Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

Jag använder själv kamera till tvn men har satt upp extra antenner , har då bara 20 -25 meter till stallet .

Sen har jag även en Birth Larm gjord som larmar till telefonerna .

Mia

Jag har en kamera kopplad till internet (med sladd, men den går också att använda trådlöst), kan kolla både via telefon och dator. Har stallet vägg i vägg sp trådlöst hade funkat men nu fanns det redan en sladd vi kunde dra in från verkstaden så vi tog den för säkerhets skull.

Förra året byggde min man ihop en lösning åt sin syster som bor ett par km från stallet, en kamera, ett modem och ett mobilt bredband var allt som behövdes.

Hunter . Förstår inte hur man klarar sig utan kameran både före och efter fölningarna .
Den är nog mer värd sen när bebban kommer ut ,när man kan ligga i sängen och se att bebba och stoet mår bra ;)

Jag önskar att jag hade kunnat ha kamera, men med häst på lösdrift känns det som att kameran alltid kommer att filma där stoet inte är. :p Jag har tagit ut semester och kommer vaka på nätterna som förr i tiden. ;) Ariel är dock bara på dygn 277, så jag hoppas på varmare nätter innan det är dags.

Tack för era svar!

Jag har ju stallet på gården men det är drygt 100 m mellan stall och hus så därför är sändningen inte den bästa..

Får nog flirta med sambon så han kan koppla in kameran till datorn, mobilt bredband är ju lätt fixat :)

Jag har allt trådlöst (internet och kamera) och kopplat till mobilen. Min man riggade detta åt mig igår. Kan rekommendera att lägga en slant på kameran så du ser något även om det är släckt i stallet.

kl

Och, ja, jag väntar fortfarande på föl 2013...vem vet det här kanske går över in in vänta föl 2014-tråden? :crazy:

Och, ja, jag väntar fortfarande på föl 2013...vem vet det här kanske går över in in vänta föl 2014-tråden? :crazy:

Det känns ju onekligen så. Roxanne har gått 343 dagar nu och det händer ingenting alls. Hade juvret blivit större eller något sånt hade jag blivit lite hoppfull, men det ser ut som jag får ligga i stallet ännu en vecka :banghead:

Jag är hoppfull varje morgon för då ser juvert lite påfyllt ut men sen på kvällen när hon går in i boxen igen är dom borta...

Jag köpte en kamera för 600kr i "äpple-butiken", asbra att man ser i mörkret. Har lust att köpa en till hagen också, kanske överkurs? Skulle vara bra för mina nerver :o

Sedan 2 nätter har min superdräktiga donna ändrat sovmönster, hon ligger helt platt på sidan - gissar att magen är så stor att det inte är bekvämt att vara som vanligt! Båda gångerna kl 04:00, snacka om att jag väcks med hjärtat i halsgropen när fölvakten ringer!

Dygn 334 idag, hoppas fölet dyker upp snart :D

Min sköna dam har andra planer än jag.Hon ska slå rekord i dräktighet.
I morgon kommer veterinären och kollar om hon kanske kan göra något.
Hon va dock inte så pigg på det Då både sto och den vilda ungen i magen verkar rätt nöjda.
Men hon skulle i alla fall ta och känna efter så fölet inte är för stort.

Jag köpte en kamera för 600kr i "äpple-butiken", asbra att man ser i mörkret. Har lust att köpa en till hagen också, kanske överkurs? Skulle vara bra för mina nerver :o

Sedan 2 nätter har min superdräktiga donna ändrat sovmönster, hon ligger helt platt på sidan - gissar att magen är så stor att det inte är bekvämt att vara som vanligt! Båda gångerna kl 04:00, snacka om att jag väcks med hjärtat i halsgropen när fölvakten ringer!

Dygn 334 idag, hoppas fölet dyker upp snart :D

Vill du skicka ett medellande .... länk till äpple butiken kameran ?
Hittar inte ;)

Jag ska ha kamera övervakning i boxen på min tanta, och kan hålla koll på henne i hagen när jag är inne, då hagen ligger med uppsikt från ett stort fönster :D

*kl*

Idag är tanten halt på hö.fram.svullen från kotan och upp till framknät, vid båda sidorna av benet, aningen varmare i ben och hov än det andra benet . Hovböld igen? . Hon är ganska ömfotad på grus ( är en del grus på vägen upp till hagen) samt att hagen har lite småsten på vissa ställen.

Hovis konmer ut im.fm. vad är bäst, skicka på skor fram istället? Avvakta? - kommer ju snart ut i den riktiga sommar hagen med bara gräs under hovarna.

Är idag på 277 d. :)

Vi har ett trådlöst modem i stallet, kameror för ca 400 kr som kopplas mot Mydlink appen. Och så en lampspot som lyser nattetid. Funkar skitbra, jag sover 200 m från stallet men kan få hjälp med vakning av tex nattjobbande stallkompis.

Tur det, jag börjar bli riktigt trött av att inte få sova ordentligt. Är inne på andra eller tredje veckan av sönderhackad sömn. Tant har fulla juver som spänner ordentligt, slappa bäckenband och hon gör ungefär noll knop på dagarna.
Inte lika kraftiga förvärkar sista dagarna men ingen mjölk. Men jag räknar med att fölis dimper ned den närmsta veckan.

330 dygn idag.

Men hon skulle i alla fall ta och känna efter så fölet inte är för stort.

Jag har en del erfarenhet av ston som går dräktiga länge, över året.
Inte i nåt fall har fölen varit särskilt stora, snarare tvärt om, små och nästan lite underutvecklade.

kl

Min flicka på 247 dygn idag :)
Fölis springer runt i magen och jag längtar väääldigt mycket till juli! Kan inte tiden gå snabbare?:meh:

Lite bilder från idag:
23tqie.jpg

Man ser det tydligt bakifrån:)
348q4jt.jpg

Tack :)

Men jag har redan kamera i stallet , men behövde utöka med fler kameror i andra boxar och ville därför enbart köpa mörker kameror till :)

KL*
Föresten fick vi ett brunt stoföl inatt med vita hår i pannan e Ampere .
Mia

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 926
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar