Sv: Valpar

Att du orkar :crazy:

Som grannkärringa som ringde på min dörr och klaga på att ungdomarna slängde tuggummi på torget på stan och att sopcontainern var stökig....Varför väljer man inte sina krig ?
Valparna finns och vem som betalar är ju redan gjort och inget att göra nåt åt ever.....

:bow::bow::bow::bow:

Det finns ju inget som säger att just dessa valpar blir knäppa, oavsett vad det är för gatukorsning i dom. Jag är så trött på såna här trådar, allt är inte svart eller vitt.

Det handlar om vad en sån blandning tillför för något, såklart kan det bli en o annan trevlig hund om framtida ägare vet vad den har att göra med men det finns anledningar till att man har olika raser till olika ändamål eller hur?

Ganska onödigt om jag vill ha en vallhund om jag köper en rottis t.ex. Bara för en valp är mer lik rottisen behöver den inte få ett sådant temperament. Border colliens kvicka reaktionsförmåga med en rottweilers dådkraft är inget någon vill ha tror jag, kan bli för mycket i ett.

Om man vill chansa hej vilt så kanske man ska lägga ner renrasaveln helt.

Det finns ju inget som säger att just dessa valpar blir knäppa, oavsett vad det är för gatukorsning i dom. Jag är så trött på såna här trådar, allt är inte svart eller vitt.

Håller med allt är svart och vitt när det gäller korsningar , och i hästvärlden är det varmbloden/travaren som drabbas!!!! Man kan inte tycka något mellanting aningen eller ..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 860
Senast: Digbil
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 197
Senast: Nota
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 222
Senast: Kajsalisa
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej! Jag köpte i valp i augusti i år och vart då informerad att valpen inte hade stamtavla. Vilket inte gjorde mig något då jag inte...
9 10 11
Svar
208
· Visningar
22 587
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka