Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur går man bäst tillväga för att vänja en häst vid pannlampa? Ska man börja med att ta en promenad med den i mörkret med pannlampan eller ska man se till att komma ut medan det fortfarande är ljust och slå på lampan redan då och sedan vara ute/rida tills det är mörkt?
Skaffa en pannlampa som lyser upp mer, med min så blir det liksom svårt att inte gå i ljuset.Min vill inte gå där det läskiga ljuset är
Det är många år sedan jag gav upp med att lysa upp vår tillvaro så det kanske är dags att prova igen och se om han insett fördelarna med att faktiskt se var man sätter fossingarna?!
De flesta lampor har ju minst två nivåer på ljus så sitter du upp så tänder du den svaga och riktar ner den mot hästen först, sen får du väl räta upp dig så hästen hinner vänja sig lite och sen sätter du på den starkare strålkastaren . Brukar som sagt inte vara ngt problem , du kan ju ha ngn som går med första gången vid sidan om inte annat om du är rädd /tycker det är obehagligt. Har aldrig varit med om att det är ngn större grej , de kan ju likagärna isåfall hoppa iväg om ngn sopbil dammar förbi eller ngn hare skuttar upp ....Första (och hittills enda) gången som jag skulle rida med pannlampa: så fort jag tände den så tvärvänder hästen och bockar av det farliga och plötsliga ljuset... Och efter den incidenten rider jag hellre i mörker
Hur går man bäst tillväga för att vänja en häst vid pannlampa? Ska man börja med att ta en promenad med den i mörkret med pannlampan eller ska man se till att komma ut medan det fortfarande är ljust och slå på lampan redan då och sedan vara ute/rida tills det är mörkt?
Jag är inte sjåpig av mig men den hästen var lite knepig och hade lite grejer för sig så man fick "välja sina strider".De flesta lampor har ju minst två nivåer på ljus så sitter du upp så tänder du den svaga och riktar ner den mot hästen först, sen får du väl räta upp dig så hästen hinner vänja sig lite och sen sätter du på den starkare strålkastaren . Brukar som sagt inte vara ngt problem , du kan ju ha ngn som går med första gången vid sidan om inte annat om du är rädd /tycker det är obehagligt. Har aldrig varit med om att det är ngn större grej , de kan ju likagärna isåfall hoppa iväg om ngn sopbil dammar förbi eller ngn hare skuttar upp ....