Var har ni fölen efter avvänjning

Sv: Var har ni fölen efter avvänjning

Min 07a kommer gå i lösdrift ihop med hennes mamma o shettisen. Både mamman o shettisen går ju i lösdrift sedan några år tillbaka, så det blir automatiskt att fölungen kommer göra det. Det kommer hon även göra hela hennes liv.
Nästa sommar kanske hon ska gå i en unghästflock o leka av sig, så slipper jag ha henne bakom mig helatiden när jag är inne i hagen :devil:För hon tycker visst att det är SÅ kul o komma fram o börja hitta på hyss......:D

Våra föl skall säljas. Vad jag vet nu så skall ena gå på lösdrift.

Våra föl/åringar går på lösdrift.
Vi har en unghinst/valack flock som de två småpojkarna kommer att få flytta in i och en ungstoflock som lillan kommer att flytta in i.

Det får bli på stall i box. Har bara ett föl i år och inga unghästar sen tidigare. Men har planer på lösdrifter i framtiden för unghästarna.

De går på lösdrift så länge vädret tillåter det, sen åker de in pga för lite mark, den blir förstörd. Förra året var de ute tills dan innan Nyårsafton pga den fina hösten.:)

min ska också säljas.
om den inte blir såld skickar vi iväg på lösdrift med jämnåriga.

Vår hingst ska gå på lösdrift med jämnåriga om vi behåller honom.

jag kommer att ha mina två små hingstföl på bete med sina mammor till sept sen inne i boxen på natten tills man börjar skjilja dem lite i taget framåt dec

Helt beroende på indviden. Vissa som är matfriska och äter bra kommer att få gå på lösdrift. Andra som kommer att kräva tid, lugn och ro för att äta allt de behöver kommer att få egen box under natten.

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
755
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 157
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 741
Senast: ildiko
·
Hästvård För tre dagar sedan fick ett sto i vårt stall ett gulligt stoföl. Problemet är att stoet vaktar fölet extremt med utfall mot alla som...
Svar
1
· Visningar
416
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka