Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Iofs.....

Jag har ju inte sett henne rida reining men hon red ju enbart det under WM, så jag tror att hon satsar rätt seriöst.

Kan det dessutom dra mer folk från engelsk ridning till att bli intresserade av reining (och även annan western) så Why not????

Det bevisar ju egentligen inte mer än att man kan sadla om och jag antar att Anky är lite mer än en ordinär ryttare som sadlat om, rida kan hon ju uppenbarligen;)

Skönt att det är över och att det var ett bra slut. Gjorde ungefär lika med min gamling fast han käkade på äpplen istället.Kram!

Iofs.....

Jag har ju inte sett henne rida reining men hon red ju enbart det under WM, så jag tror att hon satsar rätt seriöst.

Kan det dessutom dra mer folk från engelsk ridning till att bli intresserade av reining (och även annan western) så Why not????

Det bevisar ju egentligen inte mer än att man kan sadla om och jag antar att Anky är lite mer än en ordinär ryttare som sadlat om, rida kan hon ju uppenbarligen;)

Absolut! Hade varit en idiot om jag sa att hon inte kan rida, sen kan man ju tycka vad man vill om hennes metoder :) Det jag menar är att JAG vill ha en tränare med ERFARENHET! Hon har som sagt ridit reining i högst 2 år. Men det är ju en publikmagnet, reining blir mer "accepterat" om en dressyrryttare går över :cool:

Ja liksom ändamålet helgar medlen......

Fast kan ju hålla med dig angående metoderna, fast de är nog rätt utbredda över hela sporten och även inom western finns skräckexempel bland toppen med..:mad:

kl
min man ShootingStarRanch här på buke har i dag köpt en kamera till mej så när den kommer nästa vecka så kommer den gå glöd. Min gamla skrutt gick sönder i juni och sedan dess lidit av fotograferingsabstinens.

Sent omsider...wrang!!

sweet1247.jpg

Lite mer kläder men söt ändå...:p

sweet1291.jpg

*Börjar planera benbitning på wrang*

Han är inte läskig...du dum...hmpf!

Fast i och för sig, om denna fick jag kommentaren att han såg ut som en vampyr...eeeeh..?

sweet1125.jpg

Vampyr?????????? Ha ha ha ha, tycker mer han försöker klämma fram en "hundögonblick" i ett desperat försök att se...eh...bra ut?:crazy:

Minst sagt :p
Det är ingen tiopoängare direkt :p

KL
Hjälp! Jag har gjort det igen! Jag har suttit och kollat fjordingar på Blocket igen. Snubblade över samma häst som var ute på annons i våras, och som jag väldigt gärna vill ha. Verkar vara en riktig pärla, precis som den jag har nu, med mycket egen vilja och massa temperament! Dessutom grymt söt på bild.
Jag vill ha!
Suck, lika jobbigt varje gång. Jag vet inte om jag har tid egentligen, det känns som om jag har det men jag vet inte.. Bläää!
Och dessutom kanske jag borde skaffa sadel till min nuvarande häst i första hand innan jag skaffar en till :D

Stor annons i LyckyRider :p

Sure, asså det drar ju folk från andra grenar nu när hon sadlat om lite, men seriöst, hon har ridit reining i ett år? Två? hur mycket kan människan kunna egentligen? Kunde hon väl haft UPPVISNING eller nåt, inte CLINIC! :eek:

Tycker lite synd om alla duktiga reiningtränare vi har som faktiskt har många års erfarenhet och jobbar med detta på heltid. Så kommer hon och kör över dem alla. Eller, piafferar över dem alla kanske.... :angel::devil:
Ska dom ha reiningclinic (Vilket såklar är jättebra att dom äntligen har) så kan väl till exempel Herr Ljungberg få stå i mitten, eller?

Jag tror nog att med den kunskap och erfarenhet denna kvinna har av hästar och ridning så kan hon nog leverera en riktigt bra clinic, framförallt till människor som inte redan innan är insatta i grenen. Ridning är ridning även om det skiljer sig en del och jag skulle tro att hon inte lärt sig av några amatör reining ryttare (dock inte insatt i detta) sen har jag också sett hennes ritter som man kanske inte är jätteimponerad av ;) (i reining alltså) Men tror nog att arrangörerna har bjudit in henne av en hel del andra anledningar än att leverera massa kunskap om reiningen... (bara hennes namn i programmet gör halva showen)...

Sen kan jag också hålla med om att reining kvalitetsmässigt skulle jag också MYCKET hellre vilja ha Herr Ljungberg i globenarenan... en värdig människa, med kunskap erfarenhet och talang att förmedla ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 269
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 122
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka