Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad gick kritiken ut på? (Jag vägrar bli medlem på DN:s hemsida, hur gratis det än är.)
Han sa "– Hade jag varit chef här hade jag lagt ner P3 för länge sedan, för jag tycker det är vänsterliberal smörja rakt igenom."

I klartext. Han har åsikter om vad som ska sändas i Public Service. Det är OERHÖRT grovt.

Public Service ska stå utan inblandning av politiken och statsmakten. Det är själva grundessensen.
 
Han sa "– Hade jag varit chef här hade jag lagt ner P3 för länge sedan, för jag tycker det är vänsterliberal smörja rakt igenom."

I klartext. Han har åsikter om vad som ska sändas i Public Service. Det är OERHÖRT grovt.

Public Service ska stå utan inblandning av politiken och statsmakten. Det är själva grundessensen.

Njae, så tolkar inte jag den där texten. Jag tolkar det som att hade han varit chef på SR (inte politiker alltså) så hade han lagt ner det programmet eftersom de inte är oberoende och politiskt neutrala såsom public service ska vara.
 
I klartext. Han har åsikter om vad som ska sändas i Public Service. Det är OERHÖRT grovt.
Synnerligen. Och förutsägbart. Det är ju inte så att SD tänkt ut det här själva, att attackera media. De följer samma plan som övriga högerextrema nationalister världen över. Steg för steg.

Justitie- och inrikesminister Morgan Johansson kommenterar på Twitter:
”SD vill alltså lägga ner en radiokanal av politiska skäl. Det osar 1930-tal lång väg.”
 
Njae, så tolkar inte jag den där texten. Jag tolkar det som att hade han varit chef på SR (inte politiker alltså) så hade han lagt ner det programmet eftersom de inte är oberoende och politiskt neutrala såsom public service ska vara.
Jag hörde honom. Detta var inte det enda han sa....

Plus att politiket INTE under några som helst omständigheter får kan eller ska lägga sig i vad en public service.kanal sänder ALDRIG NÅGONSIN.
 
Partiledardebatt nu:

https://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=4657&grupp=24115&artikel=7031790

Samtliga av riksdagspartiernas partiledare kommer att närvara. Debatten kommer att utgår från följande upplägg:
16.00 – 16.45:
Arbetsmarknad – S möter MSkolan – L möter VMigration – C möter SDJämställdhet – MP möter KD
17.00 – 17.45:
Vårdköer – KD möter SKlimatet – MP möter CDet svenska EU-medlemskapet – L möter SDLag och ordning – V möter MRegeringsfrågan – S möter M
 
Macron eller Putin?
Demokrati eller diktatur ?


Åkesson kunde inte bestämma sig, ens vid en andra chans. Macron kallades vänsterliberal imperialist av Åkesson. Samma Macron som i Frankrike anklagas av facken för att vara höger och bara se näringslivets intressen.

Hur långt ut på högerflanken befinner sig egentligen Jimmie, i sin egen värld?
 
Fråga som tangerar ämnet men hur läser man DN gratis fram till valet? Jag trodde de släppt den gratis eller är det bara politiska artiklar? Jag har skapat ett gratiskonto men de säger fortfarande att jag måste prenumerera innan jag kan läsa?
 
Fråga som tangerar ämnet men hur läser man DN gratis fram till valet? Jag trodde de släppt den gratis eller är det bara politiska artiklar? Jag har skapat ett gratiskonto men de säger fortfarande att jag måste prenumerera innan jag kan läsa?
Jag fyllde bara i vad jag har för mail.
 
Fråga som tangerar ämnet men hur läser man DN gratis fram till valet? Jag trodde de släppt den gratis eller är det bara politiska artiklar? Jag har skapat ett gratiskonto men de säger fortfarande att jag måste prenumerera innan jag kan läsa?
Fick du en länk för att aktivera kontot? Jag hade också problemet men mailade kundtjänst, då skickade de en länk (som de påstod att jag redan fått men det hade jag inte)
 
Fick du en länk för att aktivera kontot? Jag hade också problemet men mailade kundtjänst, då skickade de en länk (som de påstod att jag redan fått men det hade jag inte)

Fortfarande samma sak. Följer länken loggar in och det är fortfarande låst.

Kör chatt kundtjänst imorgon. No biggie
 
Fortfarande samma sak. Följer länken loggar in och det är fortfarande låst
Du har alltså fått ett mail med rubriken Aktivera din digitala prenumeration för att läsa Dagens Nyheter - aktiverat en gång och artiklarna är ändå låsta? Då skulle jag maila dem och fråga.
 
Uppdrag Granskning ska tydligen sända ett reportage om de ska alt-right. Ett citat fick mig att reflektera om vad 'vit' egentligen är.

Under en fest i Almedalen höjer en av deltagarna sitt vinglas.

– Svenskar är vita, och landet är vårt! Skål!

Var går gränsen för vit? Nordöstra Europa räknas såklart, Tyskland, England, Frankrike (?) men hur är det med Sydeuropa? Vissa delar av Centraleuropa är slaver, men de är fortfarande vita, dock inte enligt Hitler och nazisterna. Liksom ryssar, även om vissa ryssar kanske räknas som vita? Många i alt-right vet man samarbetar med slaver i Central och Östeuropa. Men ska de verkligen räknas som vita?

Blir nog även lite besvärande för SD.

Banden till Sverigedemokraterna är nära, påpekar företrädarna själva.

– De har slogans som är väldigt lika våra slogans, de delar våra memer (politiska buskap i satirbilder). Där ser du att vi hela tiden finns i bakgrunden, säger Dulny.
 
Uppdrag Granskning ska tydligen sända ett reportage om de ska alt-right. Ett citat fick mig att reflektera om vad 'vit' egentligen är.



Var går gränsen för vit? Nordöstra Europa räknas såklart, Tyskland, England, Frankrike (?) men hur är det med Sydeuropa? Vissa delar av Centraleuropa är slaver, men de är fortfarande vita, dock inte enligt Hitler och nazisterna. Liksom ryssar, även om vissa ryssar kanske räknas som vita? Många i alt-right vet man samarbetar med slaver i Central och Östeuropa. Men ska de verkligen räknas som vita?

Blir nog även lite besvärande för SD.
En av dess internationella ledare var SDs partisekreterare.
 
Jag hörde honom. Detta var inte det enda han sa....

Plus att politiket INTE under några som helst omständigheter får kan eller ska lägga sig i vad en public service.kanal sänder ALDRIG NÅGONSIN.

Nu jag har lyssnat på alla "roastarna" i efterhand och kan faktiskt förstå varför Åkesson blev sur. De andra partiledarna framställdes som lite stela, tystlåtna, småtråkiga, nördiga, svårt att få ragg, disciplinerade etc medans Åkesson kallades landsförrädare, spelmissbrukare och antyddes vara en våldtäktsman. Nyanserat?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hovbensfraktur
  • Drömmen om en hästtransport

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp