var är era katter när ni åker på semester?

Sv: var är era katter när ni åker på semester?

Är vi borta upp till 48 h får hon vara ensam hemma, annars åker vi med henne till mina föräldrar, där hon lever lyxigt uteliv på landet och leker med mammas katt. Så hon har det bättre där än hemma hos oss egentligen - jätteskönt, för man behöver verkligen inte ha dåligt samvete för att man lämnat bort henne.

Någon gång har hon bott hos en kattälskande kompis också, det har gått jättebra det med.

Så jag skulle nog hellre flytta på katten än att den fick vara ensam hemma en längre period.

Packar inte katten med tillhörigheter och lämnar henne hos mormor....:D Mycke smidigt... om vi inte bara ska vara borta i en natt lr två, då tar mina föräldrar hand om henne...

Nu har ju vi bara haft Mollgan i en månad ungefär, men det var planerat redan innan
vi blev med katt att en utlandsresa i januari skulle äga rum (mamsen fyller 40)
Detta löste sig "lyckligtvis" genom att min käre sambo inte kunde följa med, så det blir
ungkarlslya här i en vecka (törs man komma hem sen? ;) )

I andra fall så har vi båda föräldrar som slåss om otyget, haha, en här i stan o en i sthlm,
plus en stycken storebror+flickvän med Mollgans syrra + en katt till.

Jag har min katt hemma med kattvakt som kommer ett par gånger om dagen. Mormor o morfar, de brukar stanna ett tag o gosa lite med. har varit borta både 1 och 2 veckor utan problem och även över helgen.

När jag är borta 2-4dgr så har jag kattvakt som kommer två ggr/dag, om jag är borta längre så har jag endera med mig dem (åker oftast till mina föräldrar) eller så åker jag upp med dem till mina föräldrar först innan jag sätter mig på flyget ngn annan stans. (vilket kan resultera i en liten omväg på ca 65mil för mig - men vad gör man inte för sina katter?? :D )

Hos mina föräldrar vet jag att de får "halvtillsyn" - de får bo själva på övervåningen med tillgång till in-nätad balkong och mina föräldrar är upp o kelar flera ggr/dag. Tyvärr kan de inte vara på nedervåningen då mina föräldrars två hankatter inte tolererar andra katter.

Hur gick det med lille kissen under semestern nu då? Jag hoppas det löste sig för dig??

När min familj hade Silver(som numera bor i katthimlen.) och vi skulle åka bort lämnade vi alltid henne hos min moster i Gömmaren där hon föddes.
Skulle aldrig vilja lämna mina nuvarande katter ensamma allt för länge, då är det bättre med kattvakt.

Jag brukar åka bort på semester en vecka under sommaren och då tittar mina grannar till hästarna och katten och ger mat. Hästarna går då ute dygnet runt och katten brukar också vara ute. Skulle hon vilja ha skydd så finns stallet. Hon är en riktig utekatt så jag är inte orolig över att lämna henne. Mina grannar är riktiga kattälskare så vill katten kela så får hon det också! På vintern skulle jag också ha henne ute men be mina grannar att ta in henne till sig om dom ser att hon vill in samt ha nån som ger mat och vatten varje dag. Blir sällan att man är borta mer än två dgr i sträck på vintern då jag inte har hästvakt.

Mina katter får gå ute när jag åker bort också kommer nån polare hit och ger dom mat. Brukar göra så att när jag är borta så lägger jag ut extra mycket mat til ldom så vet dom att det inte blir mat lika ofta som när jag är hemma, det funkar faktiskt ;)

Mvh
Möller

Mina katter är 12 år och 13 år gamla, och jag har inga som helst problem med att lämna dem ensamma i två veckor. Grannarna är kattvakter och ger mat samt tömmer baljan 1-2 ggr om dagen. De har kattlucka att gå ut och in igenom så det råder ingen nöd på dem.

Jo, svärföräldrarna fick ta hand om henne, de kom hem till oss 2gånger/dag och satt och kollade på tv och höll henne sällskap. De kom och släppte ut henne på morgonen och släppte in henne på em.
Jag tycte att det var bättre att hon fick vara hemma än att lämna bort henne till någon kompis, där hon kanske rymmer.

Tack för alla svar/Emma

Tjejen som jag är personlig assistent åt tar hand om katten. Hon passar hunden å mig också för den delen ;) O de trivs alldeles utmärkt där :)

Jag lämnar grabbarna hos mamma och pappa. Lugnt skönt i ett stort hus med golvvärme :)

Alltid skönt att ha någon/några som kan vara djurvakter!:) :smirk:

Skippy är hemma o granntanten kommer över o ger honom at o vatten o gosar lite med honom. Hon släppte även ut honom några timmar varje dag när vi var bortresta i november o allt fungerade väldigt bra.

Tidigare har våra kompisar tagit hand om vår kise när vi åkt bort, och eftersom hon har kattlucka och fint område så får hon gå in och ut hela dagarna, och det våra kompisar har gjort är att fylla på mat & vatten samt gosa. Dessvärre har de flyttat nu, och det kommer bli svårt på sommaren när vi åker bort rätt mkt.
Men det löser sig alltid på något sätt :)

*knappen*

Beror lite på. Det längsta jag vart hemifrån på tre år är tre dagar :banana: :crazy: ;)
Om det är något speciellt, till exempel vid lillans kastrering, så får de fara hem till min pappa -de har vart hos mamma också men nu har hon två katter också varav en dominant hane (riktig surgubbe) och det går inte så bra ihop med min dominanta vackra hankatt :D
Annars har jag kattvakter (bra med kompisar i närheten) som kommer två gånger om dagen.
Har som sagt vart två Fre-Sön i Sthlm, X antal helger i Övik (:love: ) och en halv vecka i Åre.. inte precis någon globetrotter jag inte ;)

Jag var i Sthlm över dagen förra året och då var de ensamma hela dagen (06:30 till 23:30 cirka).

Just nu är jag kattvakt åt en arbetskamrat som är hos barn och barnbarn i Sthlm, jag far dit och släpper ut dem på morgonen innan jag börjar jobba, sen tillbaka vid halv fem ca på EM och tar in dem, gör rent i lådan, matar, vattnar och gosar.
Det funkar... men inte är det riktigt bra för dem, nätterna tror jag blir trista och otrygga för dem.

vacasso skrev:
Annars har jag kattvakter (bra med kompisar i närheten) som kommer två gånger om dagen.
Har som sagt vart två Fre-Sön i Sthlm, X antal helger i Övik (:love: ) och en halv vecka i Åre.. inte precis någon globetrotter jag inte ;)

Just det, världens bästa kattvakt det är minsann jag det :D :p

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 683
Senast: Enya
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 984
Senast: KesoNeso
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama