Var går gränsen för djurmisshandel?

Sv: Var går gränsen för djurmisshandel?

Att hästar testar nya ryttare är ju inget nytt fenomen eller hur man säger.
Men fortfarande är det ju ett ordval om man kallar det "jävlas" eller ngt annat.

Även jag har haft en häst jag sista året tyckte jävlades. Anledningen till det var att han i stort sett alltid tycktes anse att tvärt om mot vad jag bad honom om var rätt sätt.
Exemplen är många, ville jag rida i vänster varv ville han gå i höger, ville jag gå åt höger i vägkorsningen ville han gå vänster, satt jag upp och red mot ridhuset skrittade han, red jag åt ngt annat håll(skritta fram ute eller rida ut) skulle han sätta av i full ångestfylld galopp osv osv.
Och det är ju omöjligt att hästen inte förstod alla dessa gånger, och det var ju väldigt enkla krav jag hade. Så då håller jag med om att det kändes som om hästen bara ville jävlas, att han var ett enda stort nej hela han!

Det tycker jag kan kallas "jävlas".
Nej han skulle inte testa för han tycker inte om när folk tror att dom är någto eller hur jag ska säga..
När dom bara hoppar upp och tror att dom är något!
Han gör inte så mot andra bara dom som håller på så!

hah jag garvar åt eran diskussion "om en häst kan jävlas". Tro mej, en häst kan provocera.

Tror du på rymdvarelser oxå?
Klart som fan att dom kan jävlas!
Så varje gång en häst stannar och ryttaren inte gör något fel, ska man till en klinik med hästen då så att dom får titta att den har ont?
Och vad är det för fel då om hästen inte har ont och inte är rädd?
Rid fler hästar!
Varför stannar de på hinder och jävlas när de hoppas för att de tycker det är kul?

Varför stannar de på hinder och jävlas när de hoppas för att de tycker det är kul?

Mmm det var en bra fråga..
Det måste ju bero på att hästen har ont självklart!
(INTE).

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 738
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 213
Senast: Flixon
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag var verkligen SÅ otaggad inför hopptävlingen, ångrade mig något så fruktansvärt att jag hade anmält mig och gick i flera dagar och...
Svar
0
· Visningar
702
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Hej, var somsagt på min första tävling idag och jag såg någonting som jag faktiskt inte trodde jag skulle se! Jag blev faktiskt chockad...
Svar
17
· Visningar
2 836

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka