Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du menar att det är hat att hantera vapen på en skjutbana? Vapen är för mig inte lika med hat. Vapen på en skjutbana är friluftsliv och hobby.
Gällande Call of Duty-händelsen så var det en utomstående som gjorde ett bildmontage som HB fann humoristiskt.
Krig med medier? Du menar att om man kritiserar medier så är det hat och krig?

Alltså... jag gillar vapen, jag är tillsammans med en vapen- och jaktgalning... Vi tyckte båda att HBs bild var extremt idiotisk, i den kontext han rör sig i. Om inte annat för att den bidrar till att få vapenintresserade att framstå som skjutkåta galningar och att det bäddar för än absurdare vapenlag än den vi har idag.
 
Du menar att det är hat att hantera vapen på en skjutbana? Vapen är för mig inte lika med hat. Vapen på en skjutbana är friluftsliv och hobby.
Gällande Call of Duty-händelsen så var det en utomstående som gjorde ett bildmontage som HB fann humoristiskt.
Krig med medier? Du menar att om man kritiserar medier så är det hat och krig?

Vapen har ett syfte. Att döda. Är inte det hat? Det byggdes för att döda. Nej, jag är inte en lobbyist mot vapen. Ja, det kanske han tyckte var roligt, men det får mig avstå M ännu mer. Nej, man får gärna kritisera media. Men att uttrycka att det är KRIG mot media är en helt annan sak. Eller har vi människor blivit så slöa så vi inte ens anser längre att krig och vapen är negativt i världen? Har gränserna flyttats så långt fram nu?
 
Vapen har ett syfte. Att döda. Är inte det hat? Det byggdes för att döda. Nej, jag är inte en lobbyist mot vapen. Ja, det kanske han tyckte var roligt, men det får mig avstå M ännu mer. Nej, man får gärna kritisera media. Men att uttrycka att det är KRIG mot media är en helt annan sak. Eller har vi människor blivit så slöa så vi inte ens anser längre att krig och vapen är negativt i världen? Har gränserna flyttats så långt fram nu?

Hur ser du på ord som snöbollskrig, vattenkrig, skidskytte och myrornas krig? Är det också en bild för allt hat i världen?
Och nej, jag gör inte likhetstecken mellan vapen och krig.
 
Alltså... jag gillar vapen, jag är tillsammans med en vapen- och jaktgalning... Vi tyckte båda att HBs bild var extremt idiotisk, i den kontext han rör sig i. Om inte annat för att den bidrar till att få vapenintresserade att framstå som skjutkåta galningar och att det bäddar för än absurdare vapenlag än den vi har idag.

Den kontext, syftar du på politik? Många är de politiker som poserat med vapen och stridsvagnar.
 
Med den insyn jag har i mitt eget parti och insyn i andra, via vänner och bekanta, så finns det inte ens i närheten av så många katastrofpersoner i andra partier som i SD.
De rensas ut effektivt om de ens visar någon tendens till dylikt.

Snarare tycker jag att SD INTE granskas så som de borde!

Andra partiers program granskas in på minsta kommatecken medan SDs mest verkar tas som nån sorts fabel?

Som islamisten i centerpartiet då menar du? Som satt och dömde i svensk domstol och som partiet visste om hade märkliga åsikter men som läts hållas tills hon lyckades göra livet surt för en stackars kvinna från sin egen kultur och tills media uppmärksammade det hela. Då minsann fick hon gå, inte innan.
Detta är bara ett exempel.

Jag är ju inte insatt i partipolitiken så som ni andra tydligen är (är inte politiskt aktiv alls) men jag tycker att det är spaltmeter upp och ner om SD hela tiden. vad de tycker, vad de inte tycker, vad de borde tycka, vad andra partier tycker om SD etc. Inget annat partis politik dissikeras så mycket. Det är min åsikt iaf. Jag är sjukt trött på att läsa om SD nu.
 
Agenda 16:15 i tvåan
"Det är stora skillnader i vården vad gäller väntetider och behandlingsresultat beroende på var du bor i Sverige. Hur ska vården bli rättvis? Debatt mellan partiledaren Ebba Busch Thor (KD) och Erika Ullberg (S), oppositionslandstingsråd i Stockholm. Efter senaste skandalen kring moderate riksdagsmannen Hanif Bali. Nu kräver liberale riksdagsmannen Fredrik Malm att borgerliga partier drar en hårdare gräns mot populister och högerextrema."
 
Som islamisten i centerpartiet då menar du? Som satt och dömde i svensk domstol och som partiet visste om hade märkliga åsikter men som läts hållas tills hon lyckades göra livet surt för en stackars kvinna från sin egen kultur och tills media uppmärksammade det hela. Då minsann fick hon gå, inte innan.
Detta är bara ett exempel.

Jag är ju inte insatt i partipolitiken så som ni andra tydligen är (är inte politiskt aktiv alls) men jag tycker att det är spaltmeter upp och ner om SD hela tiden. vad de tycker, vad de inte tycker, vad de borde tycka, vad andra partier tycker om SD etc. Inget annat partis politik dissikeras så mycket. Det är min åsikt iaf. Jag är sjukt trött på att läsa om SD nu.
Bara för att hålla oss till fakta. Kvinnan i fråga hade varit in på samtal och alla var övertyygade om att hon var helt sund i sina åsikter.
Centerkvinnorna fick kännedom om det på en kväll. Nästa morgon var hon utesluten. Så att partiet visste om hennes åsikter är en envis lögn som hållit sig kvar. (ja, jag ha samtalat med de som uteslöt henne)

det finns mer i historien men det är ingen idé att förlänga detta.
 
Hans allmänt hatiska ton, speciellt gentemot media, och att han kände ett behov att tala om att skjutbanan var på en skola. Det ger inte speciellt trevliga associationer.

Att påstå att det han gör är satir håller inte.
Håller med här. Det går mot allt vad demokrati menas. Dessutom har samma bild, call of duty, producerats av IS med anledning av att locka fler medlemmar, få skulle tycka det är satir... Jag tycker det är osmakligt av HB. Den bilden kan han inte heller ha missat.
 
Alltså... jag gillar vapen, jag är tillsammans med en vapen- och jaktgalning... Vi tyckte båda att HBs bild var extremt idiotisk, i den kontext han rör sig i. Om inte annat för att den bidrar till att få vapenintresserade att framstå som skjutkåta galningar och att det bäddar för än absurdare vapenlag än den vi har idag.
Kontext? Han lade upp bilden i kontext till Skyttedal är misstänkt för olaga vapeninnehav och bilden härrör från en skytteklubb som han besökte i syfte att att lyfta kritik mot ett EU-förslag om att begränsa laglig användning av vapen till jakt och sportskytt . Om nu du och etablissemanget och Björklund gör assosiationer på grund av vem Hanif Bali är (invandrare) som poserar med vapen och det får er att associera till skolskjutningar och obehag - då är det nog inte Hanif Balis vare sig fel eller ansvar för vilken kontext du nu vill placera honom i.
 
Kontext? Han lade upp bilden i kontext till Skyttedal är misstänkt för olaga vapeninnehav och bilden härrör från en skytteklubb som han besökte i syfte att att lyfta kritik mot ett EU-förslag om att begränsa laglig användning av vapen till jakt och sportskytt . Om nu du och etablissemanget och Björklund gör assosiationer på grund av vem Hanif Bali är (invandrare) som poserar med vapen och det får er att associera till skolskjutningar och obehag - då är det nog inte Hanif Balis vare sig fel eller ansvar för vilken kontext du nu vill placera honom i.
O bilden som är en kopia av en värvningsaffish för IS är vad?
 
Förlåt, men är det inte ett dataspel? Hur halkade IS in i det hela..?
Jag ser inte IS nämnt men om någon för mig dold gör det handlar det nog om en stereotyp baserat på hur Hanif Bali ser ut. Tror inte någon skulle göra den kopplingen om Hanif vore blond svenne. Just sayin'...
 
OT. Vad lustigt det ser ut att originalinlägget är ändrat, men det ursprungliga syns i svaren... Finns det ngt sätt att bara radera ett inlägg?
 
Jag är ju inte insatt i partipolitiken så som ni andra tydligen är (är inte politiskt aktiv alls) men jag tycker att det är spaltmeter upp och ner om SD hela tiden. vad de tycker, vad de inte tycker, vad de borde tycka, vad andra partier tycker om SD etc. Inget annat partis politik dissikeras så mycket. Det är min åsikt iaf. Jag är sjukt trött på att läsa om SD nu.

Jag tycker det är bemärkansvärt att du har så jättemycket åsikter politiskt som du uttryckt i trådarna här, samtidigt som du själv konstaterar att du inte öht är politiskt insatt .

Ja SD får oerhört mycket plats i media nu, eftersom de står utanför de andra politiska partierna sedan de alls kom med, och samtliga partier ever since inte velat samarbeta med dem. Nu inför valet då de växt som parti så är frågan högst aktuell och komplex hur övriga partier iom blocken, alliansen osv kommer ställa sig utifrån hur valresultatet blir efter den 9 september.
 
Alla engagerade i denna tråd :
Följer ni Sveriges Radios serie ”valet 2018” med intervjuer med alla partiernas ledare ?

Tycker det är rätt givande att lyssna på dessa faktiskt - ffa för den som vill sätta sig in ”a la light” samtidigt som det är själva partiledarna som svarar på konkreta frågor.

Intervjuarna är dessutom väldigt pålästa, kritiska och kunniga, och duktiga på att inte låta sig nöjas med kringgående svar/svar som egentligen inte är svar på frågan osv.

Ett tips för de som följer tråden helt enkelt, om de inte redan följer denna serie på SR , och ffa ett ”light” tips för de som känner sig mindre pålästa men ändå känner sig engagerade 👍😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tamråttor flyttar in
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp