Valpen är född

C

Clintan

Fick ett samtal idag från uppfödaren att valpen är född idag :laugh: och att det blev totalt 7 valpar, 3 tikar och 4 hanar (trodde hon var klar nu). Så nu blir det 8 långa veckors väntan innan vi får träffa valpen, då det är för långt att åka bara för att kolla. Rasen är karelsk björnhund. Ska verkligen bli spännande, 5 år sedan vi hade valp sist. Var bara tvungen att skriva, kommer att uppdatera senare, uppfödaren har lovat att maila bilder, men hade datastrul för tillfället.
 
Sv: Valpen är född

Vilken mysig ras! Hoppas du får in bilder här sen...ska bli roligt att se dom. Dom måste ju vara urgulliga som valp.. Ska ni ha en tik eller hane?
 
Sv: Valpen är född

Vi ska ha en tik. Var 20 hanar:eek: och 3 tikar tingade, vi får välja som 2:a, men det kommer att vara uppfödaren eller hans bror (som sambon känner) som kommer att välja, de vet även att vi (jag) är utställningsintresserad. Vi hade redan från början bestämt oss för en tik.
Så snart jag får bilder så kommer jag att lägga in dem här och om inte annat så kommer ni att få se bilder när underverket kommer hem.:laugh: De är så otroligt söta, även som vuxna pga deras svart och vita teckning.:love:
 
Sv: Valpen är född

Lite uppdatering.
Uppfödarens bror ringde igår kväll och berättade att det blev 10 valpar varav en dog och en var väldigt liten, så det var inte säkert att den skulle klara sig. Så det blev vad jag förstod 7 hanar och 3 tikar. Sedan var det 17 hanar och 10 tikar tingade, de uppgifterna jag hade var inte helt färska. De skulle försöka maila bilder nästa vecka.:laugh:
 
Sv: Valpen är född

Fick en bild idag via mobilen.:laugh:

Lägger in den här:

Valp1.jpg
 
Sv: Valpen är född

Jag vill OCKSÅ ha en valp :cry::mad::D Man blir så sugen!! Fast när man sen får flash backs från Izas valpperiod så räcker det med att titta på dom :D:p:love:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 598
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 071
Senast: Migo
·
Övr. Hund Behöver akut hjälp! Vi har köpt en valp (8 veckor, storpudel) som vi bara har haft några dagar men det visade sig direkt när vi fick...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
16 350
Senast: Pudelägare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min arga lilla hund.
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp