Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min 07a kommer gå i lösdrift ihop med hennes mamma o shettisen. Både mamman o shettisen går ju i lösdrift sedan några år tillbaka, så det blir automatiskt att fölungen kommer göra det. Det kommer hon även göra hela hennes liv.
Nästa sommar kanske hon ska gå i en unghästflock o leka av sig, så slipper jag ha henne bakom mig helatiden när jag är inne i hagen För hon tycker visst att det är SÅ kul o komma fram o börja hitta på hyss......
Våra föl/åringar går på lösdrift.
Vi har en unghinst/valack flock som de två småpojkarna kommer att få flytta in i och en ungstoflock som lillan kommer att flytta in i.
De går på lösdrift så länge vädret tillåter det, sen åker de in pga för lite mark, den blir förstörd. Förra året var de ute tills dan innan Nyårsafton pga den fina hösten.
jag kommer att ha mina två små hingstföl på bete med sina mammor till sept sen inne i boxen på natten tills man börjar skjilja dem lite i taget framåt dec
Helt beroende på indviden. Vissa som är matfriska och äter bra kommer att få gå på lösdrift. Andra som kommer att kräva tid, lugn och ro för att äta allt de behöver kommer att få egen box under natten.
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.