Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

njae, kanske trots det ljusa i huvudet. Men med det vita i svansen är det nog bara att inse att det är kört och acceptera att jag är dömd att för alltid rida skimmel. :cautious: :D

Jadu jag sa en gång i tiden att jag aldrig skulle ha en skimmel, det där med att tvätta och klydda bara för att kunna visa sig offentligt är liksom inte riktigt min grej egentligen och mobbade alltid de som stod och tvätta pissefläckar när jag bara dammade av min mörkbruna och lastade och åkte och tävlade på den tiden.
:crazy: Det är därför jag nu har 6 skimlar i stallet :cautious::meh:
Vad sägs om mitt fina rekord jag ligger inne med 100% skimmelavkommor trots att alltid en förälder varit färgad, slå den om ni kan :banghead:
Nu är jag ju dömd till att tvätta skimlar i mååånga år framåt iom att hela den yngre generationen är skimlar funderar allvarligt på att köpa en begagnad biltvätt som man passerar igenom på väg in från hagarna :p

KL

Mitt kära sto vill fortfarande inte föla... 339 dygn idag.
Fick komma in i en ny hage igår med MASSOR med gräs och är verkligen precis utanför fönstret med mycket skugga hela dagen.
Kan ju vara lite jobbigt med värmen när man är mörkbrun och högdräktig.

Hon har ju varit tom (nästan iallafall) i juvret varje kväll o inte alls spänd på morgonen de sista veckorna. I morse så var hon väldigt spänd i juvret (utan att vara sådär stenhård som de blir) och lite blöt på ena spenen...

Vandrat lite omkring i hagen, hittat ett träd som är perfekt att klia svansen mot... Just nu står hon o vilar bakom en buske så jag ser henne inte så bra från datorn (ser dock svansen står o slår)

Men hennes mage har ju "fallit" ner lite och hon har en mycket rolig magform.

Drömde i natt att jag vaknade och tittade på skärmen. Då låg det ett föl hos henne i boxen (och tänkte helvetes jävla fölvakt som inte larmat)... Klädde på mig o sprang ut och det låg ett fint svart stoföl med strimbläs och allt var frid o fröjd, matandet gick kanon och man släppte ut osv...
Gissa besvikelsen när man vaknade upp på riktigt och man inser att man faktiskt bara drömt :(

Men men, nu vet jag ju iallafall hur fölet INTE kommer att vara :-)

Det blir min bruna hingst utan tecken som kommer (förhoppningsvis) inom några dagar.:D

SLemhinnorna är lite mörkare rosa idag... Så än är det nog ingen risk att hon skulle föla inom det närmsta... tyvärr....

Men så länge fölis(och mamma såklart) är frisk och mår bra när den väl kommer ut så får den stanna hur länge den vill...

Lite bilder från idag...
null_zpsc34b3ee1.jpg
[/URL][/IMG]

null_zps681e6c54.jpg
[/URL][/IMG]

null_zps9d294f31.jpg
[/URL][/IMG]

:crazy: Det är därför jag nu har 6 skimlar i stallet :cautious::meh:
Vad sägs om mitt fina rekord jag ligger inne med 100% skimmelavkommor trots att alltid en förälder varit färgad, slå den om ni kan :banghead:
Nu är jag ju dömd till att tvätta skimlar i mååånga år framåt iom att hela den yngre generationen är skimlar funderar allvarligt på att köpa en begagnad biltvätt som man passerar igenom på väg in från hagarna :p

:bow: Nu känns det lite bättre, ska nog inte klaga över min enda lilla skimmel. :D

Mitt sto som ska ha först går henna och där är någon hemma vid stallet i princip alltid.
Den andra som inte ska ha förän i slutet av juli går nu på bete och kommer komma hem en månad före planerad BF.
Dock ligger betet väldigt nära och jag är där titt som tätt och kolla till henne :)

Skönt o ha det så :) fick plocka in mina... Hon bara vandrade o vandrade hela tiden... Var nästan stressad. Så hur fint väder jag än tycker det är så får de vara inne nu... Så får vi se hur jag gör sen... :) men dansa gärna földans för mig. Hade ju inte gjort något om han ville komma till världen ikväll :)

För min del blir det som så att tanten får stå inne på natten from.ca.324 d.och att jag börjar fölvaka ordentligt då också, lutar åt att jag får sova i stallet, då kameran inte vill fungera! :meh:

På dagtiden kan jag ha uppsikt över henne då jag har lite sommarlov, utbildningen börjar igen i augusti och slutar nu på torsdag :D ( läser till undersköterska)

*kl*

Idag har tanten varit lite trött och seg, antar att hon är det pga sin storlek, inte lätt att bära runt på alla dem kilona :crazy:;)

Är idag på 314 d.

Jag har legat och solat i hagen dagtid och tentapluggat samtidigt och lyft på huvudet få och då. Nu är jag dock röd som de forna McDonald's brickorna. Så jag får sitta i skuggan och läsa fortsättningsvis!

Nu är tentan avklarad och mina kompisar skulle på krogen och ta en tenta-öl, jag sa att jag inte kunde följa med för att jag skulle åka till stallet och få ett tenta-föl! Så kom nu och fira att matte har sommarlov!:eek::D

Här väntas två föl i sommar. Damerna åkte iväg samtidigt - den ena blev dräktig på första brunsten, den andra brunstade om en vända. SÅ jag har planerat för föl nummer ett i mitten av juni och föl nummer två 3-4 veckor senare...

IMAG0786_zpsa299b584.jpg

Lilla svarta fröken vete katten om hon inte fejkbrunstade andra rundan för hon är enorm!
Och nu är jag ganska bombsäker på att denna dam hade en fejkbrunst hos hingsten trots att hon redan var dräktig. Sista betäckningsdag i första brunsten var 13 juli - och så färdig som hon är för att föla nu så stämmer det ju ganska bra. Det blir nog föl här inom de närmaste dagarna...

Jag har ett Birth alarm på min - fungerar lika bra dygnet runt om hon håller sig där det fins teckning för mobiltelefon...

Det blev mycket riktigt en brun hingst i natt. Dygn 340
En rejäl rackare :)
Stam: Ampère - Don Schufro - Pik Bube I - Cardinal xx
Brun, stjärna, snopp och två strumpor bak :)

Ameo: Men vilken tur att fostret klarade sig bra trots ny betäckning då! Spännande! :D

Verlin: GRATTIS! Bild! ;)

Ja visst fick han det :) mycket mer än förväntat för mamman är ju också väldigt sparsamt tecknad :)

Är jätte glad att allt gick bra :)

Årets sista föl :)

Jag skrev att jag SKULLE få ett tentaföl, men C ville inte fira med mig så än har det inte kommit något. Champagnen ligger kvar på kylning!

Hon kan gärna kläcka nu. Dygn 326 och förra gången gick hon till 329.

Juvret har fortfarande gul klibbig lite genomskinlig vätska. Borde ha tjocknat på sig vid det här laget.;)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 926
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar