Valpen som bits, och andra saker

Sv: Valpen som bits, och andra saker

Jag var inte ironisk. Han är enormt kaxig och hans mor tillrättavisade inte. Förmodligen gav hon upp hoppet. :angel: Hans syskon satte inte emot så värst mycket heller. ;)
 
Sv: Valpen som bits, och andra saker

Haha, han låter som ett riktigt litet monster :D. Våran har varit rent av fantastisk ang. bitande, men å andra sidan är väl inte sheltie en sådan "bitig" ras heller kanske.
 
Sv: Valpen som bits, och andra saker

En hunduppfödare som jag känner sa att om valpen nafsar på en så kan man gnälla till lite... Precis som syskonen gör mot varandra när det blir lite för hårdhänt! Jag testade det o valpen slutade på en gång o jag fick en blick som sa "f'låt" :) Testa!
 
Sv: Valpen som bits, och andra saker

man ska alltså med andra ord "underkasta" sig valpen och inte tillrättanvisa den som tiken gör när hon inte orkar mer?
 
Sv: Valpen som bits, och andra saker

Som jag har sagt i andra trådar. Om hon redan har en "kaxig" valp, liksom min, så är det lätt att man triggar igång lite "mobbingtankar" hos valpen om man gör så.
När jag har provat det med min så har han bara blivit ännu mer uppspelt och bitit hårdare och hårdare. Typ: "ha ha matte gnäller när jag bits, hon är nog rädd för mig, det är lika bra att sätta henne på plats ordentligt!":devil:

Prova med att ignorera och bli "tråkig" när valpen bits. Funkar inte det så säg till den en gång på skarpen och ignorera sedan.

Min hund får smaka på mig när vi busar men han vet att när matte säger: Aj som f-n! så har han gått för långt.
 
Sv: Valpen som bits, och andra saker

Jag tycker att du ska kika på alla alternativ du fått av alla i den här tråden,och bestämma dig för att hålla dig till ett förslag. Självklart testa nya saker om det första inte funkar,men det gäller att vara konsekvent.
Att hunden får bita löst,som någon skrev hade jag inte accepterat. Jag kan jämföra det med ett "KANSKE" el. "IBLAND" istället för ett konsekvent JA el. NEJ om du förstår vad jag menar?;)

Kräkningarna hade jag ringt vet om.

Skobitandet tycker jag du gör helt rätt med,att byta ut.
Fast själv hade jag ett mkt valpsäkert,"tuggasönderföremål" fritt hem,så valpen aldrig upptäckte några andra gnagobjekt än sina egna,hehe.
Men det är såklart inte alla som kan fixa det hemma hos sig.

Kommer inte ihåg om det var något mer du skrev.
Såg föresten att du bor i Lerum,så ser du en liten blondin med en STOOR beighe o en liten svart vovve så får du gärna hojjta till!!:D :D
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 644
Senast: fixi
·
Övr. Hund Jag känner mig helt knäckt och behöver input, om så bara av främmande människor på nätet... För att försöka göra en lång historia kort...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 215
Senast: Hermelin
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 202
Senast: Acto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 194
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp