Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Som man känner sig själv känner man andra. Du var mycket nogrann med att besklla mig för att gå MPs ärenden trots att jag inte sa ett enda possitivt ord om partiet. Jag använde partiet för att ställa en fråga till dig men det undgivk dig uppenbarligen helt.

Och frågan var vadå? Vad jag ville med mitt inlägg? Ja, det gick väl att läsa frågan så förstår man förhoppningsvis det. Alltså - varför drar just MP till sig islamister i en större grad än andra partier?

Istället så högg du mot mig och kom med whataboutism. Vad tillförde ditt inlägg?
 
Och frågan var vadå? Vad jag ville med mitt inlägg? Ja, det gick väl att läsa frågan så förstår man förhoppningsvis det. Alltså - varför drar just MP till sig islamister i en större grad än andra partier?

Istället så högg du mot mig och kom med whataboutism. Vad tillförde ditt inlägg?
Läs igen. Jag frågade vart du vill komma med din retorik. Du hintar om mycket men talar väldigt lite klarspråk. När någon tolkar det du hintar om så hugger du som en kobra fortfarande utan att tala om vad du egentligen menar.
I mina ögon försöker du ägna dig åt subversiv verksamhet. Jag ser din debatteknik som oerhört ful och något som skapar otrevliga stämningar i samhället och misstänksamhet mellan människor.
Så återigen
Vart vill du komma med din retorik?
 
Läs igen. Jag frågade vart du vill komma med din retorik. Du hintar om mycket men talar väldigt lite klarspråk. När någon tolkar det du hintar om så hugger du som en kobra fortfarande utan att tala om vad du egentligen menar.
I mina ögon försöker du ägna dig åt subversiv verksamhet. Jag ser din debatteknik som oerhört ful och något som skapar otrevliga stämningar i samhället och misstänksamhet mellan människor.
Så återigen
Vart vill du komma med din retorik?

Jag vill väl litegrann provocera de vänstervridna på detta forum till att fundera ett varv extra på hur de själva för debatt. Hur de glorifierar allt vänstersidan gör och slätar över, ignorerar och whataboutar all form av kritk mot vänstern. Det bara osar faktaresistens - ett epitet som de är ivriga att klistra på andra, oliktänkande.
Det kan liksom inte undgå någon, till och med utan att ha läst resultaten i tråden om vad man röstar på, vilket block som är i majoritet här. Det lustiga är att när de kör samma retorik - men mot högern - då är det liksom helt ok. När man kör samma tillbaka så hugger man, skapar otrevlig stämning, debatterar fult osv osv.

När jag t ex delade en video om vänstern och dess historia och frågade om vad man hade för kommentarer om det som sades i den så var det oerhört tyst från alla gaphalsar som annars gärna orerar här förutom några få som mest viftade bort videon med att kalla den "ointressant" och att de inte orkade kolla på den. Någon kommentar gick det lustigt nog inte att få ur dem. Varför är det ointressant när det förs kritik mot vänstern men helt legitimt när samma personer kommer med sina egna slutsatser om högern?

Så. Nu får du gärna svara på min fråga.
 
Gör jag? Var har jag gjort det?

Just Stalin har jag som jag sa förut mig veterligen inte tagit upp. Däremot blir det ju lite lustigt att folk som tycker kommunism är lattjo lajbans börjar orera om nazism. Där menar jag att man bör sopa rent framför sin egen dörr innan man kommer med anklagelser mot andra. Båda ideologierna är förfärliga och ingen av dem bör förhärligas utan ses som det avskräde de är.

Märkligt @Zoya att du spenderar så otroligt mycket energi i samtliga politiska trådar att försvara SD och kontra med din uppenbara avsky för ”vänstern” och alla som röstar ”åt vänster”.
Eftersom du nu å det senaste ivrigt hävdar att du inte är alls benägen att rösta på x eller y osv - vad är ditt syfte med den retorik du för i samtliga inlägg i samtliga trådar? Är det någon känsla att du behöver uppfostra andra rent allmänt eller vad handlar det om?

Jag fattar inte heller din slutsats att alla här är så ”vänster” och de behöver lära sig att granska kritiskt osv. Är det din uppgift att uppfostra dem då genom att kontra med att försvara SD hela tiden som motvikt ?

På vilket sätt tror du merparten på detta forum är vänster ? Bara för att många som deltar i ett fåtal trådar bekräftar att de är vänster eller vad?

Det finns en väldigt stor del av folk som är höger men delar samma uppfattning som vänstern att SD inte är ett parti vars grundideologi man vill ha i regeringsposition .

Faktum är att majoriteten av Sveriges befolkning inkl övriga partier, inte vill ha SD i regeringen pga deras grundfilosofi . Punkt slut.
 
Senast ändrad:
Jag vill väl litegrann provocera de vänstervridna på detta forum till att fundera ett varv extra på hur de själva för debatt. Hur de glorifierar allt vänstersidan gör och slätar över, ignorerar och whataboutar all form av kritk mot vänstern. Det bara osar faktaresistens - ett epitet som de är ivriga att klistra på andra, oliktänkande.
Hmm intressant att du återigen nämner whataboutism och beskyller de som röstar vänster för det. Jag tycker att den reoriken är väldigt genomgående framförallt från de som är längst till höger. Du kan inte direkt svära dig fri själv från den saken då hela din debattteknik går ut på just detta.
Angående faktaresistens så vet jag inte riktigt om jag tycker att det är faktaresistens att inte orka titta igenom en film (gjord av vem, i vilket syfte?). Faktaresistens handlar helt om att man vägrar att se verkligheten utifrån de fakta som finns och istället debattera utifrån vad man tror. Här excellerar SDväljare som anklagar S för att ha brutit sina valöften (ja de har brutit mot vissa) trots att deras eget parti röstat emot ungefär vart enda ett av sina löften.
Som ett tips till dig så kan man rösta vänster och att det är ett väl genomtänkt beslut eftersom man anser att det ger ett bättre resultat än högerpolitik gör. Man behöver inte vara faktaresitent för att göra det.
 
Det är sant att det alltid går att hitta enstaka dårar i alla partier. Just MP verkar dock var ainfiltrerade av en mycket större andel islamister än andra partier och frågan är ju om de är nöjda med at ha det så. Om svaret på den frågan är ja så är det väl i allra högsta grad förankrat i partiet.

På riktigt?
Dina påståenden om islamister osv nu i sammanhanget i flera inlägg, är ju rent chockerande allmänt utifrån att du helt konkret påstår att de är nu är kopplade till MP som trend.

Hela din retorik och dina påståenden inkl ditt kontinuerliga uttryckta hat mot vänstern - i kombo med ditt idoga försvarande av SD ”för de har ju vissa punkter i programmet som är vettiga” blir ju helt absurt i sin helhet.
 
Hmm intressant att du återigen nämner whataboutism och beskyller de som röstar vänster för det. Jag tycker att den reoriken är väldigt genomgående framförallt från de som är längst till höger. Du kan inte direkt svära dig fri själv från den saken då hela din debattteknik går ut på just detta.
Angående faktaresistens så vet jag inte riktigt om jag tycker att det är faktaresistens att inte orka titta igenom en film (gjord av vem, i vilket syfte?). Faktaresistens handlar helt om att man vägrar att se verkligheten utifrån de fakta som finns och istället debattera utifrån vad man tror. Här excellerar SDväljare som anklagar S för att ha brutit sina valöften (ja de har brutit mot vissa) trots att deras eget parti röstat emot ungefär vart enda ett av sina löften.
Som ett tips till dig så kan man rösta vänster och att det är ett väl genomtänkt beslut eftersom man anser att det ger ett bättre resultat än högerpolitik gör. Man behöver inte vara faktaresitent för att göra det.

Ja, jag är höger. Det har jag aldrig förnekat.

Vad gäller din sista harang så kan det ju faktiskt vara så att de som röstar höger eller t o m kanske de som får för sig att rösta SD gjort ett genomtänkt beslut eftersom de anser stt det ger ett bättre resultat än vänsterpolitik. Varför inte respektera att vi alla tycker olika och att det i en demokrati faktiskt är helt ok.
 
Ja, jag är höger. Det har jag aldrig förnekat.

Vad gäller din sista harang så kan det ju faktiskt vara så att de som röstar höger eller t o m kanske de som får för sig att rösta SD gjort ett genomtänkt beslut eftersom de anser stt det ger ett bättre resultat än vänsterpolitik. Varför inte respektera att vi alla tycker olika och att det i en demokrati faktiskt är helt ok.
Harang?
Jag skrev inget om att folk inte kan rösta SD för att de tror det är bäst. Jag skrev att röstar man SD kan man inte anklaga S för att ha brutit sina vallöften.
 
Mitt tips är att du läser igen. jag börjar bli rätt trött på att du försöker sätta åt mig för att du inte orkar/vill läsa vad jag skriver. Mitt förslag är att du läser inlägg 986 då klarnar förhoppningsvis bilden.

Jag läser men får inte ihop varför det är SD hit och SD dit hela tiden. Jag är rät trött på att läsa om SD faktiskt. Du tar dessutom upp helt random saker från inlägg till inlägg men har fortfarande inte svarat på den frågan som gjorde att hela denna ordväxling startade.
 
Gör jag? Var har jag gjort det?

Just Stalin har jag som jag sa förut mig veterligen inte tagit upp. Däremot blir det ju lite lustigt att folk som tycker kommunism är lattjo lajbans börjar orera om nazism. Där menar jag att man bör sopa rent framför sin egen dörr innan man kommer med anklagelser mot andra. Båda ideologierna är förfärliga och ingen av dem bör förhärligas utan ses som det avskräde de är.
Rätt många gånger har det påpekats att stalinismen är historia.
Ja, MP har haft några olämpliga kandidater. Jag ycker inte det är konstigt. et är en skapligt nytt parti som fördes fram som något annorlunda. De kom tillriksdagen iklädda kofta och tofflor. Till och med så de fick tillsägelser av talmannen. Alla partier är glada över att människor vill bli medlemmar. INGET parti kolla varenda person som säger sig vilja bli medlem. Det skulle likna stasi.

C har fått något tusental nya medlemma senaste året. Inte har de fått frågor om sig och sitt liv. Man blir medlem genom att svisha beloppet och skriva namn och personnummer.

Aktiva kunniga personer får vänner och förtronde. Det är naturligt. Jag tycker detär fult att kasta skit på partier som som visar sig ha medlemmar som är mindre lämpliga.
Det viktiga är vad partiet gör det informationen. Där skiljer sig partierna rätt saftigt åt...
 
Jag läser men får inte ihop varför det är SD hit och SD dit hela tiden. Jag är rät trött på att läsa om SD faktiskt. Du tar dessutom upp helt random saker från inlägg till inlägg men har fortfarande inte svarat på den frågan som gjorde att hela denna ordväxling startade.
Är du trött på att läsa om SD hit och SD dit så kanske det är lämpligt att inte i vart och vartannat inlägg försvara deras tokigheter, framförallt som du säger att du inte stöder dem. Du skriver att jag tar upp helt random saker i inlägg efter inlägg jag kan inte se det. Det enda jag ser är att du läser enstaka ord helt tagna ur sitt sammanhand och som vanligt hugger på det. Du verkar dessuotm inte kunna följa en tråd av inlägg utan allt måste skrivas i det sista för att du ska kunna ta det med dig.
Angående frågan som startade denna diskussion så ser inte jag någon fråga i ditt inlägg. Jag har letat efter frågetecknet en lång stund nu men kan inte finna det. För mig ser det hela ut som en radda retoriska frågor som endast är till för att skapa en osäkerhet och olustkänsla hos mottagaren för att uppnå ett syfte, vilket får jag låta vara osagt.
 
Miljöpartiet som gått starkt under klimatfokuset i somras ligger nu läskigt nära spärren. Även Liberalerna har det tufft sa en debattör på radion. Båda KAN ju inte åka ut, men jag får ont i magen av att ens tänka tanken att någon av dem skulle göra det. :nailbiting: En starkare samverkan i mitten är nog det som kan hjälpa oss tillbaka från den polarisering som byggts upp under de senaste 3 valen...
 
Jag vill väl litegrann provocera de vänstervridna på detta forum till att fundera ett varv extra på hur de själva för debatt. Hur de glorifierar allt vänstersidan gör och slätar över, ignorerar och whataboutar all form av kritk mot vänstern. Det bara osar faktaresistens - ett epitet som de är ivriga att klistra på andra, oliktänkande.
Det kan liksom inte undgå någon, till och med utan att ha läst resultaten i tråden om vad man röstar på, vilket block som är i majoritet här. Det lustiga är att när de kör samma retorik - men mot högern - då är det liksom helt ok. När man kör samma tillbaka så hugger man, skapar otrevlig stämning, debatterar fult osv osv.

När jag t ex delade en video om vänstern och dess historia och frågade om vad man hade för kommentarer om det som sades i den så var det oerhört tyst från alla gaphalsar som annars gärna orerar här förutom några få som mest viftade bort videon med att kalla den "ointressant" och att de inte orkade kolla på den. Någon kommentar gick det lustigt nog inte att få ur dem. Varför är det ointressant när det förs kritik mot vänstern men helt legitimt när samma personer kommer med sina egna slutsatser om högern?

Så. Nu får du gärna svara på min fråga.

En fråga utifrån att du generaliserar så mycket om andra i dina inlägg. Du har debatterat med mig ganska mycket i dessa frågor, innebär inlägget ovan att du ser mig som vänstervriden, att jag försvarar kommunismen osv det du nämner ovan och i andra inlägg?
 
Såg slutdebatten igår och blev direkt påmind om varför jag inte brukar titta.. Jag blir bara så himla irriterad..

Först är jag dock jättebesviken över att jämställdhet inte ens var med som tema! För mig är jämställdhet en av de absolut viktigaste frågorna, tillsammans med miljön, och så är det inte ens med i slutdebatten?

Jag tycker att V, MP och S är förtroendeingivande. Det är mestadels lugnt och tydligt och de pratar om konkreta reformer och förslag. Jag känner också igen mig i den bild de målar upp om Sverige. När de pratar om utmaningarna i sjukvården så känner jag som sjukvårdspersonal igen mig i deras resonemang, men alliansens resonemang känns helt verklighetsfrånvänt för mig. Jag förstår ärligt talat inte hur någon som har insyn i sjukvården kan rösta på alliansen efter att ha hört hur de ska lösa vårdköerna med ”ledarskap” och en ny kömiljard.. Hej stressig arbetsmiljö!

KD är som en välsminkad skiva på repeat. EBT bara kör om och om igen med hur många människor som väntat för länge på vård, men hon säger ju absolut ingenting om hur hon konkret vill lösa problemet.

Generellt upplevde jag att alliansen lägger mer krut på att svartmåla regeringen och de rödgröna än att beskriva sin egen politik. Det som framkom under denatten var det här med ”ledarskap”. Jaha? Vad fan innebär det?
De pratade nästan bara om hur dåligt de tycker att regeringen sköter sig, och när de väl pratade politik mer konkret var det också uppenbart att alliansen är splittrade. De håller ju inte med varandra i en enda fråga!
Jag tycker att det är oroväckande att de håller så hårt i sin ”pakt” trots att deras politik är så splittrad.

Vår statsminister är ju inte världens bästa talare men jag tycker han lyckas väl med att inge förtroende. Han är lugn och saklig, han bemöter kritiken jättebra och står tydligt fast i att vi är på väg åt rätt håll.
Gillade också att han upprepat påtalade att de faktiskt har blocköverskridande överenskommelser i flera frågor. Typ kärnkraften där KD håller på och driver upp diskussion trots att alla partier har kommit överens tillsammans redan. Där var SL jättebra som lugnt påpekade att det faktiskt finns en överenskommelse.
Ytterligare ett exempel på hur alliansen försöker driva upp missnöje mot regeringen genom att skrika högt om frågor som inte ens ligger på bordet.

Jag får intrycket av att SL nog är bra på sitt jobb, känner mig trygg med honom som statsminister! Även om han mumlar lite ibland när han pratar ;)

Jag ogillar verkligen Ms partiledare. Usch, tycker han är lite obehaglig. Slirig liksom, och även när jag lyssnar noga så förstår jag inte hur det skulle vara med honom på statsministerposten. Väldigt otydlig förutom när det gäller att kasta skit på nuvarande regering.
Tycker dessutom att det var oroväckande att han inte tydligt sade ifrån när han upprepat fick frågan om samarbete med SD. Han är ju tydlig i att de inte ska bilda regering med SD, men i övrigt upplevde jag att han undvek att svara på frågan.

MPs partiledare IL är jätteduktig! Det oroar mig att MP gått dåligt i flera mätningar, vill verkligen ha dem kvar där de är nu.
 
Det kvittar väl. Han är partiets representant. Frågan är nu bara vad MP tänkt göra åt det hela.

Edit: såg nu vad @vallhund skrev och det var för väl att de reagerade snabbt. MP borde dock fundera på varför det är så många islamister som söker sig till just deras parti.
Mitt fetade. Vad menar du med det? Jag skulle ta det som något positivt så länge det gäller vanliga människor (de extrema är sällsynta i jämförelse med det antalet), jag skulle tolka det som att det är ett öppet parti som är välkomnande mot olika sorters människor - vilket är bara positivt.

Tillägg: Jag ser inte islam som något negativt, det är en stor religion med stora variationer inom det. Som med kristendomen. Det finns extrema religiösa inom båda religionerna, men många fler som inte är det. Så det sticker i ögonen på mig hur du skriver om "islamister" som att det vore något självklart dåligt. Skriv extremister om det är dem du menar. Om du menar muslimer i allmänhet så undrar jag varför det är något dåligt?
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp