Välsklolad häst- galoppfattning??

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

Fazer

Hur förbereder ni galoppfattning på en extremt välskolad häst?

Förbereder ni alls, eller tänker ni bara??

Hur gör ni själva fattningen?

Den jag har hemma nu blir uppenbart irriterad på mina galoppfattningar, försöker att göra dem så osynliga som det går, men då fattar han inte i stället. Då ökar jag trycket lite och då syns det på hans öron att det var inte heller rätt.

Ge mig tips på hur jag ska tänka för att fatta för minsta möjliga hjälper! Har kört fast lite i detta.

Sv: Välsklolad häst- galoppfattning??

När hästen är skolad och befäst i fattningarna tycker jag inte att man brukar behöva förbereda fattningar. En liten lätt impuls med inner skänkel brukar räcka.

Sv: Välsklolad häst- galoppfattning??

Hur förbereder ni galoppfattning på en extremt välskolad häst?

har nog aldrig ridit en extremt välskolad häst men jag rider likt på de flesta hästar.

Förbereder ni alls, eller tänker ni bara??

jag tar en liten halvhalt (sitter till lite i sitsen) och sen fattar jag

Hur gör ni själva fattningen?

lite granna fram med inner ben/höft

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
803
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 267
Senast: lirco11
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 475
Senast: Ragdoll
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 490

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Burkmat
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023