Valpis till oss!

Sv: Valpis till oss!

Jag är 20, kanske jag är för ung? :p
Får ta och införskaffa skivan och lyssna på låten, låter spännande!

:D Ja, du är lite för ung. Jag tror mest att det är vi som gick på dagis/hos dagmamma/fritids under andra halvan av sjuttiotalet som har minnen till Kåldolmar och Kalsipper (som förövrigt har ett uppenbart marxistiskt budskap). Själv har jag starka minnen från Nationalteatern tillsammans med andra klassiker som Staffan Westerbergs Vilse i pannkakan. Min barndom var full av politiska budskap, bla en dagisfröken (Berit) som alltid hade palestinasjal och samlade oss i ring för att berätta om förtrycket mot Palestina. Vi avslutade alltid ringsittningen med att sjunga palestinasånger. :rofl:

Väldigt söt valp förresten och jag tycker att Yra, som någon föreslog, är ett jättefint namn.

Haha, ja då är jag lite för ung :p

Yra är himla sött, kom precis på att det heter en annan hund på gatan, kan ju vara lite kul om man ropar på vovven så kommer deras också :D

Vi får se vad det kan tänkas bli, jag tycker Selma är fint också.

Ser ingen bild på mamman...

Ojsan!
Glömde ju lägga in bilden. Här kommer den iaf.
16491892.jpg

Haha, nu gick det bättre :)
Vore spännande att se pappan. Av det jag kan se på bilden ser tiken ut att vara en svart och silver (svårt att se när den är klippt). Men valparna har mer peppar och salt färg. Vad har hanen för färger?

Hanen är vit faktiskt. De är så förvånade för han har endast fått vita valpar innan, men inte dessa hur nu det kan komma sig. Ja, tiken är svart och silver, är väldigt mycket klippt nu efter valp-födning och annat.

Ella, Elsa, Nelly, Tindra, Yra, Greta.....
finns hur många som helst.
Om ni inte hittar nått bra namn, så vänta till ni får hem lillan.
Då brukar namnet komma av sej självt.

Förmodligen har chinchilla genen som ger peppar och salt färg slagit igenom hos valparna. Tittar du bakåt i stamtavlan på tiken så har hon säkert p&s dvärgar.
Valparna är iaf otroligt söta!

Hoppas att de ögonlyst tiken trots att det är blandraser!

Så söt valp! Amalia är ett fint namn, har känt en himla trevlig Amalia- hund, kanske därför jag gillar namnet så mycket...

Tack för så många namn!
Vi har faktiskt bägge två fastnat för Ebba, så det lutar åt det, men vi får väl se. Valpis är ju bara fem veckor så vi kommer väl snurra fram och tillbaka några veckor till :angel:

Förmodligen har chinchilla genen som ger peppar och salt färg slagit igenom hos valparna. Tittar du bakåt i stamtavlan på tiken så har hon säkert p&s dvärgar.
Valparna är iaf otroligt söta!

Hoppas att de ögonlyst tiken trots att det är blandraser!

Japp, tiken är ögonlyst. Ja jag tror de nämnde något om den genen så det kan säkert stämma, är nog det då som slagit igenom hos valpisarna. Jag tycker väldigt mycket om färgen !

Så söt valp! Amalia är ett fint namn, har känt en himla trevlig Amalia- hund, kanske därför jag gillar namnet så mycket...

ja det brukar ha med sådant att göra. Lisa är ju mitt, i allra högsta grad, favoritnamn, men det beror väl på att min (familjens) första hund hette så och hon var något speciellt för mig, som jag aldrig senare har stött på hos en hund.

supersöta!!:love:

Jag tycker om namnen Tyra och Nora!!:)

Jaa, jag är redan kär i dem totalt :love::love:

Åååhh, hade jag fått bestämma hade det blivit en liten Tyra, men i och med att vi är två så får jag väl ge med mig och så får vi hitta ett gemensamt namn som vi båda tycker om ;)

Finns ju jättemånga söta namn
-Agnes
-Alice/Allis
-Alma
-Doris
-Ebba
-Elma
-Freja
-Gry
-Harriet
-Hilda
-Hilma
-Irma
-Rut
-Saga
-Signe
-Svea
-Vera

Listan kan göras lång :D

Satt och funderade på namn, somvanligt :angel: Hon har ett Y på magen så ett namn på Y hade varit ultimata egentligen, hade varit häftigt.

Gud vad jag känner mig löjlig, haha.. Evigt tjat om namn....!

ja det brukar ha med sådant att göra. Lisa är ju mitt, i allra högsta grad, favoritnamn, men det beror väl på att min (familjens) första hund hette så och hon var något speciellt för mig, som jag aldrig senare har stött på hos en hund.

Min häst heter Lisa!:D

Jättesöt vovve,men namn? Jadu,Astrid,Sigrid,Wilma?

Såg att du ville ha namn på Y:
Ylva
Nordiskt namn som betyder "varginna, varghona".

Yrsa

Nordiskt namn med möjlig betydelse "den yra, vilda".

Yvette

Kvinnoform av franska Yves.

Yrja

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambon funderar på att skaffa hund om 1-3 år. Han har växt upp med hundar i familjen(enbart som sällskap) och jag har haft...
2
Svar
25
· Visningar
1 849
Senast: Fruentimber
·
Övr. Hund "Lillebror" Idag, hastigt och lustig flyttade det in en sex månaders tibbe in. Brutus verkar glad för sällskapet och det lilla...
Svar
12
· Visningar
1 215
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka