Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Det är de inte... arga kor är INTE söta :grin::angel:

..arga kalvar ar inte for jakla sota heller!! :o *Sager bewwan som blivit uppjagad pa staketet av ett par Riktigt ilskna stora kalvar under hosten*

Storleken har mindre betydelse - det ar avd de gor med vad de har som kan gora ont! :idea:

..arga kalvar ar inte for jakla sota heller!! :o *Sager bewwan som blivit uppjagad pa staketet av ett par Riktigt ilskna stora kalvar under hosten*

Storleken har mindre betydelse - det ar avd de gor med vad de har som kan gora ont! :idea:

Unga och hormonstinna kalvar är inte alltid att leka med.....Men kor:love:, vaggandes fram och viftar lite slött på svansen, liggandes och idisslar på ängen....:laugh:

:eek: Herreminjeeee...här ska jag, f.d. tjuruppfödare, försöka komma över den där attans rädslan för nötkreatur...ironiskt va?:o ...så jag kan börja använda hästarna i de grenarna...och så råkade jag titta in här...SUUUCK:crazy:

...finns det inga fårgrenar:angel:

:eek: Herreminjeeee...här ska jag, f.d. tjuruppfödare, försöka komma över den där attans rädslan för nötkreatur...ironiskt va?:o ...så jag kan börja använda hästarna i de grenarna...och så råkade jag titta in här...SUUUCK:crazy:

Cuttingmaskin kanske :idea:

Får jag ta maskinen med på tävling?:angel: ... Nä, måste ta itu med det där så jag kan använda hästarna som hjälp när grannkorna är på vift och sånt ;)

Kossor är ju underbara djur! Älskar nötter! :D

På tal om det
Jag är ju en sån där etolog och djurskyddsinspektör under utbildning.
Nu börjar det dra ihop sig till exjobb och jag vill ha idéer! Jag har visserligen redan en smärre uppsjö av det samma, men jag vill ändå ha mera tankar :D
Djurslag och ämne är valfritt, huvudsaken är att det handlar om djur!

Ha! Så lagom underbara...har lite taskiga erfarenheter av knasnötter...både kor och tjurar...och det sitter i ryggmärgen, liksom.:crazy: ...men har lovat mig själv att jag ska jobba på det för jag vill ha lite bredd med min ridning och kunna hjälpa till vid förflyttningar av dessa nötter i omgivningarna...:cool:

Inte den blekaste aning Lenita!!!:p

Jaha utbildningsdags ser jag....:cool:

Vi börjar med denna...

http://www.youtube.com/watch?v=7N1ZmWXsfOo&feature=related

Herr sötnöt är dåren i fjäderskrud...:angel:

Sen några stillbilder då....lika mycket dåre där...:cool:

Söt i klänning...

sweet551.jpg

Och i minikjol...

sweet520.jpg

I Glamutstyrsel...

sweet870.jpg

Får jag ta maskinen med på tävling?:angel: ... Nä, måste ta itu med det där så jag kan använda hästarna som hjälp när grannkorna är på vift och sånt ;)

Jag hoppas alltid att grannarnas kor ska hamna på vift, men det har inte hänt hitills :devil: Jäkla bra staket de ska ha... hmpf!

du kan få låna min hund. han är bra på att skrämma kossor genom de bästa av alla staket :o

Men skäggis då!!!!:p

Hur tror du den nöten skulle se ut IDAG i dessa plagg:D???

Fast rätt gulligt klipp:love:, men jag kan inte fatta att jag var med på den tiden!:eek: Fast jag var nog VÄÄÄLDIGT ung då!:angel:

Jag bryr mig inte...han var sååååå söt då....:love::love:

Herr snusknöt....:rofl:

sweet998.jpg

sweet1057.jpg

Nädå vi var bara barnen då.....;)

Mutton busting juh!! ;) :angel:

Eeeesch jag ar minsann inget fan av boskap heller om sanningen ska fram - men sitter man pa en hast med lite temperament o cowsense sa ar man saker o trygg (sa lange man inte aker av dvs.. ;))

Ska'ru lana gulingen? Han ser till att kossor i tjurar kommer ihag att respektera hans space. (latt i arslet heter det ;))

Första gången syrran tränade sin unghäst på kor (syster lider av lite koskräck) så hoppade hon AV när korna kom in i ridhuset! :eek::D Jag slängde upp henne på Liona illa kvickt och satte mig på hennes snabbt. Är ju som du säger säkrare där uppe...

Jag är inte rädd för korna från sadeln, men när jag ska in i fållan till fots och skilja ut ett djur, då är jag inte lika kaxig. :rofl:

*kl*

Tusan vad jag älskar dessa amerikanska raser :p Började klippa min skrutt idag, han har aldrig sett en klippmaskin förr så var lite osäker på hur det skulle gå så lånade farfars hundklipp som låter mindre. Vad får man för reaktion, inte ens den minsta :D Han stod som ett ljus medans jag började med halsen, ingen reaktion när jag kom till öronen heller så tänkte testa lite på huvuden för skoj skull. Men ingen reaktion där heller, liite läskigt när jag klippte öronen dock :p Så imorgon börjar vi med kroppen, Vovveklippen orkar inte för mkt på en gång ^^ Men huvud och hals är iaf avklarade :)

Måste påpeka; Och de riktiga Svenska raserna inte att förglömma! :D
Finns riktigt bra skalle att hämta där med.

FÅRGRENAR hade varit något!! Jag har föst får från hästryggen en gång, inte så planerat men de gick lösa å tänkte följa efter när vi red förbi, så vi vände och föste iväg dem :p Sedan vände vi och travade iväg åt andra hållet innan de hann i fatt :rofl:

Senast ändrad av en moderator:

Glöm inte de norska raserna, speciellt den lilla gula är super! :love:

På tal om kossor.
Jag har ju varit lite inne på att träna kossegrenar med min lilla ponnygris. Jag får nog ge upp det.
Nästan varje gång vi går förbi en kohage råmar kossorna och kommer springande mot oss :D
Ser väldigt skoj ut! Och det är nästan varje gång vi går förbi en kohage, och varenda kohage vi går förbi :D

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 269
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 122
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka