Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, en miljöpartist "erbjöd" M det. Knappast något partiet stod bakom.

Det kvittar väl. Han är partiets representant. Frågan är nu bara vad MP tänkt göra åt det hela.

Edit: såg nu vad @vallhund skrev och det var för väl att de reagerade snabbt. MP borde dock fundera på varför det är så många islamister som söker sig till just deras parti.
 
Det kvittar väl. Han är partiets representant. Frågan är nu bara vad MP tänkt göra åt det hela.

Edit: såg nu vad @vallhund skrev och det var för väl att de reagerade snabbt. MP borde dock fundera på varför det är så många islamister som söker sig till just deras parti.
Nej, jag tycker verkligen inte det kvittar. Enstaka dårar finns i alla partier (fler i ett visst parti...). Hade ju varit typ tusen gånger värre om det var något som var förankrat i partiet.
 
Nej, jag tycker verkligen inte det kvittar. Enstaka dårar finns i alla partier (fler i ett visst parti...). Hade ju varit typ tusen gånger värre om det var något som var förankrat i partiet.

Det är sant att det alltid går att hitta enstaka dårar i alla partier. Just MP verkar dock var ainfiltrerade av en mycket större andel islamister än andra partier och frågan är ju om de är nöjda med at ha det så. Om svaret på den frågan är ja så är det väl i allra högsta grad förankrat i partiet.
 
Det är sant att det alltid går att hitta enstaka dårar i alla partier. Just MP verkar dock var ainfiltrerade av en mycket större andel islamister än andra partier och frågan är ju om de är nöjda med at ha det så. Om svaret på den frågan är ja så är det väl i allra högsta grad förankrat i partiet.
Vart vill du egentligen komma med din retorik? Det går ju att räkna upp mindre trevliga grupper som söker sig till andra partier men så fort det är något av de rödgröna så hugger du som en kobra medan du slätar över det mesta för de blå och bruna.
 
Alltså tvi och fi fa-an.

Kommunens största parti går runt till personer med färdigkryssade valsedlar och säger att i vår kommun ska man rösta såhär.
Ett stort antal av dem som fått färdiga valsedlar gör sitt första fria val i livet. De kommer i de flesta fall från diktaturer där det bara finns ett parti att rösta på. Och så kommer de till vår kommun och ett parti säger "i vår ommun röstar man såhär".

Jag är så arg så jag skakar. Så förbannat oetiskt.

(samma parti hade en medlem som förra valet följde med bakom skärmen och "hjälpte" till....)

Fy. Fan.

Det kvittar vilket parti det är, MAN BARA GÖR INTE SÅ! :yuck:
 
Vart vill du egentligen komma med din retorik? Det går ju att räkna upp mindre trevliga grupper som söker sig till andra partier men så fort det är något av de rödgröna så hugger du som en kobra medan du slätar över det mesta för de blå och bruna.

Instämmer, jag tycker det är skit när partiföreträdare beter sig som idioter oavsett parti (legitima partier då, inte SD och värre). Jag ursäktar inte kollegor som beter som idioter (och i förlängningen gör mitt jobb tuffare) och samma gäller partier som jag sympatiserar med. Aldrig i helvete att jag ursäktar idioter som naggar på demokratin.
 
SD vinner oavsett den ligan bara på sin riksdagsgrupp på 20 personer. Man behöver inte ens leta bland komunpolitikerna som hos andra partier. Halva SDs riksdagsgrupp är ju dömda eller uteslutna senaste mandatperioden.

Jo, det är spännande med ett parti som säger sig vilja ha lag och ordning och har så många dömda företrädare... det är också fascinerande att många av dem är dömda för brott mot familjen (dvs dängt frugan) när de säger sig värna om kärnfamiljen...
 
Vart vill du egentligen komma med din retorik? Det går ju att räkna upp mindre trevliga grupper som söker sig till andra partier men så fort det är något av de rödgröna så hugger du som en kobra medan du slätar över det mesta för de blå och bruna.

Exakt som du gör just nu menar du (och de som "gillar" inlägget)? Du hugger mot mig, påstår saker om min person (för att dra fokus från kärnfrågan?) och slätar i samma veva över MP:s bristande omdöme genom att komma med whataboutism. Classy :up:
 
Senast ändrad:
Som när du rar upp V o deras kopplingar till Stalin varje gång någon tar upp SDs klavertramp o kopplingar till nazismen menar du?

Gör jag? Var har jag gjort det?

Just Stalin har jag som jag sa förut mig veterligen inte tagit upp. Däremot blir det ju lite lustigt att folk som tycker kommunism är lattjo lajbans börjar orera om nazism. Där menar jag att man bör sopa rent framför sin egen dörr innan man kommer med anklagelser mot andra. Båda ideologierna är förfärliga och ingen av dem bör förhärligas utan ses som det avskräde de är.
 
Vad i allsin dar har SD:s brottslighet att göra med islamister i MP? Det där är ju ett klockrent exempel på whataboutism.

Du försöker få det att framstå som att Mp har problem med "islamister" i partiet. Kan du visa att det är en lite mer genomgående trend? Typ som SDs riksdagsgrupp. Titta gärna på videon. Det går också att snabbspola fram till slutet.
 
Du försöker få det att framstå som att Mp har problem med "islamister" i partiet. Kan du visa att det är en lite mer genomgående trend? Typ som SDs riksdagsgrupp. Titta gärna på videon. Det går också att snabbspola fram till slutet.

Jag behöver inte titta på videon eftersom SD:s förehavanden inte intresserar mig ett dyft. Jag vet att de är idioter så du behöver inte försöka övertyga mig om det på något sätt.

Pja, att MP har haft ett flertal islamister i partiet är väl ingen himlastormande nyhet? SÄger namn som Yasri Khan och Mehmet Kaplan dig något?
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/21yvvx/en-sorg-att-mp-far-bli-tillhall-for-islamister
https://www.expressen.se/nyheter/forskare-mp-kan-ha-infiltrerats-av-islamister/
https://www.svd.se/ett-ar-efter-krisen--mp-talar-inte-langre-om-mangfald
 
Jag behöver inte titta på videon eftersom SD:s förehavanden inte intresserar mig ett dyft. Jag vet att de är idioter så du behöver inte försöka övertyga mig om det på något sätt.

Pja, att MP har haft ett flertal islamister i partiet är väl ingen himlastormande nyhet? SÄger namn som Yasri Khan och Mehmet Kaplan dig något?
https://www.aftonbladet.se/debatt/a/21yvvx/en-sorg-att-mp-far-bli-tillhall-for-islamister
https://www.expressen.se/nyheter/forskare-mp-kan-ha-infiltrerats-av-islamister/
https://www.svd.se/ett-ar-efter-krisen--mp-talar-inte-langre-om-mangfald

Absolut, det är två namn :) 2 st varav en var kommunpolitiker och ingen dömd för brott. Var TIONDE förtroendevald Sverigedemokrat är DÖMD FÖR BROTT mot svensk lag.
 
Senast ändrad:
Jag håller med! Detta är en stark anledning till att jag fullkomligt avskyr blockpolitiken :wtf: (som enligt min åsikt uppstod bara pga de blåa insåg att de aldrig skulle vinna mot S ensamma och därmed hittade ett kryphål i lagen och samlade över halva partiutbudet :meh: Jag undrar vad de hade sagt om S hade lyckats med ett större antal partier i ett block.) S är ju största parti och de nästan utpressar dem till att ge efter för dem för "annars röstar vi inte på dig!", fastän SD står och gnider händerna bakom dem.

Men jag försöker vara lite diplomatisk för att alliansen ska våga släppa taget om varandra lite. :grin: (ovan text undantagen :angel:)
Diplomati ligger inte för mig. Jag tror vi vinner mer på att vara tydliga ;)
 
Exakt som du gör just nu menar du (och de som "gillar" inlägget)? Du hugger mot mig, påstår saker om min person (för att dra fokus från kärnfrågan?) och slätar i samma veva över MP:s bristande omdöme genom att komma med whataboutism. Classy :up:
Som man känner sig själv känner man andra. Du var mycket nogrann med att besklla mig för att gå MPs ärenden trots att jag inte sa ett enda possitivt ord om partiet. Jag använde partiet för att ställa en fråga till dig men det undgivk dig uppenbarligen helt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lösa benbitar
  • Hovbensfraktur
  • Hjälp, häst som inte sväljer sin saliv

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp