Raven_
Trådstartare
Hej kära buke! Länge sen jag skrev här nu, meeen nu är det dags för lite rådfrågning. Jag hämtade hem en liten papillon bebis i lördags Han är snart 4 månader och helt underbar. Nu börjar han komma tillrätta här och börjar bli en riktigt liten terrorist Valpuppfostran har man ju gjort förr, så det är nemas problemas. Däremot så har jag aldrig haft valp + vuxen hund. Tänkte väl lite att det skulle bli superlätt (jag veeet.... ) Har ju en chihuahua/papillontik som är snart 2 år. Jag skulle behöva lite tips om hur mycket jag ska låta henne "bossa". Hon har börjat bjuda mer och mer till lek, och dom har verkligen jättekul när dom väl kommer igång. Men valpen vill ju leka mest hela tiden, och det vill ju såklart inte hon. Hon säger ifrån, men det verkar inte vara på allvar. Än så länge har jag bara plockat bort valpen för att jag inte att hon ska bli överkörd av honom. Men det slog mig att jag kanske bör låta henne säga ifrån själv?
Samma gäller med ben och leksaker. Hon har börjat vakta ben och leksaker. Benen tycker jag att hon ska få ha för sig själv, så där plockar jag också bort valpen. Men hur gör jag med leksakerna? Plockar bort? Säger åt henne? Är lite kluven där.
Samma gäller med ben och leksaker. Hon har börjat vakta ben och leksaker. Benen tycker jag att hon ska få ha för sig själv, så där plockar jag också bort valpen. Men hur gör jag med leksakerna? Plockar bort? Säger åt henne? Är lite kluven där.