Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det egentligen någon större skillnad?
Jag har mestadels använt vanligt, men nu fanns det bara 3-delat att få tag på i mindre storlek, så jag får ta det.
Någon som har någon åsikt ifall det är bättre/sämre på någotvis?
Det låter ju bra, den här ska tydligen också gå och hålla på med huvudet, fast det gör han utan bett oxå...men han de säger han håller på mkt med tungan oxå, så då kanske ett tredelat bara är bättre då?
Jag måste ha ett "akut" eftersom alla mina är för stora, och travshoppen vid banan har jag för mig är snordyra på bett...känns inte så kul om man inte vet om man ska HA hästen liksom..
Men då hade de tydligen vanliga 3-delade travbett här på en hästaffär, som bara kostade 130:- vilket är bra pris juh....så man kan ju testa!
Varför vill du ha just mässing? För jag tror inte just travbett i mässing (3delat) finns va? Men D ringsbett i mässing - 3delade finns ju, och det är ju nästan samma sak, kanske du ska testa?
Är det egentligen någon större skillnad?
Jag har mestadels använt vanligt, men nu fanns det bara 3-delat att få tag på i mindre storlek, så jag får ta det.
Någon som har någon åsikt ifall det är bättre/sämre på någotvis?
Ja, det är skillnad. Vad som passar bäst beror på hur hästen ser ut i munnen. Jag brukar låta hästarna välja bett själva. Det de trivs bäst med får de ha.
Men vad är skillnaden då eg? Vad är det för typ av hästar som tex inte gillat det?
Plast-bett kan vara en lösning för känsliga hästar - finns i flera varianter - min häst går oändligt mycket bättre på dem än något annat metall-bett som jag satt i munnen på henne... -Du kan ju alltid låna av någon & prova
Hm... det fins ju olika varianter av tredelade bett. Det som har en liten platta i mitten (Dr Bristol) anses vara lite skarpare än ett vanligt delat bett. Tredelat med en liten länk, eller kula, i mitten sägs ju vara snällare mot hästens mun. Vi kör de flesta av våra med tredelat i träning. Antingen ett med länk i eller ett Dr Bristol.
Nu har jag inga vetenskapliga belägg men upplever att Dr Bristol ger en lite orolig mun på känsliga hästar medan de vassare hästarna blir mer reglerbara. Det med länken i mitten fungerar bra även på de känsliga hästarna.