Vanlig grimma, repgrimma eller annat på handhäst?

Har ridit med henne som handhäst flera gånger nu och det fick bli vanlig grimma och grimskaft. Vill gärna ha henne nära mig så ett alltför långt grimskaft/longerlina känns som om vi skulle trassla in oss i. Det har gått fint, tappat/släppt henne en gång när vi int ekom på samma sida om ett träd - men det var bara att ta henne igen. Tror knappast hon springer så långt. Vi har travat i alla fall, får satsa på galopp snart :), då kanske det händer mer grejer....

Jag hade träns när min ponny brukade vara handhäst, och så koppla jag bort tygeln ur ena bettringen och höll i den, tycker grimskaft var tjocka att hålla i.
Min ponny brukade även följa med lös ofta =D
Rädd att han skulle ge sig iväg på egen hand var jag aldrig, ofta stannar de ju bara om man tappar dom =)

Jag föredrar repgrimma. :) Bättre kontroll än med grimma men samtidigt ingen risk för ryck i munnen som det blir med bett.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 389
Senast: mars
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: Freazer
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 393
Senast: Roxy
·
Fritid Vi ska köpa en ny högtalare till en förening jag är med i. Högtalaren ska användas på ponnyutställningar och liknande arrangemang, både...
Svar
7
· Visningar
402
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30