Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir illamående. Utan att säga någonting om moderaternas politik överlag (som jag till viss del förstår och uppskattar) så blir jag oerhört illa berörd av den här typen av synsätt. Vi har funktionsnedsatta, äldre, sjuka, personer utanför arbetsmarknaden, låginkomsttagare, miljöproblem osv. men MALDIVERNA! DET NI!

Nä fy fan.

Jag fick samma äckelkänsla när jag hörde förslaget om föräldravecka.
Visst det hade varit oerhört trevligt med 5 dagars längre semester men på bekostnad av vad?
 
Låt oss fortsätta där vi var: Socialdemokraterna släppte sitt valmanifest inkl en FAMILJEVECKA; en extra veckas betald ledighet per år för varje förälder, med barn i åldern 4-16 år.
Men menar du på fullaste allvar att du tycker att det här är bra? Du ser inte alls att man slänger ur sig något bara för att 1) få röster 2) flytta fokus från den dåliga PR man får pga besluten kring assistans?
 
Låt oss fortsätta där vi var: Socialdemokraterna släppte sitt valmanifest inkl en FAMILJEVECKA; en extra veckas betald ledighet per år för varje förälder, med barn i åldern 4-16 år.
Så bra. Då kan barn som förvägrats LSS och behövt flytta till barnhem faktiskt få umgås med sina föräldrar en vecka om året......

Nä, låt andning och mat via sond räknas som grundläggande behov. Så barnen kan beviljas aassistans
 
Nu skriver han väl inte alla artiklar, jag tänker att de har andra journalister också.

Men vad är problemet med honom? Det har jag missat.

Att ha honom som chefredaktör gör att mitt förtroende för DN har sjunkit. Jag håller inte heller med om att de är oberoende liberala.

Exempelvis:
Flera stora frågetecken i DN:s granskning av talmannen Urban Ahlin
Att påstå sensationella uppgifter som vänder upp och ner på det politiska etablissemanget är varje tidnings mål.
I december gjorde Dagens Nyheter precis det när de publicerade uppgifter om att Riksdagens talman, Urban Ahlin, var ännu ett exempel på alla dem maktmissbrukande och sex-trakasserande män som det vittnades om under hashtaggen metoo.
Men när man påstår sensationella uppgifter, då måste man också ha alla rätt.
Trots att DN genom anonyma källor redan i december kunde berätta att det finns sms med sex-trakasserier bevarade i en utredning som ska ha skett 2009 har ingen, snart tre månader senare, kunnat visa varken utredningen eller sms.
Källa: https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1050871?programid=2795

Vi har ju haft en liten följetong genom åren här i Medierna om journalisters obesvarade kärlek till siffror och statistik. Med risk för att låta som en gammal grammofonskiva som hakat upp sig är det dags igen. Det handlar om en rapport från Sandvikens kommun om hur mycket kommunen tjänade på sina invandrare. De lokala medierna i Sandviken berättade så klart om rapporten men även riksmedierna drog på stort med rubriker som ”tjänar över en halv miljard på invandringen”. Men det dröjde inte länge förrän experterna kom med sin kritik om att siffrorna byggde på felaktiga kalkyler. Lokalpressen gjorde sin läxa och kom med nya artiklar som refererade kritiken mot rapporten. Men riksmedier som Expressen och Dagens Nyheter har inte gjort det.
Källa: https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2795&artikel=5890744
 
Alla engagerade i denna tråd :
Följer ni Sveriges Radios serie ”valet 2018” med intervjuer med alla partiernas ledare ?

Tycker det är rätt givande att lyssna på dessa faktiskt - ffa för den som vill sätta sig in ”a la light” samtidigt som det är själva partiledarna som svarar på konkreta frågor.

Intervjuarna är dessutom väldigt pålästa, kritiska och kunniga, och duktiga på att inte låta sig nöjas med kringgående svar/svar som egentligen inte är svar på frågan osv.

Ett tips för de som följer tråden helt enkelt, om de inte redan följer denna serie på SR , och ffa ett ”light” tips för de som känner sig mindre pålästa men ändå känner sig engagerade 👍😄
Tack för bra tips :up:
Ska bli intressant att lyssna
 
Nu kommer mer valfläsk. En extra semestervecka till föräldrar. Samtidigt som kommuner bygger barnhem för att LSS dragits ner. T.ex. är inte andning och sondmatning grundläggande behov. Suck.

Vem tror ni kommer att vara hemma mer? Jag kan sätta en rätt stor slant på at det i så fall kommer att visa sig att kvonnor får ännu mindre tid ute i arbetsliet och ännu lägre pensioner.

Mion stora fråga är - behövs detta? När vi har så oändligt många andra bekymmer för familjer och barn som behöver lösas. Som just LSS.

Nej det behövs inte. Som småbarnsförälder kan jag självklart känna att det hade varit trevligt med ytterligare en semestervecka men inte på bekostnad av annat.

Föräldravecka är som glasyr. Det piffar till det men om man har missat bottnarna så blir det inte mycket till tårta oavsett hur mycket glasyr man tar till.
 
För övrigt dök det upp en likadan reklam från M här om dagen med en kvinna med massa shoppingpåsar. Nej, jag förstår den liberala idén om mer frihet som även innefattar den egna ekonomin. Men att trycka just på resa till Maldiverna och shopping känns i linje med mer-till-dom-som-redan-har-mest politik. Det finns fördelar med mer pengar i fickan även för de som inte kan åka till Maldiverna eller har långa slimmade modellben och kan släpa hem ett tiotal snygga shoppingpåsar. Jag hade hellre sett att M visade förslag på vad 6000 kr mer i fickan kan göra för en vanlig barnfamilj eller låg/medelinkomsttagare.

Är det bara jag som sett dessa reklamer? De verkar dyka upp hos M Stockholm. Tänker om M i andra kommuner kanske valt att profilera sig annorlunda?
 
Fast jag tror det är medvetet. Jag har fått känslan att många SD-anhängare faktiskt tycker att Public Service är vänstervridet och inte alls oberoende och att han kommer få ett ännu starkare stöd genom sitt uttalande (av anhängarna då).
Ja det kanske är så. I och för sig undrar jag om så många anhängare är engagerade i just PS, de tycker nog att massmedier överhuvudtaget är vänstervridna.

Bland aktiva sverigedemokrater är det ju definitivt som du säger. När de hade partistämma motionerade några om att lägga ner PS.
 
För övrigt dök det upp en likadan reklam från M här om dagen med en kvinna med massa shoppingpåsar. Nej, jag förstår den liberala idén om mer frihet som även innefattar den egna ekonomin. Men att trycka just på resa till Maldiverna och shopping känns i linje med mer-till-dom-som-redan-har-mest politik. Det finns fördelar med mer pengar i fickan även för de som inte kan åka till Maldiverna eller har långa slimmade modellben och kan släpa hem ett tiotal snygga shoppingpåsar. Jag hade hellre sett att M visade förslag på vad 6000 kr mer i fickan kan göra för en vanlig barnfamilj eller låg/medelinkomsttagare.

Är det bara jag som sett dessa reklamer? De verkar dyka upp hos M Stockholm. Tänker om M i andra kommuner kanske valt att profilera sig annorlunda?

Jag har inte sett något av det här i västra Skåne
 
Nej det var inte en fråga alls utan mer en fundering från mig. Jag associerade utifrån den känsla du beskrev i ditt inlägg.

Ah, då är jag med! Själv har jag inte hunnit sätta mig in i familjeveckan. Har visserligen redan förtidsröstat och det blev inte på S då det behövs inte för den delen. Men ska ändå läsa på lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Färg
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp