Vår älskade Busen

Hazel

Trådstartare
Som jag skrivit i en tidigare tråd så har vi några vaktlar, ett par (Sol och Busen) har vi hemma i vardagsrummet i ett akvarium, dom har gått tillsammans i tre månader kanske. Busen köpte vi i en djuraffär och Sol hos en uppfödare. Dom har bråkat ibland, men ganska kärvänligt och det har aldrig blivit några sår.

Idag när jag kommer hem har Sol hackat ihjäl Busen :cry: har inte sett några som helst indikationer på detta.. Dom låg och myste tillsammans imorse! Jag förstår inte alls.. vår stackars buse.. är det nån som fattar varför? nån som har upplevt något liknande på höns? fast dom har man ju i större grupp..

Rip Busen.. :cry:

Sv: Vår älskade Busen

nej dom har nog mer än de flesta som håller vaklar (iaf de uppfödare jag sett) dom har hö att bygga med och en "balja" med grus, dom har ett hus dom kan gå in osv

Hos höns finns alltid en "hackkyckling" som inte får vara med fullt ut.
Det jag funderar på i ditt fall är om det har varit samma kön på dem och att vårkänslorna har börjat vakna nu.

Nope det var inte samma kön, dom har ju aldrig skadat varandra innan. Och det borde dom ju gjort om det handlar om hackkyckling?

Vet inte hur vaktlar fungerar men jag kom på att hos andra burfåglar kan det vara vårkänslorna i allafall. Om den ena vill para sig och inte den andra så kan gå just så här. Men som sagt jag har ingen aning om hur det är med vaktlar. De enda jag har stött på innan har bott i stora voljärer och varit många fler.

dom parade sig för det mesta.. vi fick en del ägg med. Men hade ingen kläckare (dom kläcker sällan fram ägg själva) nu ångrar man ju att man inte hade någon. Då kanske man hade haft en unge efter honom iaf

Liknande trådar

Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka