Valphull eller tjock?

EmelieK

Trådstartare
Hur länge kan jag skylla på att min tjejja har valphull? ;) När kan jag räkna med att valphullet försvunnit och konstatera att hon i stället blivit fet? :angel:

Hon är 15 månader.

Sv: Valphull eller tjock?

Min är 7 mån o hon har inget valphull kvar.
Så jag skulle vilja svara att det skulle jag gjort för länge sen :angel::D

Ojdå! Jaa.. Hon är ju inte direkt tjock, men hon borde nog vara mer "tonad" i kroppen. :) Känner revbenen men de syns inte.. Inte ens om man tittar jättenoga!

Hon äter den uträknade mängden av sitt foder och hon promenerar/aktiveras 2-3 timmar om dagen.. Kan inte se att jag göder eller inte motionerar min hund.

Min tappade sitt valphull som 16 veckors, så vid 15 månader är det nog borta. Man kan inte bara titta på påsen, man får se till hunden också. Många hundar blir väldigt tonade om de får färskfoder.

Efter 15 månader är det inget valphull, jag skulle säga att valhullet försvinner vid 4-5 månader, lite beroende på ras.

Min tjej är presis 17 mån. Hon har bara muskler. Man kan skymta revbenen i bland.
Men kan känna dom. Finns absolutinget valphull kvar på henne.
Men en MASSA muskler
rottweiler ca 40 kg nu

*kl*

Jag frågade instruktören på hundkursen idag och hon tyckte inte att hon var tjock. :D

Visst kan man önska att hon var mer tonad, men hon sa att det kan komma av sig självt.

Och man kan faktiskt se revbenen när hon sträcker på sig! :angel:

Det låter inte direkt som om hunden är fet. Enligt veterinären ska man kunna känna revbenen med lätthet men de bör inte synas. Men vissa hundar är ju faktiskt grövre än andra, det är bara så. Jag kan inte se revbenen på vår stora hund men på den lilla kan man både se och känna såväl revben som ryggkotor så man nästan skäms för att visa henne. Trots det får hon fortfarande valpfoder för att lägga ut lite och hon får mycket mat, trots det vägrar hon att öka i vikt. Snart är det väl dags att byta till vuxenmat till henne men det får väl bli för superöveraktiva hundar i så fall XD

Och hullet på mina hundar är inte rasrelaterade. Båda är schäfer.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 150
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
388
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 678
Senast: fixi
·
Övr. Hund Hej igen! Undrar hur mycket pengar ni lägger ner på hund/ hundar i månaden? Inkl. Försäkring, hundfoder, mediciner osv. håller på räknar...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 621
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka