vancouver 750

Kivina

Trådstartare
jag har köpt en vallack efter vancouver.. vad vet ni om honom?? Har sökt överallt (tycker jag då..) berätta allt ni vet!!

Vancouver föddes 1983 hos Jan Englesson i Stockholm och växte upp hos Arne Bengtsson, Genarp. Han exporterades till Finland 1990 men var kvar i avel. Jag tror att han reds av Kyra. 1994 exporterades han till Australien. Han lever inte längre, men jag minns inte när han dog.

Vancouvers exteriöra utlåtande var: Utmärkt ridhästmodell, elegant, vacker sida. Ngt knipt fram, hjulig bak. Mycket goda, lätta rörelser i skritt och trav. 99788

Bruksprov: 4 år (4,5 år) gång 697 (798) hopp 7 (8/6)

Jag vet att Vancouver tävlades i dressyr, men inte hur högt han kom innan han exporterades.

Vancouvers pappa Happy Day och morfar Singmir tävlade GP dressyr.

Här http://www.allbreedpedigree.com/index.php?query_type=horse&search_bar=horse&h=VANCOUVER6&g=5&inbred=Standard&pedloggedin=0 finns hans stam, jag ska fixa dit ett foto också!

Jag har oxå för mig att jag sett Kyra på Vancouvers rygg på ngt kort

Min hästs förra ägare födde upp en häst vars pappa va Vancouver. O den pållan blev "lyckad" iallafall, hon har gått iallafall 1,30-hoppning.

Har lite info om Vancouver hemma så jag kan återkomma (är inte hemma just nu...) Du kan ju oxå testa att söka på Vancouver så får du säkert tag på lite mer info

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 373
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare