Valpis till oss!

Armani__

Trådstartare
Vi har hittat vovve nu!
Eller ja, pojkvännen har. En liten blandis mellan dvärgschnauzer och shitzu. Hon är jättefin :love: Just nu är hon 5 veckor och två dagar. Vi var där igår och tittade på vovvarna och bestämde oss idag för denna lilla dam, Ylva som hon heter.

Pojkvänne är lite osäker på namnet dock, tycker inte det passar henne. Vad tycker ni? Om inte, så hosta upp ett annat passande namn till henne.

Bilder då.
Lilla pyret!
16491897.jpg

16491847.jpg

Vi valde mellan Ylva och hennes lillebror (den mörke här på bilden). Hade gärna tagit bägge, men någon måtta får det vara ju :angel:

16491891.jpg

Både mamman och pappan fanns i huset. Kändes bra att få träffa dem också. Nu kommer ju alla lustiga idéer och kalla kårar. För hastigt beslut? Kommer vi klara det? Är det rätt hund? Egentligen vet jag alla svaren redan, men nojjan kommer krypande, speciellt på en sådan som mig som kan grubbla sönder saker till tusen :smirk: Så, vad tyker ni?

Sv: Valpis till oss!

Ja visst är hon? Helt underbar!! :love::love: Ska bli så roligt!

Vad säger du om namnet då?

Jag vet inte. Om det är ett lite "äldre" namn ni är ute efter så tycker jag nog att det finns finare :)

Jag är öppen för alla förslag. Ylva känns lite trist. Älskar äldre namn, men som sagt öppen för det mesta. Ingen annan som har förslag eller vill säga något om vårt underverk?

Himmelens så söt :love:

Kanske kalla henne Yrja...eller Thyra, Tuva eller nåt sånt ;)

ja hon är underbar!!

Jag har faktiskt funderat på Thyra, tycker det är jättefint. Men pojkvännen är mindre entusiastisk till namnet, om vi inte kommer på någo annat gemensamt får det bli Thyra.

Yra ? ( Istället för Thyra )

Om ni har ordnat allt kring valpens första tid hos er m.m ( med tanke på din andra tråd ) så är det klart att ni fixar detta..

Ja, Yra är också himla fint.

Ja, allt är fixat. det är väl mest att det är vår första gemensamma hund (har alltid haft hund hos mamma och pappa, men aldrig direkt egen). dock ska ju första gången vara någon gång och jag tror vi kommer fixa detta galant!

men gud så söt! kan man inte få se bilder på föräldrarna också? älskar dvärgschnauzer!

jag tycker Ester är ett jättesött namn :)

Nationelteatern gjorde en skiva om Yllet, en musiksaga/pjäs. *Jag är ett litet Ylle, bom sicka bom sicka bom bom bom. Kåldolmar och kalsipper hette skivan. Men du är kanske för ung...:o

Jag är 20, kanske jag är för ung? :p
Får ta och införskaffa skivan och lyssna på låten, låter spännande!

men gud så söt! kan man inte få se bilder på föräldrarna också? älskar dvärgschnauzer!

jag tycker Ester är ett jättesött namn :)

Här är en bil på mamman, ska försöka fixa på fadern nästa gång i är där, blev inte av att jag tog på honom när vi var där av någon anledning.

Jag håller med, har en förkärlek till "gamla" namn, om bara pv´n hade detsamma :devil::angel:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 849
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund "Lillebror" Idag, hastigt och lustig flyttade det in en sex månaders tibbe in. Brutus verkar glad för sällskapet och det lilla...
Svar
12
· Visningar
1 215
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka