Var äter era 6 månaders?

Sv: Var äter era 6 månaders?

Knapplån

Kan man börja introducera yoghurt till 6-månaders? (jag tänker på mild, naturell yoghurt)

Det finns ju burkmat, frukter med yoghurt, från 6 månader, så det borde vara helt ok? Tror knappast att den yoghurten som finns i barnmatsburkarna är "speciellt" utvald eller preparerad så den yoghurt du väljer låter ju bra. Feta yoghurter är bra.

Ja visst kan man göra det, man ska dock vara lite försiktig med dessa produkter så Ella äter max 1 mål med yoghurt/dag och hon dricker aldrig mjölk till mat ex.

Ella äter turkiska yoghurten som man köper i en liten hink, vi använder den annars i matlagning så det passar bra för oss, brukar ha i mosad frukt :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 462
Senast: Lingon
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
685
Senast: Svartkatt
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 065
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar