Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
skillnaden är väl att hästen både sparkar, stegrar och det gör inte hunden...att lära en häst att inte bitas o en hund, vad är skillnaden?? Det är ju en baggis med en hund kontra hästen.
Hur kan du vara så säker på vad som är rätt o fel när du har din första hund??
Jag har haft hund i nästan hela mitt liv, häst i 37 år....
Självklar anammar man ju inte samma saker med hästar o hundar, men dina signaler som ledare vilket det är hästar eller hundar bör ju vara klara.....Har man bara pondus som människa så är det inte så svårt och inget att vara nevös o osäker inför.
Fostran är fostran vad det än gäller.
Webster Girl...Om man är osäker så gör du hunden osäker...så om jag var du med erfarenhet av att fostra hästar så tycker jag att du ska anamma samma säkerhet mot hunden, det ÄR inte så olika.....inte i ledarskapshänseende iallafall.
Har själv haft en Greyhound och jäklar vad det går snabbt. Tror inte att katten han reagera innan den var död.
jag tycker att det folk är som bäst på vad gäller hundägande är att fya sina hundar. Beröm råder det brist på. Och för att inte tala om konsekvensen. Jag kan inte berätta för er hur ni ska uppfostra er hund. Men att hugga mot ansiktet är i mina ögon tabu. Jag har själv blivit biten av min egna hund i ansiktet på äldre dagar och tar ni inte itu med problemet nu kan det ge tråkiga resultat i framtiden-jag fick sy nio stygn i en två delad läpp . Vad jag hade gjort är att säga till EN gång för alla-ordentligt. Att när valpen biter i ansiktet ta tag i nacken ordentligt och ryt ifrån. Håll kvar honom i den positionen tills h*n lugnar sig. Släpp därefter. Lägger h*n av och visar ngt tecken på att informationen framgick. Kalla fram valpen och om h*n fortfarande sköter sig ska den ha massor massor med beröm. Men beröm lugnt så att h*n inte blir exhalterad och vill hugga igen. Min princip att man egentligen aldrig ska behöva säga nej mer än en gång. Och någon gång om det oväntat skulle krypa tillbaka (beteendet alltså) sätta en tvär gräns. Det tycker jag är schysstare än att tjata 20 gånger.
Kan inte förstå varför det skulle vara mer tabu än att hugga i benet. För en hund är det ingen som helst skillnad och båda delarna ska det vara förbud på.