valp och äldre hund

G

Glyrna01

Hej! jag undrar om ni har några syn punkter på att skaffa en unghund eller valp när man har en äldre hund redan? Jag har diskuterat detta med många hund vänner, nu undrar jag vad tycker ni här på forumet om den här frågan?
Ni kanske redan har tagit upp det här ämnet isf får ni väll ta bort tråden orkade inte gå igenom alla trådar;)

Sv: valp och äldre hund

Varför inte?

Fast det beror ju lite på hur gammal den första hunden är, o hur mycket den orkar med. Gillar den valpar osv. Och om den inte gör det måste man kunna låta den gå undan o vila lite vid behov.

Vet en tjej som bodde i en etta o den äldre tiken orkade inte med valpen o högg denne ordentligt vid ett obevakat ögonblick. Nu var detta ett extremfall eftersom tiken inte tyckte om valpar o unghundar överhuvud taget. Förstår faktiskt inte varför denna tjej köpte en valp :confused:

Sv: valp och äldre hund

Min gamla hund är tolv och var sådär "gammal" i blicken, inget var roligt längre och jag trodde inte han skulle leva länge till:(

Jag tog då en omplacerings hund som var sex månader, min gamla hund blev som förbytt:love: han började äta ordentligt igen, han lekte och sökte kontakt igen:love: så för mej har det verkligen varit ett lyckosamt val.

Men man får vara noga med att den gamla hunden får vara ifred, man märker ju att han inte alltid orkar med lillkillen och då sätter jag för en skiva så att lillen inte kan gå till gamlingen.

Jag lämnade dem inte heller ensamma hemma den första tiden innan jag visste att valpen verkligen fattade att han skulle gå undan när den gammla hunden sa ifrån.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 947
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 489
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 064
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka