Var får vi vara?

Kosmostanten

Trådstartare
Nu har återigen Ridtravarfolkets snacktråd blivit stängd :cry:
Finns det verkligen ingenstans där vi kan få vara?

Från början låg vi på Gnägg, men fick inte vara kvar där då våra samtal handlade om mer än bara hästar. Då flyttade vi till L & T där vi levde lyckliga ett bra tag. När L & T togs bort flyttades tråden till Gnägg (varför just dit?) där den raskt stängdes, och nu har även vår nya tråd stängts.

Snälla Gunnar, finns det ingen liten vrå där sådana här trådar kan få finnas? Det gäller ju även tex Bumlingtråden. Chatten är inte alls samma sak eftersom vi skriver vid så olika tider...dessutom vill vi gärna kunna gå tillbaka och läsa gamla inlägg.

Sv: Var får vi vara?

Min åsikt är att Ridtravartråden skulle ligga under Gnägg på forumet Trav. :idea:
Allra helst skulle ni få en egen avdelning.
På forumet Trav under prefix Ridtravare.

Det skulle kännas mer hemma då ni diskuterar Travforumets fd. starthästar, ert idoga arbete att skola om och samtidigt kanske ridtravarflickorna får en bättre insikt i hur hästen tränats tidigare som travhäst på banan.

Och dom som håller på med trav kan då stödja er i era problem och även själva se vilka problem deras hästar kan få eller inte, som ridhästar.

Så jag tycker att "er" hörna hör till "oss" på Trav :D

AM

Och jag håller inte med, eftersom jag misstänker att om EN ridtravartråd accepteras på travsidan så kan man inte förbjuda resten, utan forumet kommer belamras med ridtravarfrågor - som jag garanterar att travfolket inte alls skulle uppskatta...

dessutom går ju diskussionen som en vindlande (inte alltid särskilt röd eller logisk) tråd mellan relationer, allmänt tjatter, djupa funderingar, skol- och jobbångest, allmänna hästfrågor som inte rör ridtravare - ja, vi diskuterar ju liksom LIVET, inte bara livet med våra ridtravare.

nu har jag på eget bevåg startat en tråd på Senior märkt Lek & Tjatter, vilket jag tolkar som motsvarigheten till Lek & Tjatter-forumet som fanns förr - så då borde vi väl få finnas kvar i nuvarande skepnad? *hoppas* vi är lite trötta på att bli raderade nu... :cry:

men i den tråden diskuteras ju enbart hästar. vår tråd är en ren snacktråd helt enkelt, där vårt gemensamma intresse är hästarna, men där vi också diskuterar stort och smått som är ganska icke-hästinriktat. som jag förstått det så hör sådana diskussioner inte hemma på Gnägg.

Kan iof bero på att ni knappt pratar om ridtravare heller. Och det är svårt för utomstående att ta sig in i den gruppen som bildats i era "ridtravar trådar"
Har sett flertalet som försökt posta sig in i dessa trådar med bilder på sina hästar mm.Men inte fått någon respons alls.Jag försökte själv en gång men det var ju inte lönt.Ni kanske skulle döpa om era trådar till nått annat För ridtravare kan jag inte påstå att det handlar om längre.Bara en massa allmänt tjatter från en liten sluten grupp.
Jag föredrar trådar som ridtravartråden 7 tex. där det faktiskt pratas häst och inget annat.och sådanna trådar hör hemma på gnägg.

Ni kan väl använda er av snacksidan?

Senast ändrad:

Jag har försökt dra igång en diskussion runt detta och liknande med moderatorerna.

Om tanken är att använda en ridtravartråd som ett eget underforum där allt möjligt som skulle kunna passa under väldigt många olika forum här på Bukefalos så tror jag det är dumt.

Jag tror att såndant beteende leder till det som ibland brukar komma upp, att ni behandlas illa av andra för att ni har travare. Om man inte vill umgås med andra och inte lyssna och umgås med dem i andra trådar är det kanske inte så konstigt om man ses som en lite udda grupp.

Att ni har en hästig lite flamsig ridtravar-tråd med lite ohästiga inslag under Gnägg anser jag vara helt ok.

Vill ni snacka om sådant som inte har med hästar att göra kan chatten eller Ungdom, Äldre ungdom samt Senior vara lämpligt.

När det gäller Snacksidan finns det faktiskt möjlighet att läsa tillbaka vad som hänt de senaste 24 timmarna om jag inte minns fel, så alla behöver faktiskt inte vara inne samtidigt.

Det vara lite av mina åsikter jag skall se om mina moderatorer har några åsikter runt detta som skiljer sig mycket från detta, återkommer i så fall :)

Ett tillägg om mer seriösa, specifika, hästiga ridtravarfrågor.
Min tanke är att lägga in ett ridtravar-prefix under Ridning för dessa diskussioner.
Flera andra forum kommer också få en del nya prefix när jag kommit fram till vilka som är lämpliga tillsammans med moderatorerna, dock inga fler ridtravar-prefix, då jag inte anser att det behövs.

Är ridtravaramänniskor ovanligt fjantiga som måste ha egna fjanttrådar?

Att ni har en hästig lite flamsig ridtravar-tråd med lite ohästiga inslag under Gnägg anser jag vara helt ok.

Vill ni snacka om sådant som inte har med hästar att göra kan chatten eller Ungdom, Äldre ungdom samt Senior vara lämpligt.

När det gäller Snacksidan finns det faktiskt möjlighet att läsa tillbaka vad som hänt de senaste 24 timmarna om jag inte minns fel, så alla behöver faktiskt inte vara inne samtidigt.

Grejen är att vårt snackande startade med rent ridtravarsnack för ett drygt år sedan. Sedan dess har det utkristalliserats ett antal människor som lärt känna varandra mer och mer, och därmed har även snacket kommit att flyta ut mer o mer och handla mindre om hästar, och det var pga detta som vi blev flyttade till L & T för ett bra tag sedan. Några av dem som hänger i tråden och snackar har inte ens någon ridtravare.

Senaste tråden startades på Senior, blev raskt flyttad till Gnägg och stängdes sedan.

Jag tror att såndant beteende leder till det som ibland brukar komma upp, att ni behandlas illa av andra för att ni har travare.
Om man inte vill umgås med andra och inte lyssna och umgås med dem i andra trådar är det kanske inte så konstigt om man ses som en lite udda grupp.

:confused:
Nämen nu blev jag faktiskt ledsen :( ...vem har sagt att 'vi' inte vill umgås med eller lyssna på andra?
De som snackat i Ridtravartråden är helt vanliga Bukare som även skriver i en massa andra trådar. Som sagt, flera av oss har andra hästar än travare - vi har inte uteslutit någon.

Men det är det ju tydligen inte, eftersom den stängdes?

Ni kanske skulle döpa om era trådar till nått annat För ridtravare kan jag inte påstå att det handlar om längre.Bara en massa allmänt tjatter från en liten sluten grupp.

Visst, du har rätt. Och vi döper gärna om tråden, bara den får ligga kvar.

Jag kan förstå dig och andra som tycker det är trist att posta utan respons. Men å andra sidan finns det ju även en renodlad ridtravartråd där man kan posta istället :idea:

*kl*

grejen är ju att vi har blivit ett kompisgäng, och det är klart att då blir det lätt lite internt... men är då meningen att man inte ska få skaffa vänner på buke utan att ses som "fjantig"? :confused: jag trodde det var lite av poängen med ett forum, förutom att få utbyta tankar om diverse ämnen.

den här renodlingen av forumen, inget hästsnack på Senior (inte ens på L & T), inget flams-snack på Gnägg, inget seriöst på L & T... det blir snart väldigt snäva ramar kring vad man får prata om och var. snårigt värre, och tråkigt för oss som har hållit uppe en konversation med många inblandade länge, och som nu inte längre kan gå tillbaka och läsa gamla inlägg.

Anledningen till att tråden på Gnägg låstes var ju som tidigare skrivits här att det fanns flera ridtravartrådar där. Det finns fortfarande minst en öppen ridtravartråd på Gnägg. Jag har även uppmanat moderatorn att framöver informera om anledningen till låsning om anledningen är att det finns andra likadana trådar, samt att inte per automatik låsa om det kommer upp två trådar med samma ämne, då de kan ha olika inriktning.

Jag har även uppmanat moderatorn att framöver informera om anledningen till låsning om anledningen är att det finns andra likadana trådar, samt att inte per automatik låsa om det kommer upp två trådar med samma ämne, då de kan ha olika inriktning.

Det var ju precis så läget var. Vår Ridtravartråd med allmänt snack om både hästrelaterat och icke-hästigt, och den andra Ridtravartråden som enbart snackar häst, är väldigt olika i karaktär, även om de hette snarlika saker.

Kompisgäng får gärna umgås, men jag ser helt klart att det är bättre om det sker inom ett eller eller flera forum, i stället för inom en tråd.

En tråd är inte tänkt att användas på detta sätt och fungerar inte speciellt bra för det.

De förändringar som jag gjort, bland annat genom att ta bort underforum och införa prefix underlättar rimligen så att lite mer tillåts inom respektive forum.

Däremot är det helt klart så att jag vill hålla lite ordning bland forumen, man skall inte kunna prata om precis vad som helst under alla forum. Då vore det lika bra att slå ihop alla forum till ett enda stort.

Uppdelningen och den inte alltför strikta reglerningen av vad som får diskuteras var är till för att hjälpa både nya och gamla användare att lättare hitta diskussioner som intresserar dem.

Jag har som jag skrev nu klargjort det.
Samtidigt anser jag att man bör ha en bra rubrik på sin tråd, vilket troligen inte var fallet.
Om rubriken är att tråden innehåller allt och ingenting anser jag att man skall strunta i att skapa den och gå till Snacksidan eller välja en betydligt mer begränsande rubrik.

Allt jag skrivit i denna tråd gäller självklart inte bara ridtravartrådar utan även andra liknande.

Kan iof bero på att ni knappt pratar om ridtravare heller. Och det är svårt för utomstående att ta sig in i den gruppen som bildats i era "ridtravar trådar"
Har sett flertalet som försökt posta sig in i dessa trådar med bilder på sina hästar mm.Men inte fått någon respons alls.Jag försökte själv en gång men det var ju inte lönt.

Känner att jag vill bemöta detta.
I början fanns det ingen 'sluten grupp' i ridtravartrådarna, även om en del av oss var betydligt mer aktiva.
Och det hände otaliga gånger att någon ny kom, slängde in en bildbomb på sin häst och skrev typ 'Hej, de här är min söta ridtravare Brunte, vill ha massor med kommentarer!!!'

Jag och några till gav tidigare alltid respons på alla sådana inlägg, ibland rätt utförligt...utan att få någonting tillbaka, ibland inte ens ett tack för kommentarerna/tipsen. Än mindre respons tillbaka när vi skrev något om våra hästar, annat än från de andra 'stammisarna' i tråden. Det var helt inte intressant att diskutera i bemärkelsen ta och ge - många ville bara FÅ kommentarer om sin egen häst.

Så småningom blev det därmed mer o mer internt.
Vill man verkligen komma in i vad man tycker verkar som ett kul gäng kan det väl vara en bättre idé att själv visa lite intresse själv först?

Över huvud taget så är det långt ifrån självklart att få svar på allt man skriver på Buke - det är ju trots allt frivilligt att svara.
Jag har själv många gånger postat i bla de renodlade ridtravartrådarna utan att få svar - that's life.

(Lite ot: Vad gäller just dig och din häst VET jag att jag svarat dig, fast det kanske var i någon annan tråd? Tycker nämligen han är en snygg rackare, och minns att vi diskuterade bla hans långa ben :D )

Nu menar jag inte att det är nått fel i att det blivit en sån liten grupp som ni blivit.Ni har ju jätte trevligt när ni diskuterar och pratar om ditten och datten:D

Det är nog mest valet av trådnamn jag ställer mig frågandet till inget annat.Det blir bara väldigt förvirrande kan jag tänka mig för många när era trådar heter just som dom heter.

Jag vet ju om det så jag håller mig borta från dem nu mer då jag själv inte känner att jag har nått behov av att delta.

jag tycker de andra ridtravartrådarna är mer givande då man får se andra fina travare och se hur det går för dem i deras utveckling.Men alla är inte som mig och det är helt ok.

Lite synd att lek och tjatter är borta för där ansåg jag att eran tråd passade ypperligt.

Liknande trådar

Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 330
Senast: Gabby_Ossi
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 148
Senast: lundsbo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 467
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 355

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka