Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Well, han står med vapen. Vad uttrycker vapen om inte hat? Han är i krig med DN, krig..är det inte hat? Han är i krig med media...Charlie Hebdo någon? Trump som kallar allt fake news? HB är inne på den vägen. Den vägen tycker jag är obehaglig och hatisk.
.

Det här måste vara bland det mest långsökta jag läst på länge.
-Vapen= hat? Så de som skjuter på banor hatar, ja vem? Hatar jägaren rådjur? Hatar den som eftersöker skadat vilt djuret som blivit påkört?
-Får man inte vara i fejd med en viss media utan att omedelbart hata dem? Så Zlatan hatade de kanaler han vägrade låta sig intervjuas av?
-Att vara "i krig" med en tidning, är det automatiskt paralleller till extremistmord?

Det finns absolut saker att kritisera o problematisera ng flera politiker och även Bali, men det här tycker jag är att dra galna växlar på det. Att kunna kritisera en politiker utan att dra in terrorism är också en bra sak att lära sina barn..
 
Det här måste vara bland det mest långsökta jag läst på länge.
-Vapen= hat? Så de som skjuter på banor hatar, ja vem? Hatar jägaren rådjur? Hatar den som eftersöker skadat vilt djuret som blivit påkört?
-Får man inte vara i fejd med en viss media utan att omedelbart hata dem? Så Zlatan hatade de kanaler han vägrade låta sig intervjuas av?
-Att vara "i krig" med en tidning, är det automatiskt paralleller till extremistmord?

Det finns absolut saker att kritisera o problematisera ng flera politiker och även Bali, men det här tycker jag är att dra galna växlar på det. Att kunna kritisera en politiker utan att dra in terrorism är också en bra sak att lära sina barn..
Förlåt men :banghead:

Hur kan du inte koppla automatvapen och ordet war med terror??
 
Det här måste vara bland det mest långsökta jag läst på länge.
-Vapen= hat? Så de som skjuter på banor hatar, ja vem? Hatar jägaren rådjur? Hatar den som eftersöker skadat vilt djuret som blivit påkört?
-Får man inte vara i fejd med en viss media utan att omedelbart hata dem? Så Zlatan hatade de kanaler han vägrade låta sig intervjuas av?
-Att vara "i krig" med en tidning, är det automatiskt paralleller till extremistmord?

Det finns absolut saker att kritisera o problematisera ng flera politiker och även Bali, men det här tycker jag är att dra galna växlar på det. Att kunna kritisera en politiker utan att dra in terrorism är också en bra sak att lära sina barn..

Fast seriöst så i ett politiskt sammanhang handlar inte vapen om hobby och jakt .
 
Förlåt men :banghead:

Hur kan du inte koppla automatvapen och ordet war med terror??

Nä jag förlåter inte, sjukt oskön gubbe och onödig av ngn som säger sig vara politisk dessutom, kan du inte uttrycka dig bättre i skrift? Jag svarade ordagrant på Hippocampus text. Hon skrev inte om ordet war och specificerade inte vilka vapen hon menade- de man använder på skjutbanor, så som diskuterats i tråden bland annat, är ju i regel inte automatvapen. (Edit- korrigerar mig själv o ser att de tydligen hade just ett sådant på hans skyttebanebild, mkt förvånande tycker jag att de avfyrar sådana inomhus, men man lär så länge man lever.)
 
Det här måste vara bland det mest långsökta jag läst på länge.
-Vapen= hat? Så de som skjuter på banor hatar, ja vem? Hatar jägaren rådjur? Hatar den som eftersöker skadat vilt djuret som blivit påkört?
-Får man inte vara i fejd med en viss media utan att omedelbart hata dem? Så Zlatan hatade de kanaler han vägrade låta sig intervjuas av?
-Att vara "i krig" med en tidning, är det automatiskt paralleller till extremistmord?

Det finns absolut saker att kritisera o problematisera ng flera politiker och även Bali, men det här tycker jag är att dra galna växlar på det. Att kunna kritisera en politiker utan att dra in terrorism är också en bra sak att lära sina barn..
Oroa dig inte, jag har inga barn. Vapen är inget positivt, de är för att döda. Så enkelt är det. Tycker du att jag drar det långt, vad gör du då som börjar prata rådjur?
Att som politiker tycka det är roligt att visa sig med vapen och även där skriva att man är i krig med media... Ja, då har vettet försvunnit. Visade han inte sig i en skola också?(det vet jag inte säkert).
Vad jag vet har inte Zlatan visat sig med vapen och förklarat krig med media. Men är det så är det lika vidrigt. Du och andra kanske tycker det är kul, jag tycker inte det. Jag tycker det är sjukt hur allt mer mörka krafter och hat växer fram överallt. Och att folk rycker på axlarna.
Vad betyder war? Du har inte sett bilden själv?

Det är jättekul med automatvapen och krig. Verkligen.
Jag kanske ska sluta stå framför lärare och berätta hur de ska agera vid skolskjutning för vapen är inte hat?
 
Nä jag förlåter inte, sjukt oskön gubbe och onödig av ngn som säger sig vara politisk dessutom, kan du inte uttrycka dig bättre i skrift? Jag svarade ordagrant på Hippocampus text. Hon skrev inte om ordet war och specificerade inte vilka vapen hon menade- de man använder på skjutbanor, så som diskuterats i tråden bland annat, är ju i regel inte automatvapen. (Edit- korrigerar mig själv o ser att de tydligen hade just ett sådant på hans skyttebanebild, mkt förvånande tycker jag att de avfyrar sådana inomhus, men man lär så länge man lever.)

Om jag inte minns tokigt så är vapnet på aktuell bild utan magasin. (Om just det vapnet har avfyrats före eller efter fototillfället vet jag inte.)
 
Nä jag förlåter inte, sjukt oskön gubbe och onödig av ngn som säger sig vara politisk dessutom, kan du inte uttrycka dig bättre i skrift? Jag svarade ordagrant på Hippocampus text. Hon skrev inte om ordet war och specificerade inte vilka vapen hon menade- de man använder på skjutbanor, så som diskuterats i tråden bland annat, är ju i regel inte automatvapen. (Edit- korrigerar mig själv o ser att de tydligen hade just ett sådant på hans skyttebanebild, mkt förvånande tycker jag att de avfyrar sådana inomhus, men man lär så länge man lever.)

Men herregud förlåt men vad menar du ?
Det förutsätts i debatt på sociala forum att man någonstans ser till helheten när man gör uttalanden! Dvs du kan ju inte tro att när du uttalar dig i de ordalag du gjort att folk då ska tolka det som att du tex enbart adresserade en specifik användares kommentar ?
Självklart kommer du få responser och reaktioner på det du uttrycker från många olika håll ?
 
@Hippocampus Nu är du ju där igen, du skriver att jag tar det långt som drar in rådjur men du skriver upprepade ggr att vapen inte är ngt positivt, de är för att döda? Hur tror du jägare dödar djur?

Nej jag har inte sett ngn bild där det står war, jag såg den som HF delade där han står på nån form av skyttebana och han lade upp den när de gav sig efter Skyttedal ang sprayen. Har de gjort ngn värre där han skrivit war är det ju pubertalt och nej absolut inte roligt. Jag är väldigt anti krig och hela den baletten så egentligen är jag lite djävulens advokat här, jag menade mest att jag tyckte du drog det långt som antydde att HB var i samma riktning som de som mördade journalister. Kan du inte själv se att det kan uppfattas en liten aning långsökt? (Och det där med att du inte skulle lära folk agera vid skolskjutning tänker jag inte ens bemöta, det jag frågade dig var om du tyckte att även jägare var hatiska. Jag skrev aldrig att skolskjutningar är bra eller vad du nu vill få det till.)
 
https://www.expressen.se/nyheter/ex-nazisterna-som-kandiderar-for-sd/ Det här gör mig rädd. Man undrar om de som röstar in SD och dessa människor vet vad de gjort tidigare i livet. Bara det att en kandidat har en misshandelsdom av en man som hoppat av från NSF Klippan ett neo-nazistisk organisation. Och att man tydligen inte ens informerat SD om sin bakgrund.

Jag är mer konkret rädd för själva partiledaren (och givetvis då hans parti), när han (partiledaren) vid pressande intervjuer med specifika frågor, gång på gång, hävdar att människor ”har olika genetiska skillnader” och som vidare duckar frågorna när han pressas vidare, samtidigt som han vidhåller att ja - det skiljer sig genetiskt .

Då pratar vi ändå om en partiledare som jag alltid , sedan första början, alltid bedömt som en väldigt skicklig och vältalig och sansad karaktär .
 
Senast ändrad:
Det är en stor skillnad att Zlatan som är fotbollsspelare surnade till av någon anledning och vägrade att prata med journalister från vissa media. Dels hotade han inte bara media ifråga utan genomförde hotet, dvs vägrade att prata med dem vilket jag tyckte var helt ok, särskilt som de fortsatte att skriva om honom :grin:

HB är en politiker och en offentlig person som, särskilt mot bakgrund av vad som händer journalister idag, inte ska ens implicit skriva/posera med något som kan tolkas som ett hot mot journalister och media. Dessutom, med tanke på den ström av illegala vapen som just nu förs in i Sverige och som till stor del är anledningen till det ökade antalet mord som utförs, är det ännu mer olämpligt att posera med vapen. Visst skulle han fått skit om han publicerade en bild av sig själv med en död älg och sitt vapen med någon text om vad han och hans jaktlag gjort, men det hade inte alls haft samma kontext och inte blivit kritiserat på samma sätt. Själv hade jag varit helt ok med det.
 
Ibland tröttnar jag på alla enkla plakatargument. Som när Löfvén säger att han inte vill ha skattesänkningar utan välfärd.
Som om det främsta argumentet hos hans motståndare är skattesänkningar? Bättre kan en statsminister.

Vuxen argumentation med korrekta argument uppskattar jag.
 
@Hippocampus Nu är du ju där igen, du skriver att jag tar det långt som drar in rådjur men du skriver upprepade ggr att vapen inte är ngt positivt, de är för att döda? Hur tror du jägare dödar djur?

Nej jag har inte sett ngn bild där det står war, jag såg den som HF delade där han står på nån form av skyttebana och han lade upp den när de gav sig efter Skyttedal ang sprayen. Har de gjort ngn värre där han skrivit war är det ju pubertalt och nej absolut inte roligt. Jag är väldigt anti krig och hela den baletten så egentligen är jag lite djävulens advokat här, jag menade mest att jag tyckte du drog det långt som antydde att HB var i samma riktning som de som mördade journalister. Kan du inte själv se att det kan uppfattas en liten aning långsökt? (Och det där med att du inte skulle lära folk agera vid skolskjutning tänker jag inte ens bemöta, det jag frågade dig var om du tyckte att även jägare var hatiska. Jag skrev aldrig att skolskjutningar är bra eller vad du nu vill få det till.)
Du kanske skulle leta upp bilden innan du uttalar dig? Jag såg den i Agenda tidigare idag.
 
Nu kommer mer valfläsk. En extra semestervecka till föräldrar. Samtidigt som kommuner bygger barnhem för att LSS dragits ner. T.ex. är inte andning och sondmatning grundläggande behov. Suck.

Vem tror ni kommer att vara hemma mer? Jag kan sätta en rätt stor slant på at det i så fall kommer att visa sig att kvonnor får ännu mindre tid ute i arbetsliet och ännu lägre pensioner.

Mion stora fråga är - behövs detta? När vi har så oändligt många andra bekymmer för familjer och barn som behöver lösas. Som just LSS.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tamråttor flyttar in
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp