Cera
Trådstartare
Sv: Valpkurs
+ Gilly
Bra förslag att gå åt sidan och träna passivitet. Men frågan är hur det fungerar när området inte är inhägnat och hundarna i princip kan löpa så långt de vill. Ska jag ställa mig så långt ifrån de andra jag kan och hoppas på att inte en annan vild valp hoppar på min, eller hur skulle ni göra?
Det är ju helt galet att släppa lös hundarna för att leka på hundkurs.
Visst, hunden ska alla gånger tycka att det är superkul med kurs, men den ska ju tycka att det är superkul att gå på kurs med matte/husse, inte med alla andra hundar på kursen.
Om man låter dom leka på kursen skapar man ju en förväntning och ett fokus som är svårt att bräcka.
Jag skulle ha avstått från en sådan "lek" om det händer igen, klivit åt sidan och tränat passivitetsträning medan dom andra hundarna busar.
+ Gilly
Bra förslag att gå åt sidan och träna passivitet. Men frågan är hur det fungerar när området inte är inhägnat och hundarna i princip kan löpa så långt de vill. Ska jag ställa mig så långt ifrån de andra jag kan och hoppas på att inte en annan vild valp hoppar på min, eller hur skulle ni göra?