Var äter era 6 månaders?

Sv: Var äter era 6 månaders?

Knapplån

Kan man börja introducera yoghurt till 6-månaders? (jag tänker på mild, naturell yoghurt)

Det finns ju burkmat, frukter med yoghurt, från 6 månader, så det borde vara helt ok? Tror knappast att den yoghurten som finns i barnmatsburkarna är "speciellt" utvald eller preparerad så den yoghurt du väljer låter ju bra. Feta yoghurter är bra.

Ja visst kan man göra det, man ska dock vara lite försiktig med dessa produkter så Ella äter max 1 mål med yoghurt/dag och hon dricker aldrig mjölk till mat ex.

Ella äter turkiska yoghurten som man köper i en liten hink, vi använder den annars i matlagning så det passar bra för oss, brukar ha i mosad frukt :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har slut på idéer. Grötpinnar och plättar i all ära, men det börjar kännas tjatigt. Mixad frukt med smörgåsrån likaså. Tips på... 2
Svar
26
· Visningar
1 380
Senast: et_flickan
·
R
Gravid - 1år Jag är gravid och orolig för det mesta. Eftersom jag är 40+ är jag väl medveten om att det är en ökad risk för missfall m. t. p. min... 2
Svar
38
· Visningar
3 104
Senast: Roheryn
·
R
Gravid - 1år Hur tänker ni kring KUB? Det känns som att det nästan är en självklarhet att man "ska" vilja göra det. Alla (det är inte jättemånga... 2
Svar
32
· Visningar
2 254
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Familjen klarade vintern med en enda förkylning. Nu är 9 åringen inne på andra omgången kräksjuka... Först var han sjuk för 10 dagar...
Svar
4
· Visningar
934
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blåsljud på hjärtat
  • Tandproblem på båda katterna
  • Mellanpudel