Det handlar inte om att kontinuerligt väcka en hund som sover, utan tillfällen där det råkar hända.
Lever man med småbarn dygnet runt så kan det hända att nån stör en hund som sover. Ja även fast det är vårt ansvar.
Vår labbe vi hade i 8 år morrade vid ett tillfälle då dottern försökte ta hans ben. Sambon sa till på skarpen och snällare hund får man leta efter. Det var såklart ingen som tog hand mat eller tog sig friheter. Men just då hände det, när hon var 1 år.
Det jag menar med att gå förbi en hund som äter är just vad jag skriver.
Det är inte trevligt att leva med ett djur som visar tänderna så fort nån går förbi hunden som äter. Vilket dessa småhundar gjort utan att nån sagt ifrån.
Hundarna äter i vardagsrum och kök. Inte bakom ett galler. Folk ska självfallet inte störa en hund som äter. Men också kunna gå förbi utan att bli rädda.
En självklarhet i mina ögon.
Det är ERT ansvar hur er hund blir, beroende på hur ni håller den och vilka situationer ni utsätter den för. Återigen - ni har en liten BEBIS valp - 10 veckor!
Se till att ta till er information och råd eftersom ni är så pass rådvilla, så att ni kan ge valpen en trygg miljö och gör att den blir en lugn, trygg och tillitsfull hund.
Jag tycker inte, utifrån dina inlägg som att det är din "sambo" enbart som uttrycker att det är något fel med valpens beteende, att den bör korrigeras osv. Du uttrycker mycket av precis samma åsikt i dina inlägg.