Finns inte många billiga hus i Ö-vik eller Sundsvall eller Umeå eller Luleå direkt.
Nja, inte inne i städerna kanske, men tar man sig några minuter utanför så är det jämförelsevis väldigt billigt att köpa hus/mindre gård.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Finns inte många billiga hus i Ö-vik eller Sundsvall eller Umeå eller Luleå direkt.
Jo. Men det är svindyrt inne i städerna och man måste åka utanför en bit för att hitta något relativt billigt men då kan man å andra sidan fortfarande göra bra fynd.Nja, inte inne i städerna kanske, men tar man sig några minuter utanför så är det jämförelsevis väldigt billigt att köpa hus/mindre gård.
Det är väl dessutom ett hus på landet TS är intresserad av? och i övrigt uppfyller städerna kriterierna.Jo. Men det är svindyrt inne i städerna och man måste åka utanför en bit för att hitta något relativt billigt men då kan man å andra sidan fortfarande göra bra fynd.
Jo. Men det är svindyrt inne i städerna och man måste åka utanför en bit för att hitta något relativt billigt men då kan man å andra sidan fortfarande göra bra fynd.
Haha"Problemet" är att skåningar tenderar att tycka att all pendling över 15-20 minuter är långt
Gott om billiga hus, lite utanför de "större" tätorterna, finns det i södra Småland. I Kalmar finns det två hyfsat stora djursjukhus och en relativt omfattande kollektivtrafik, samt den ganska stora aktören på marknaden Bergkvarabuss.Billigt är väl under miljonen i alla fall. Gärna mer under.
Angående kollektivtrafik var det mest buss jag tänkte på, inte för att åka med utan för att köra.
Vill ha djursjukhus med övernattning i närheten, inte 10-15 mil bort. Max 5-6 mil. Jag är nog inte redo att lämna Stockholm, men kollar runt lite ifall nått får mig att ändra mig
Huset jag skrev om tidigare ligger fyra mil från Falun 695.000:- (var ju tvungen att kolla upp mer exakt!). Gammalt stuk på hus, ser urmysigt ut på bilderna.Södra dalarna. Strömsholm, UDS i uppsala och Falu djursjukhus inom 10-15 mil. Bra priser på hus. Större shoppingcenter i tex Borlänge. Hyfsat nära till Västerås (under en timme med bil).
Edit: Såg att du ville ha 5-6 mil till djursjukhus. I så fall närmare Falun, men då stiger också priserna.
Sen när blev husen billiga här???Jag tänker typ Mälardalen (E-tuna, Enköping, Nyköping, Strängnäs, Västerås etc)
De beror ju på vad man jämför med. Vi som bott i/utanför Stockholm och flyttat ut, i vårt fall från Liljeholmen till landet utanför Mariefred tycker det är billigt, därav ts kanske resonerar lika? Beror ju på vad man jämför med!Sen när blev husen billiga här???
Men ett hus för 4-5 mille räknar inte jag som billigt, även om det är lägre än i Sthlm.De beror ju på vad man jämför med. Vi som bott i/utanför Stockholm och flyttat ut, i vårt fall från Liljeholmen till landet utanför Mariefred tycker det är billigt, därav ts kanske resonerar lika? Beror ju på vad man jämför med!
Fast i Sörmland kan man hitta hus under miljonen om man vill bo lantligt, det kan man inte i Stockholm (om man inte vill ha 38 kvm stuga i typ Hallstavik )Men ett hus för 4-5 mille räknar inte jag som billigt, även om det är lägre än i Sthlm.
Fast i Sörmland kan man hitta hus under miljonen om man vill bo lantligt, det kan man inte i Stockholm (om man inte vill ha 38 kvm stuga i typ Hallstavik )
Nu ville ju TS bo på landet så då känns ju stadspriser rätt ointressanta.Men inte i de städer som rabblades upp.
Nu ville ju TS bo på landet så då känns ju stadspriser rätt ointressanta.