Var annonsera om omplacering?

C

cissiny

Vet inte om man får fråga här, men jag testar. Detta skall alltså absolut inte ses som en annons!

Var hos en bekant idag, dom har en hund som jag är väldigt svag för (och det är väldigt ömsesidigt, helt klart). Hunden är tre år, dom måste göra sig av med honom. Vill sälja. Dom pratade om att annonsera på blocket, jag bara undrar om det finns nåt bättre sätt? Gillar ju hunden skarpt, verkligen mysig! Vill att han ska hamna rätt...

Mycket tacksam för svar - hoppas att tråden får ligga kvar! :)

Mvh Cissi

Sv: Var annonsera om omplacering?

Det finns ju även vovves annonsmarknad. Vad som är bäst är ju helt upp till ägarna. Är de måna om hunden så släpper de den inte till någon annan än den som verkar mest seriös och duktig.

alltomhundar.com & hundforum.com brukar oxå va åkejj. men försök å hålla igång snacket istället så finns det nog nån i omgivningen som kan ta hand om vovven

Tack så jättemycket för alla svar och tips! Ska vidarebefordra till grannen. Jag gillar verkligen hunden och vill att han ska få det bra... Ska försöka fota inom kort.

Mvh Cissi

Hej!
Vet att det inte var en annaons..
Men undrar i alla fall..

Jag letar vovve, en kompis till min nuvarande 3 1/2 åriga schäferhanne som är full av bus och leklust.

Vad är det för hund?

Det allra bästa är att annonsera via respektive rasförening. Större chans att hitta vettig köpare på så sätt! Är uppfödaren kontaktad?

*knapplån, svarar både Grängesberg och Druvan*

Det är en lite mindre hund, har nu fotat och laddat upp på hemsidan. Mysig!

Har vidarebefordrat alla tips till hundägarna, vill inte lägga mig i för mycket. Hoppas att dom hittar en bra köpare! :)

Mvh Cissi

om det är den som ligger under hund så är det en shetland sheepdog.
Jag rekommenderar grannen att vända sig till uppfödaren och rasföreningen.

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 219
Senast: Hermelin
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
2 381
Senast: Mkb
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 232
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård