Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag ska inte debattera med dig, har full respekt för ditt tankesätt.

Samtidigt skulle jag aldrig i livet komma på tanken att rösta på M.
Mit parti är inget stödparti. Partiet driver sin egen politik utan att fråga andra. Skulle mitt parti bli ett "stödparti" skulle jag aldrig i livet fortsätta vara fortsätta vara aktiv. M står för en hel massa som jag anser vara rent åt skogen.

Jag jobbar för det jag tror på.

Jag tror verkligen du gör det. Men eftersom C deklarerar att Ulf ska bli statsminister, så röstar jag ju på honom som statsminister om jag röstar på C. Och det skulle jag aldrig vilja ha (alltså Ulf som statsminister). Det är detta som är problemet med blockpolitik.
 
Måste och måste, man måste ingenting. Men men då får man också ta konsekvenserna av att folk kan anse att man duckar en viktig fråga och det kan skada förtroendet. Det är väl inte svårare än så. Likväl som att sossarna har skadat @Zoya förtroende som inte uteslutit en person som felat.

Ja, partifärgen har ju ingen betydelse i ett sådant här fall. Jag är inte imponerad av att de inte tog i kraftigare mot den här socialdemokraten, det finns som sagt vissa spelregler man faktiskt får lov att hålla sig till.
 
Måste och måste, man måste ingenting. Men men då får man också ta konsekvenserna av att folk kan anse att man duckar en viktig fråga och det kan skada förtroendet. Det är väl inte svårare än så. Likväl som att sossarna har skadat @Zoya förtroende som inte uteslutit en person som felat.

Men vad har HB gjort som jämförelsevis är lika allvarligt som det här med lögnerna spridda av S lokala kandidat i Sävsjö?
 
Missnöje med vad? Det enda jag är riktigt missnöjd med är hur många, fortfarande efter Trump och Orban och Brexit, som är beredda att rösta på SD. Idiotens mor är alltid gravid, eller vad ska man säga?

Varför dra in Trump och Orban i hur människor väljer att rösta i ett svenskt val? Jag förstår liksom inte resonemanget att Trump (som bara har stigande ratingsiffror) skulle ha ett endaste något att göra med varför människor röstar på SD? Orban och Brexit? Vad har han och det med oss att göra? I usa är Trump framröstad av riktiga människor utefter vad som hänt, händer och sker i USA, Orban detsamma i Ungern, och Brexit var engelsmännens val. Du uttrycker oresonlig oförståelse för hur människor röstat i demokratiska val.
Ställ istället frågan på varför röstberättigade svenskar väljer att rösta på SD i våra egna val.
 
Och andra kanske väljer att rösta på M just tack vare HB. Jag tycker att M har varit rätt tydliga med att de accepterar hans profil och det är svar nog för mig.

Helt klart men då ska man heller inte gnälla över att man dels förlorar röster och dels blir ifrågasatt utifrån som svag partiledare för det är så han har framstått.
 
Helt klart men då ska man heller inte gnälla över att man dels förlorar röster och dels blir ifrågasatt utifrån som svag partiledare för det är så han har framstått.

Jag kan på sitt sätt tycka att det vore trevligt om UK gick ut och sa typ "Jag ser inga problem i hur HB agerar" men bristen på det gör mig inte särskilt upprörd.
Jag ser det som att tystnaden visar att han stöttar HB.
 
Då är jag med! Så i dagsläget är alltså den största risken för att SD får inflytande genom att M blir störst, får förfrågan att bilda regering, och väljer att samarbeta med SD? Eller att SD blir störst och får med sig M i sin regeringsbildning? Vad jag har förstått så duckade Ulf den frågan på debatten igår..

Det senare tror jag är helt otänkbart. Det skulle vara ett stort svek mot väljarna om det blev en SD-ledd regering. Notera att SD+M inte ser ut att få i närheten av 50+ procent, så ditt nummer 1 kan inte heller inträffa.

Jag tror att den mardröm som kan inträffa är att en alliansregering tvingas ta stöd av SD.
 
Men vad har HB gjort som jämförelsevis är lika allvarligt som det här med lögnerna spridda av S lokala kandidat i Sävsjö?

Jag är inte så intresserad av att diskutera Bali eller någon annan enstaka politiker, vilket jag trodde att jag gjorde ganska tydligt. Men vill någon annan diskutera honom eller stolpskottet i Sävsjö så fritt fram. Min poäng är enbart att det är en fattig grund att bilda en uppfattning om ett helt parti på.
 
Det senare tror jag är helt otänkbart. Det skulle vara ett stort svek mot väljarna om det blev en SD-ledd regering. Notera att SD+M inte ser ut att få i närheten av 50+ procent, så ditt nummer 1 kan inte heller inträffa.

Jag tror att den mardröm som kan inträffa är att en alliansregering tvingas ta stöd av SD.

Tack för svar! Gissar att den risken blir större om KD åker ut?
 
Vad hos HB anser du är hat?

Well, han står med vapen. Vad uttrycker vapen om inte hat? Han är i krig med DN, krig..är det inte hat? Han är i krig med media...Charlie Hebdo någon? Trump som kallar allt fake news? HB är inne på den vägen. Den vägen tycker jag är obehaglig och hatisk.

Idag byggs det mesta på hat och det är bara svart och mörker. Hur ska en förälder kunna motivera sitt barn till att inte hata idag? Vi behöver mer positiva förebilder, inte mer hatande.
 
Måste och måste, man måste ingenting. Men men då får man också ta konsekvenserna av att folk kan anse att man duckar en viktig fråga och det kan skada förtroendet. Det är väl inte svårare än så. Likväl som att sossarna har skadat @Zoya förtroende som inte uteslutit en person som felat.

Sossarna har knappast skadat mitt förtroende mer av detta eftersom det partiet aldrig varit aktuellt för mig ändå. Däremot är ju sossarna snabba med att fördöma andra partiers felande länkar - t.ex Hanif Bali som du själv tog upp. Stefan Löfven tog sig ju tid att tycka att det var oacceptabelt att låta honom hålla på. Vad det nu är han gör fel (för precis som @LadyCovergirl så förstår jag inte riktigt problemet med HB, tycker snarare han är en frisk fläkt i all denna bajsnödighet som är den svenska politiken).

När det gäller sitt egna partis avarter så gömmer Löfven sig dock gärna och hoppas på att folk bara ska vända blad. Den här stollen i Sävsjö är ju inte den första och knappast den sista sossen som beter sig på ett vidrigt sätt.
Som du själv säger - det är hur partiet därefter hanterar dessa stollar som egentligen är det viktiga.
Sossarna hanterar det hela uppenbarligen genom att inte hantera det alls. Något man faktiskt kan ge lite cred till SD för att göra. de har ju vad jag förstått uteslutit varenda stolle som kommit upp till ytan.

Jag tror ju personligen att SD antagligen inte har fler stollar än de övriga partierna - bara det att de hanteras både av media och det egna partiet på ett helt annat sätt än andra partier och deras stollar hanteras.
 
Sossarna har knappast skadat mitt förtroende mer av detta eftersom det partiet aldrig varit aktuellt för mig ändå. Däremot är ju sossarna snabba med att fördöma andra partiers felande länkar - t.ex Hanif Bali som du själv tog upp. Stefan Löfven tog sig ju tid att tycka att det var oacceptabelt att låta honom hålla på. Vad det nu är han gör fel (för precis som @LadyCovergirl så förstår jag inte riktigt problemet med HB, tycker snarare han är en frisk fläkt i all denna bajsnödighet som är den svenska politiken).

När det gäller sitt egna partis avarter så gömmer Löfven sig dock gärna och hoppas på att folk bara ska vända blad. Den här stollen i Sävsjö är ju inte den första och knappast den sista sossen som beter sig på ett vidrigt sätt.
Som du själv säger - det är hur partiet därefter hanterar dessa stollar som egentligen är det viktiga.
Sossarna hanterar det hela uppenbarligen genom att inte hantera det alls. Något man faktiskt kan ge lite cred till SD för att göra. de har ju vad jag förstått uteslutit varenda stolle som kommit upp till ytan.

Jag tror ju personligen att SD antagligen inte har fler stollar än de övriga partierna - bara det att de hanteras både av media och det egna partiet på ett helt annat sätt än andra partier och deras stollar hanteras.

Ja, jag förstod att ditt förtroende för S inte var särskilt stark från början. Det var ganska tydligt. Min poäng var att bristen av agerande hos sossarna ger konsekvenser i form av skadat förtroende.

Annars håller jag nog inte riktigt med. Min uppfattning är att de flesta partier är ganska tysta om sina egna stollar och snabba på att svartmåla andras stollar. Men vi kan lämna det där, jag tror att vi är överens om att sossarna borde ha petat Sävsjö-stollen.
 
Well, han står med vapen. Vad uttrycker vapen om inte hat? Han är i krig med DN, krig..är det inte hat? Han är i krig med media...Charlie Hebdo någon? Trump som kallar allt fake news? HB är inne på den vägen. Den vägen tycker jag är obehaglig och hatisk.

Idag byggs det mesta på hat och det är bara svart och mörker. Hur ska en förälder kunna motivera sitt barn till att inte hata idag? Vi behöver mer positiva förebilder, inte mer hatande.

Du menar att det är hat att hantera vapen på en skjutbana? Vapen är för mig inte lika med hat. Vapen på en skjutbana är friluftsliv och hobby.
Gällande Call of Duty-händelsen så var det en utomstående som gjorde ett bildmontage som HB fann humoristiskt.
Krig med medier? Du menar att om man kritiserar medier så är det hat och krig?
 
Ja, och då kan man ju säga det om man inte anser att det är något problem med Bali. Eftersom många har efterfrågat en åsikt.
Jag misstänker ( lite elakt kanske ) att deinte gillar vad Hanif B gör, men att personen i fråga drar röster.
Så han får fortsätta härja, om än med lite "smisk på baken" emellanåt.

(för egen del anser jag människan vara helt vrickad och otäck)
 
Jag tror ju personligen att SD antagligen inte har fler stollar än de övriga partierna - bara det att de hanteras både av media och det egna partiet på ett helt annat sätt än andra partier och deras stollar hanteras.


Med den insyn jag har i mitt eget parti och insyn i andra, via vänner och bekanta, så finns det inte ens i närheten av så många katastrofpersoner i andra partier som i SD.
De rensas ut effektivt om de ens visar någon tendens till dylikt.

Snarare tycker jag att SD INTE granskas så som de borde!

Andra partiers program granskas in på minsta kommatecken medan SDs mest verkar tas som nån sorts fabel?
 
Jag tror ju personligen att SD antagligen inte har fler stollar än de övriga partierna - bara det att de hanteras både av media och det egna partiet på ett helt annat sätt än andra partier och deras stollar hanteras.

Jag är helt övertygad om att SD har fler stollar än de övriga partierna. Dels tenderas stolleprocenten öka på extremerna och dels anser jag personligen att rasister, nazister och främlingsfientliga är stollar i hög grad. Och de sistnämnda finns i extrem överrepresentation i det partiet.
 
Med den insyn jag har i mitt eget parti och insyn i andra, via vänner och bekanta, så finns det inte ens i närheten av så många katastrofpersoner i andra partier som i SD.
De rensas ut effektivt om de ens visar någon tendens till dylikt.

Snarare tycker jag att SD INTE granskas så som de borde!

Andra partiers program granskas in på minsta kommatecken medan SDs mest verkar tas som nån sorts fabel?

Säger detsamma om mitt parti även om det råkar vara samma som nämnda stollen i Sävsjö tillhör :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp