M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 367
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Årets matbluff
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter