Valtråd (inte Andra djur eller sytillbehör) - ändrad rubrik

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sossarna fortsätter med sin smutsiga valkampanj. Inte nog med att flera av deras arabisktalande företrädare sprider fejk news om både M och S (och uppmanar alla att sprida vidare). Dessa fejk news sprids nu vidare i islamska nätverk med många tusen följare.

Sossarna har köpt annonsplatser på Facebook där de smutskastar L och C.
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/s-dolda-facebookannonser-for-att-smutskasta-loof/

Deras ungdomsförbund har skickat ut falska fakturor som de hävdar kommer från M. (hittar dock inte länken just nu).

Hoppas detta biter dem ordentligt i arslet på valdagen. Ni som röstar S, är ni stolta över hur era partiföreträdare beter sig?
 
Visst det hade varit oerhört trevligt med 5 dagars längre semester men på bekostnad av vad?
Skattesänkningar för de rikaste.

Det intressanta i sammanhanget är inte förslaget i sig, utan Åkessons/SD:s reaktion på det; metod och timing. Tydligen insåg de att Familjeveckan är ett förslag som kan attrahera en stor del av deras väljare. Därav försöket att ställa sig i rampljuset och få uppmärksamheten riktad åt ett annat håll. Och sen smutskasta S då, förstås.

Trump använder samma metod; Bright Shiny Object. I USA har de lärt sig att vända sig om och se vad det är han försöker undvika uppmärksamhet kring.

Vi har fått en egen Trump. I och för sig inget nytt.
 
Ni som röstar på Liberalerna, vad tycker ni om Jan Björklund, egentligen?

Alltså, jag kan namnge många vettiga liberaler - trots att jag inte direkt är liberal själv, och än mindre röstar på partiet som kallar sig så - men Jan Björklund är verkligen inte en av dem.

Varför är han partiledare ens? Om jag i övrigt ville rösta L, så skulle han göra det omöjligt för mig. (Och då har det alltså funnits ledare för det partiet som jag verkligen har gillat, en av dem skrev jag en gång ett slags beundrarbrev till, till och med.)
 
Ni som röstar på Liberalerna, vad tycker ni om Jan Björklund, egentligen?

Alltså, jag kan namnge många vettiga liberaler - trots att jag inte direkt är liberal själv, och än mindre röstar på partiet som kallar sig så - men Jan Björklund är verkligen inte en av dem.

Varför är han partiledare ens? Om jag i övrigt ville rösta L, så skulle han göra det omöjligt för mig. (Och då har det alltså funnits ledare för det partiet som jag verkligen har gillat, en av dem skrev jag en gång ett slags beundrarbrev till, till och med.)

Jag skulle föredra Birgitta Ohlsson som partiledare för att vrida L mer socialliberalt - men tycker att Jan Björklund har mjuknat in i en bättre ledarstil och i politiska inriktningen.

Men jag delar i en viss grad ogillandet mot honom och inför 2010 tänkte jag på honom som ärkemoderat i folkpartistisk uniform.

Politisk partier och val handlar om så mycket viktigare saker än vem som just nu har titeln partiordförande, så det påverkar väldigt lite var min röst hamnar.
 
Sossarna har köpt annonsplatser på Facebook där de smutskastar L och C.
https://www.expressen.se/nyheter/val-2018/s-dolda-facebookannonser-for-att-smutskasta-loof/

Att sossarna ställer frågan "Kan du vara säker på att Alliansen inte ger SD inflytande för att sitta i regering?" är inte för mig en direkt smutskastning utan snarare en legitim fråga. Att dra in Centern och Liberalerna enskilt tycker jag var ett osmidigt drag . Som sosse kan jag absolut tycka att det är en trist ta fram i en valspurt, hade hellre sett ett fokus på den egna politiken men skrika i herrans sky gör jag inte.

Enskilda dårpippis a la Sävsjö orkar jag inte ens kommentera.
 
Arrogansen hos Stefan Löfven och S finner inga gränser.

Igår bad han Allianspartier att tänka på Sverige och öppna för tankar om att samarbeta över blockgränsen för att ta ansvar för Sverige. Han kallade blockpolitiken fördummande och anklagade Allianspartierna för att svika landet om de inte höll dörren öppen för samarbete.

Annie Lööf svarade snabbt att dörren är öppen för S och Stefan att förhandla med och stödja en Alliansregering efter valet. Svaret från Stefan "Glöm det!" fort och ursinnigt. Suck. Dubbelsuck.

Det S kallar samarbete är alltså att S bestämmer nästan allt och ger eftergifter åt en partner. Det omvända är otänkbart. Kan man inte tänka sig flera olika sätt, så är man inte öppen för samarbete. Punkt.

För mig svindlar det att en statsministerkandidat kan säga på det här sättet, och inte förstå hur han kastar skit på sig själv i samma logikschema. Suck.
 
Arrogansen hos Stefan Löfven och S finner inga gränser.

Igår bad han Allianspartier att tänka på Sverige och öppna för tankar om att samarbeta över blockgränsen för att ta ansvar för Sverige. Han kallade blockpolitiken fördummande och anklagade Allianspartierna för att svika landet om de inte höll dörren öppen för samarbete.

Annie Lööf svarade snabbt att dörren är öppen för S och Stefan att förhandla med och stödja en Alliansregering efter valet. Svaret från Stefan "Glöm det!" fort och ursinnigt. Suck. Dubbelsuck.

Det S kallar samarbete är alltså att S bestämmer nästan allt och ger eftergifter åt en partner. Det omvända är otänkbart. Kan man inte tänka sig flera olika sätt, så är man inte öppen för samarbete. Punkt.

För mig svindlar det att en statsministerkandidat kan säga på det här sättet, och inte förstå hur han kastar skit på sig själv i samma logikschema. Suck.

Han är en stereotypisk sosse. Makten före allt. Jag skulle inte bli särskilt förvånad om han t o m skulle kunna tänka sig att samarbeta med SD när det väl kommer till kritan och om alternativet skulle vara att lämna över makten till de borgerliga. Som någon annan sa - han har ju gjort karriär på att göra allt som han innan valet sagt att han inte ska göra så varför skulle han ändra på sig nu?
 
Arrogansen hos Stefan Löfven och S finner inga gränser.

Igår bad han Allianspartier att tänka på Sverige och öppna för tankar om att samarbeta över blockgränsen för att ta ansvar för Sverige. Han kallade blockpolitiken fördummande och anklagade Allianspartierna för att svika landet om de inte höll dörren öppen för samarbete.

Annie Lööf svarade snabbt att dörren är öppen för S och Stefan att förhandla med och stödja en Alliansregering efter valet. Svaret från Stefan "Glöm det!" fort och ursinnigt. Suck. Dubbelsuck.

Det S kallar samarbete är alltså att S bestämmer nästan allt och ger eftergifter åt en partner. Det omvända är otänkbart. Kan man inte tänka sig flera olika sätt, så är man inte öppen för samarbete. Punkt.

För mig svindlar det att en statsministerkandidat kan säga på det här sättet, och inte förstå hur han kastar skit på sig själv i samma logikschema. Suck.
Jag kanske missförstår och har inte sett/hört originaluttalandet. Men varför är det konstigt att han inte vill vara med och samarbeta i alliansblocket iom att han är kritisk till blockpolitik?

Samarbete över blockgränserna är ju inte samma sak som att stödja alliansen? Tvärt om?
 
Arrogansen hos Stefan Löfven och S finner inga gränser.

Igår bad han Allianspartier att tänka på Sverige och öppna för tankar om att samarbeta över blockgränsen för att ta ansvar för Sverige. Han kallade blockpolitiken fördummande och anklagade Allianspartierna för att svika landet om de inte höll dörren öppen för samarbete.

Annie Lööf svarade snabbt att dörren är öppen för S och Stefan att förhandla med och stödja en Alliansregering efter valet. Svaret från Stefan "Glöm det!" fort och ursinnigt. Suck. Dubbelsuck.

Det S kallar samarbete är alltså att S bestämmer nästan allt och ger eftergifter åt en partner. Det omvända är otänkbart. Kan man inte tänka sig flera olika sätt, så är man inte öppen för samarbete. Punkt.

För mig svindlar det att en statsministerkandidat kan säga på det här sättet, och inte förstå hur han kastar skit på sig själv i samma logikschema. Suck.
Vi får hoppas att läsare av tråden går direkt till källan o bildar sig en egen uppfattning om händelseförloppet, din version stämmer inte med hur jag uppfattat hur det gick till.
 
Arrogansen hos Stefan Löfven och S finner inga gränser.

Igår bad han Allianspartier att tänka på Sverige och öppna för tankar om att samarbeta över blockgränsen för att ta ansvar för Sverige. Han kallade blockpolitiken fördummande och anklagade Allianspartierna för att svika landet om de inte höll dörren öppen för samarbete.

Annie Lööf svarade snabbt att dörren är öppen för S och Stefan att förhandla med och stödja en Alliansregering efter valet. Svaret från Stefan "Glöm det!" fort och ursinnigt. Suck. Dubbelsuck.

Det S kallar samarbete är alltså att S bestämmer nästan allt och ger eftergifter åt en partner. Det omvända är otänkbart. Kan man inte tänka sig flera olika sätt, så är man inte öppen för samarbete. Punkt.

För mig svindlar det att en statsministerkandidat kan säga på det här sättet, och inte förstå hur han kastar skit på sig själv i samma logikschema. Suck.
Nu googlade jag och måste säga att du verkligen utelämnat viktig information här.
”Glöm det” var ju ang om S skulle stötta en alliansregering även om de röd-gröna blir större efter valet.
Varför tycker du att S borde stötta en alliansregering i en situation där de röd-gröna är större? Det vore ju helt fruktansvärt mot väljarna om S tillsammans med V och MP vinner valet men sen ändå väljer att stödja en alliansregering!
 
Nu googlade jag och måste säga att du verkligen utelämnat viktig information här.
”Glöm det” var ju ang om S skulle stötta en alliansregering även om de röd-gröna blir större efter valet.
Varför tycker du att S borde stötta en alliansregering i en situation där de röd-gröna är större? Det vore ju helt fruktansvärt mot väljarna om S tillsammans med V och MP vinner valet men sen ändå väljer att stödja en alliansregering!

Det är just vinner valet baserat på blockpolitik som vi måste kunna se förbi. Och jag menar bara att alla måste vara öppna för lösningar över blockgränserna, oavsett om man får den statsministerkandidat man vill ha eller inte. Inte upprivet ropa "Glöm det!" när man nyss bett andra sidan vara öppen för nya lösningar.

Ett mer balanserat svar hade varit "vi låter väljarna bestämma och därefter hanterar vi valresultatet på bästa sätt, och jag ber alla partier att vara öppen för lösningar över blockgränserna. Jag har fortfarande åsikten att principen ska vara att det största blocket i valet, ska få utse statsministerkandidaten."

Inte "buhu, ni måste ju vara öppna" och på frågan "håller du dörren öppen då?" svara "Glöm det!".
 
Det är just vinner valet baserat på blockpolitik som vi måste kunna se förbi. Och jag menar bara att alla måste vara öppna för lösningar över blockgränserna, oavsett om man får den statsministerkandidat man vill ha eller inte. Inte upprivet ropa "Glöm det!" när man nyss bett andra sidan vara öppen för nya lösningar.

Ett mer balanserat svar hade varit "vi låter väljarna bestämma och därefter hanterar vi valresultatet på bästa sätt, och jag ber alla partier att vara öppen för lösningar över blockgränserna. Jag har fortfarande åsikten att principen ska vara att det största blocket i valet, ska få utse statsministerkandidaten."

Inte "buhu, ni måste ju vara öppna" och på frågan "håller du dörren öppen då?" svara "Glöm det!".
Fortfarande oärlig.
 
Fortfarande oärlig.

Vad menar du med oärlig? Att jag inte rapporterar om Stefan Löfvens hänvisning till decemberöverenskommelsen för flera år sedan? Att jag inte minns ordagrant och det är någon miss i citaten?

Jag tycker var och en ska lyssna på debatten (bra länkat) och missar man den totala arrogansen hos Stefan, ja, då tolkar vi det helt olika helt enkelt.

Den enda som blev tokglad åt beskedet var SD-killen i radio morse. Det riktigt lyste ur radion, när han märker att Stefan är beredd att ge SD inflytande genom att stänga dörrar hellre än att se en Alliansregering.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Avstånd bommar

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp